PracaGrupypl.praca.dyskusje › H2B/ Internship w USA

  • 1. Data: 2003-10-01 01:51:30
    Temat: H2B/ Internship w USA
    Od: "Paulina" <p...@p...onet.pl>

    Witam Forumowiczow,

    Mam pytanie - czy ktos z Was byl w USA na wizie H2B, ewentualnie na
    Internshipie i bylby sklonny podzielic sie informacjami jak to zalatwic?

    dzieki za kazda odpowiedz,

    Pozdrawiam,

    Paulina

  • 2. Data: 2003-10-01 03:43:00
    Temat: Re: H2B/ Internship w USA
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    "Paulina" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Witam Forumowiczow,
    >
    > Mam pytanie - czy ktos z Was byl w USA na wizie H2B, ewentualnie na
    > Internshipie i bylby sklonny podzielic sie informacjami jak to zalatwic?

    najpierw musisz znalezc pracodawce w USA, ktory bedzie sklonny Cie
    zatrudnic. Ten pracodawca wypelnia cala kupe papierow i wysyla je do
    INS. Musi udowodnic, ze nie mogl w kraju znalezc nikogo z natywow na
    to stanowisko, na jakie Ciebie chce. oprocz tego ty wypelniasz rozzne
    papiery i skladasz je w ambasadzie usa w polsce.

    INS wysyla papiery do ambasady w Wawie, jedziesz tam na spotkanie z
    paszportem i wbijaja wize. Byc moze mozna tez bez ruszania sie - tylko
    wyslac paszport, ale nie jestem pewna.

    szczegoly tutaj:
    http://www.usinfo.pl/consular/iv/iv.htm#Employment-B
    ased%20Visas

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 3. Data: 2003-10-01 08:29:08
    Od: Jacek Raczko <w...@o...pl>

    On 1 Oct 2003 03:51:30 +0200, Paulina wrote:

    > Mam pytanie - czy ktos z Was byl w USA na wizie H2B, ewentualnie na
    > Internshipie i bylby sklonny podzielic sie informacjami jak to zalatwic?

    idziesz do biura posrednictwa zalatwiajacego H2B lub internship a tam juz
    Ci wszystko powinni powiedziec... nie?

    ja bylme an internshipie - zalatwienie jest bardzo proste - trzeba spelnic
    wymagania - pracodawca wypisuje 2 kartki papieru - Ty tez ze dwie -
    skladasz to, dostajesz DS1920 (ja dostawalem jeszcze IAP-66) z tym do
    ambasady po J1 i na samlot...

    z H2B to nie wiem jak jest - ale ktos Ci tam juz odpowiedzial - nie wiem
    czy dobrze, bo na moje oko powiedzial Ci co sie robi z H1B - a Ty mowisz o
    H2B - nie wiem... z H1-B faktycznie proces jest bardzo skomplikowany i trwa
    miesiacami...

    powodzenia...