PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieuczciwy zleceniobiorca

  • 1. Data: 2002-06-18 16:40:39
    Temat: nieuczciwy zleceniobiorca
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    sytuacja jest etgo typu: prowadzę działalność gospodarczą i zrobiłam
    tłumaczenie dla gościa, który również jest "firmą" od stron WWW. Mam
    rachunek podpisany przez niego, zapłaciłam już podatek (to było w zeszłym
    miesiącu), a teraz on twierdzi, że jego zlecenioniorca (właściciel tej
    strony) miał do tłumaczenia zastrzeżenia (bezsensowne, zresztą) i tej wersji
    angielskiej nie chce. Teraz ten od WWW nie chce mi zapłacić za zrobione
    tłumaczenie. Jak mam to rozwiązać i czy podpisany rachunek jest wiążący?
    Pozdrawiam,
    Journalist

  • 2. Data: 2002-06-19 09:46:36
    Temat: Re: nieuczciwy zleceniobiorca
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > angielskiej nie chce. Teraz ten od WWW nie chce mi zapłacić za zrobione
    > tłumaczenie. Jak mam to rozwiązać i czy podpisany rachunek jest wiążący?

    kiepsko Cie widze jak mu podpisalas rachunek :(
    spytaj sie na soc.prawo,moze Ci cos doradza - ale wedlug mnie masz małe
    szanse na odzyskanie pieniedzy

    nastepnym razem : najpierw kasa pozniej rachunek

    pozdrawiam

    Rafal Neumann

  • 3. Data: 2002-06-19 10:08:15
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał w wiadomości:

    [...]
    > nastepnym razem : najpierw kasa pozniej rachunek
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Rafal Neumann

    To nie przjedzie, w większości firm (a zwłaszcza dużych) przy rozliczeniach
    bezgotówkowych nie ma szans na uzyskanie kasy przed wystawieniem i
    podpisaniem rachunku. W moim przupadku ok 90% klientów płaci wyłącznie
    przelewami a taki przelew może zostać wykonany tylko na podstaie
    zatwierdzenia rachunku. Dopóki nie będzie prostych mechanizmów egzekwowania
    należnych pieniędzy to spora część firm będzie uczciwa inaczej, co poza
    utraconymi zyskami odbija się na generowaniu strat w wyniku zapłacenia
    podatków od faktur które nie są zapłacone.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-06-19 21:37:40
    Od: "ania" <a...@o...pl>

> [...]
    > szanse na odzyskanie pieniedzy
    >
    > nastepnym razem : najpierw kasa pozniej rachunek

    To on podpisal rachunek! Ale sprawa nie jest oczywista (czytaj nie taka
    latwa do udowodnienia), choc istnieje cos takiego jak: "w przypadku
    nieprzyjecia dziela ze wzgledu na wady, zleceniodawca ma prawo zadac ich
    naprawienia (zwykle przyjmuje sie do powiedzmy tygodnia, dwoch). Ich nie
    naprawienie moze skutkowac nieprzyjeciem dziela. A tu nikt nic nie zglosil,
    jesli dobrze rozumiem.No coz, ja bym sie klocila (ale jestem jedza).
    Co do: najpier kasa, potem rachunek, nie wierz w to, prawie nikt sie na to
    nie godzi, bo zeby wyslac pieniadze musi miec podstawe, a sciganie potem
    kogos zeby Ci wystawil rachunek...
    A na nastepnych rachunkach dopisz sobie zdanie: "przyjeto bez zastrzezen
    ilosciowych i jakosciowych" lub "potwierdzam odbior dziela bez zastrzezen",
    wtedy nie bedziesz miala problemow z udowadnianiem czegokolwiek. A tak w
    ogole, to moze zainwestuj w standard umowy i podpisuj je przed wykonaniem
    roboty...
    pozdr
    ania