PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca dla 17latkow

  • 1. Data: 2002-06-18 16:21:55
    Temat: praca dla 17latkow
    Od: "Slodka Meggy" <s...@p...onet.pl>

    witajcie!
    jakiej pracy moga podjac sie ludzie w wieku 17 lat? czy istnieja
    jakiekolwiek inne mozliwosci poza roznoszeniem ulotek?... ;)))))))
    papatki
    meggy

  • 2. Data: 2002-06-18 20:13:16
    Temat: Re: praca dla 17latkow
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > witajcie!
    > jakiej pracy moga podjac sie ludzie w wieku 17 lat? czy istnieja
    > jakiekolwiek inne mozliwosci poza roznoszeniem ulotek?... ;)))))))

    Kazdej, tylko musisz znac sie na tym co chcesz robic. Ja tam w wieku 17 lat
    skrypty dla firmy jednej robilem i zarobilem chyba ze 2000 zl w ciagu roku..
    Niewiele, ale w porownaniu z iloscia pracy ktora wlozylem w to wyszlo
    calkiem niezle - na pewno lepiej niz w przypadku ulotek :)

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 3. Data: 2002-06-19 08:12:19
    Od: "grzegorz b." <g...@w...pl>

    Użytkownik Slodka Meggy <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aenmji$sr8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > papatki
    > meggy
    >
    >Oczywiście!!! Nieletni są b. chętnie zatrudniani przez firmy typu
    McDonald's i tym podobne. W filozofii tych firm chodzi o to, aby
    max. wyżyłować soki z młodzieży (czas pracy nie mający nic
    wspólnego z kodeksem pracy) przy minimalnej zapłacie za tę pracę

  • 4. Data: 2002-06-19 21:45:50
    Temat: Odp: praca dla 17latkow
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiej pracy moga podjac sie ludzie w wieku 17 lat? czy istnieja
    > jakiekolwiek inne mozliwosci poza roznoszeniem ulotek?... ;)))))))

    przychodzi mi na mysl pare, ale wiekszosc nielegalnych lub niemoralnych ;)

    A powazniej - zastanow sie najpierw, w czym jestes dobra i dopiero wtedy spr
    obuj to sprzedac. Czlowiek z ulicy bez okreslonych kwalifikacji moze tylko r
    oznosic ulotki albo pracowac w McDonaldzie.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2002-06-20 14:54:49
    Od: <d...@p...onet.pl>

    A czy sa szanse na zatrudnienie uzdolnionego 17-latka jako np. admina(opieka na
    10 komputerami) ?

  • 6. Data: 2002-06-20 16:41:15
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
    > A czy sa szanse na zatrudnienie uzdolnionego 17-latka jako np.
    admina(opieka na
    > 10 komputerami) ?

    ja bym nie zatrudnil z nastepujacych powodow:
    - brak gwarancji, ze Ci cos nie odstrzeli i nie zaczniesz sie bawic (17
    latek!)
    - brak mozliwosci wyegzekwowania od Ciebie czegokolwiek - jestes
    niepelnoletni, wiec odpowiadaja za Ciebie rodzice, Ty sam nie,
    - watpliwosci co do umiejetnosci i brak mozliwosci ich zweryfikowania (moge
    nie czuc sie nazbyt kompetentny w w/w dziedzinie).
    - watpliwosci z Kodeksem Pracy - restrykcje przy zatrudnianiu mlodocianych
    (chyba, ze na czarno)

    Co innego, gdybym Cie znal osobiscie, albo ktos wiarygodny znany nam obu za
    Ciebie poreczyl.

    Wiem, to przykre, ale tak wyglada sprawa z mojego punktu widzenia... :(

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2002-06-23 14:48:44
    Od: "Blade" <b...@i...pl>

    Hey

> [...]
    > obuj to sprzedac. Czlowiek z ulicy bez okreslonych kwalifikacji moze tylko
    > oznosic ulotki albo pracowac w McDonaldzie.

    Ile mozna zarobic z roznoszenia ulotek? Jaka mam pewnosc ze pracodawca wyp
    laci nalezne mi pieniadze?
    Jakie sa ograniczenia w wykonawanej pracy dla ludzi w wieku 16-18 lat?
    Gdzies slyszalem ze nie moga wykonywac ciezkich prac i na caly etat.
    Pozdrowienia

    Blade

  • 8. Data: 2002-06-23 18:25:48
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Blade <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
    pisał:af4mvd$bn$...@n...tpi.pl...

    > Ile mozna zarobic z roznoszenia ulotek? Jaka mam pewnosc ze pracodawca wyp
    > laci nalezne mi pieniadze?

    Nie mam doswiadczen, ale sadze, ze marnie placa i sa male szanse wyegzekwo
    wania naleznosci - bo czym mozesz zagrozic zleceniodawcy? Ze juz wiecej mu
    ulotek nie rozniesiesz?....

    > Jakie sa ograniczenia w wykonawanej pracy dla ludzi w wieku 16-18 lat?
    > Gdzies slyszalem ze nie moga wykonywac ciezkich prac i na caly etat.

    Kodeks Pracy, Dzial. IX - "Zatrudnianie mlodocianych"
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy
    .html#d9r1

    --

    pozdrawiam,