PracaGrupypl.praca.dyskusje › bardzo pilne - kodeks pracy, wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-10-01 07:52:58
    Temat: bardzo pilne - kodeks pracy, wypowiedzenie
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

    proszą was o poradę prawną w specyficznej sytuacji:

    pracownik (ja) pracuje od 12go maja br od samego początku na czas nieokreślony,
    do 6ciu miesięcy brakuje 8 dni roboczych (12 październik)

    za chwilę w pracy chcą z dniem dzisiejszym 01.10 złożyć wypowiedzenie umowy o
    pracę za wypowiedzeniem lub za porozumieniem stron

    obecnie okres wypowiedzenia to 2 tygodnie. czy to znaczy że 2 tygodnie od dziś?
    czy też od początku kolejnego miesiaca.

    co jeśli pracownik pójdzie dziś do lekarza a lekarz go wyśle na 10dni do
    szpitala na przeprowadzenie operacji. czy pracownik bedac teraz w pracy moze
    ja opuscic i isc do lekarza?

    pozdrawiam
    lukasz

  • 2. Data: 2003-10-01 08:46:49
    Temat: Re: bardzo pilne - kodeks pracy, wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Oct 2003 09:52:58 +0200, "lukasz"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >obecnie okres wypowiedzenia to 2 tygodnie. czy to znaczy że 2 tygodnie od dziś?
    >czy też od początku kolejnego miesiaca.

    Wypowiedzenie 2 tygodniowe kończy się w sobotę za co najmniej 2
    tygodnie. Gdybyś złożył dzisiaj, to przy 2 tygodniowym okresie
    wypowiedzenia pracowałbyś do 18 października. Tylko, że istotny jest
    staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy, czyli w tym wypadku
    18 października. Oznacza to, że masz już miesięczny okres
    wypowiedzenia. Co również bardzo istotne miesięczne wypowiedzenie
    kończy się ostatniego dnia miesiąca - czyli najwcześniej odejdziesz za
    wypowiedzeniem z końcem listopada (gdybyś wczoraj złożył
    wypowiedzenie, to ostatnim dniem pracy byłby 31 października)

    >co jeśli pracownik pójdzie dziś do lekarza a lekarz go wyśle na 10dni do
    >szpitala na przeprowadzenie operacji. czy pracownik bedac teraz w pracy moze
    >ja opuscic i isc do lekarza?

    Oczywiście, że możesz zachorować w pracy. Ważne, żebyś miał później na
    to zwolnienie lekarskie. Możesz też wziąć urlop na żądanie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-10-01 09:39:05
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście, że możesz zachorować w pracy. Ważne, żebyś miał później na
    > to zwolnienie lekarskie. Możesz też wziąć urlop na żądanie.

    czy jeśli teraz opuszczę pracę powiadamiając że udaję się do lekarza (no co
    będę miał papiery nie do podważenia - po prostu muszę mieć operację) to nie
    będzie to traktowane dyscyplinarnie?

    dlaczego pojawia się data 18ty jako termin rozwiązania stosunku pracy - 18ty
    to sobota - 17dni a nie 14cie, czy tu brane są pod uwagę pełne tygodnie?

    i czy przed wyjściem z pracy doradzałbyś odebranie rozwiązanie umowy o pracę
    przez pracodawcę?

    dziękuję za wsparcie w ciężkich chwilach - tu jest propozycja bym odszedł za
    porozumieniem stron od 15go, co jak się okazuje jest dla mnie bardzo
    niekorzystne i nie fair

    pozdrawiam
    lukasz

  • 4. Data: 2003-10-01 09:50:32
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście, że możesz zachorować w pracy. Ważne, żebyś miał później na
    > to zwolnienie lekarskie. Możesz też wziąć urlop na żądanie.

    Z tego co napisałeś/aś wynika, że równie dobrze ja mogę złożyć dziś
    wypowiedzenie i świadczenia będę otrzymywał za październik i listopad (???)
    Lukas Jigme

  • 5. Data: 2003-10-01 12:06:04
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście, że możesz zachorować w pracy. Ważne, żebyś miał później na
    > to zwolnienie lekarskie. Możesz też wziąć urlop na żądanie.

    Mam gorącą prośbę - czy ktoś mógłby potwierdzić to co napisał/a Kaizen.
    "istotny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy, czyli w tym
    wypadku 18 października. Oznacza to, że masz już miesięczny okres
    wypowiedzenia."

    Jest to dla mnie bardzo ważne.
    Lukasz

  • 6. Data: 2003-10-01 12:26:55
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > "istotny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy, czyli w tym
    > wypadku 18 października. Oznacza to, że masz już miesięczny okres

    nikt Ciebie tutaj w balona nie robi, a już na pewno nie on. Jest dokładnie tak
    jak napisał. Idź jutro rano do lekarza na tę operacjępotem dostaniesz
    zwolnionko poszpitalen, może uda Ci siędotrwać do końca października. Jak
    Cibedzie brakować kilka dni to bierz 4 dni urlopu na żądanie byle do listopada.
    W listopadzie przychodzisz do roboty, odbierasz to wypowiedzenie i tym sposobem
    pracujesz do końca grudnia. I po cholerę Ty masz wypowiadać umowę ? I po
    cholerę porozumienie ? Nie daj się podejść. Do tzw. dyscyplinarki zapewne duzo
    Ci brakuje. Luz i od jutra do szpitala.

    Paweł

  • 7. Data: 2003-10-01 12:32:03
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > cholerę porozumienie ? Nie daj się podejść. Do tzw. dyscyplinarki zapewne

    dziękuję za potwierdzenie, wolałem się upewnić
    jeszcze raz dzięki za Wasz poświęcony mi czas
    pozdrawiam
    lukasz

  • 8. Data: 2003-10-01 13:23:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Oct 2003 11:39:05 +0200, "lukasz"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >czy jeśli teraz opuszczę pracę powiadamiając że udaję się do lekarza (no co
    >będę miał papiery nie do podważenia - po prostu muszę mieć operację) to nie
    >będzie to traktowane dyscyplinarnie?

    Nie można Cię ukarać za usprawiedliwioną nieobecność (pod warunkiem,
    że powiadomisz o jej przyczynie i przewidywanym terminie trwania
    niezwłocznie i w ciągu tygodnia dostarczysz zwolnienie).

    >dlaczego pojawia się data 18ty jako termin rozwiązania stosunku pracy - 18ty
    >to sobota - 17dni a nie 14cie, czy tu brane są pod uwagę pełne tygodnie?

    KP
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy tydzień lub miesi?c
    albo ich wielokrotno?ć kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesi?ca.

    >i czy przed wyjściem z pracy doradzałbyś odebranie rozwiązanie umowy o pracę
    >przez pracodawcę?

    A po polsku? Co chcesz odbierać? Chcesz poprosić pracodawcę, żeby
    wręczył Ci wypowiedzenie?

    >dziękuję za wsparcie w ciężkich chwilach - tu jest propozycja bym odszedł za
    >porozumieniem stron od 15go, co jak się okazuje jest dla mnie bardzo
    >niekorzystne i nie fair

    No to zwyczajnie nie przychodzisz do pracy jak masz zwolnienie. Na
    zwolnieniu nie można wręczyć Ci wypowiedzenia - ale jak już dostaniesz
    wcześniej, to biegnie ono normalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775