PracaGrupypl.praca.dyskusje › powód wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-10-01 10:59:00
    Temat: powód wypowiedzenia
    Od: "R-A-V" <rafal_i@(poczta).onet.pl>

    Witam grupowiczów

    Proszę poradźcie mi czy można podać jako powód wypowiedzenia takie fakty
    jak: nie dyspozycyjność, nie zdyscyplinowanie, duża absencja chorobowa.
    Sprawa wyglądała tak, że jeden z moich kolegów wczoraj dostał takie
    wypowiedzenie, w połowie sierpnia poszedł na urlop i w końcu tego urlopu
    miał uraz więc był na zwolnieniu lekarskim do prawie końca września, żadnej
    kary nagany nigdy nie dostał i żadnego upomnienia co do jego pracy, pracuje
    4 lata w firmie i teraz jest na wypowiedzeniu. czy należy mu się odprawa po
    skończeniu wypowiedzenia. Firma zatrudnia na cały etat ponad 20 pracowników.

    R-A-V

  • 2. Data: 2003-10-01 11:27:27
    Temat: Re: powód wypowiedzenia
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Niema takiego paragrafu w kodeksie pracy jak niedyspozycyjnosci i
    niezdyscyplinowanie. W wypowiedzeniu musi byc podana wyrazna podstawa prawna
    wypowiedzenia - podany paragraf. Zadne inne info typu "niedyspozycyjnosc"
    itd sa niedopuszczalne. jesli kolega przyjal wypowiedzenie ma 7 dni na
    odwolanie sie do sadu pracy.

  • 3. Data: 2003-10-01 11:35:05
    Od: "R-A-V" <rafal_i@(poczta).onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia - podany paragraf. Zadne inne info typu "niedyspozycyjnosc"
    > itd sa niedopuszczalne. jesli kolega przyjal wypowiedzenie ma 7 dni na

    A można prosić treść tego artykułu , że musi być podana wyrażna podstawa
    prawna.

    R-A-V

  • 4. Data: 2003-10-01 11:40:33
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Przykro mi, ale nie. Po prostu nie znam na pamiec kodeksu. Nie mam takiej
    potrzeby. Wiec co trzeba, ale ktory to paragraf.... Mozna sobie sprawdzic
    wszystko co aktualne w razie potrzeby:

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=02