PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie

  • 1. Data: 2003-10-01 07:54:44
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    Na jednej z rozmow kwalifikacyjnych moj znajomy dowiedzial sie, ze moga go
    zatrudnic, ale musi zalozyc wlasna dzialalnosc gospodarcza. Zapytal czy nie
    moga go zatrudnic chociaz na umowe zlecenie. Na to pani przeprowadzajaca
    rozmowe stwierdzila, ze w zasadzie UMOWA ZLECENIE zniknela juz z kodeksu
    (tylko, ze moj znajomy nie umie mi powtorzyc czy pani powiedziala o jaki kodeks
    chodzi - cywilny, pracy, handlowy - nie wiemy).

    Czy rzeczywiscie miala racje, czy sciemniala tylko?
    Kolega mialby uczyc w Policealnym Studium i zakladac dzialalnosc - uslugi
    edukacyjne. Nie mozna tego robic na umowe zlecenie?

    Pozdrawiam
    Vei

  • 2. Data: 2003-10-01 10:58:40
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Marikha" <m...@T...gazeta.pl>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał

> [...]
    > Kolega mialby uczyc w Policealnym Studium i zakladac dzialalnosc - uslugi
    > edukacyjne. Nie mozna tego robic na umowe zlecenie?

    wiesz z tego co wiem to taki typ umowy nadal istnieje i ma sie dobrze..ale
    nie jest to zbyt dobry rodzaj umowy,malo sie liczy i chyba nawet zbyt malo
    by miec po niej jakikolwiek staz..ale moge sie mylic..
    a do tego przy dzialalnosci musiaby sie kolega dowiedziec ile mialby placone
    bo zusy i te inne sprawy kosztuja,choc z drugie strony powiem ci,ze na
    wszystko jest jakies ominiecie przepisow tak by jak najmniej placic i wiecej
    miec dla siebie...
    mam wielu znajomych ktorzy w ten sposob sa zatrudnieni i nie narzekaja..
    marikha

  • 3. Data: 2003-10-01 16:09:12
    Od: "biszek" <b...@N...SPAM,wp.pl>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kolega mialby uczyc w Policealnym Studium i zakladac dzialalnosc - uslugi
    > edukacyjne. Nie mozna tego robic na umowe zlecenie?

    Umowa zlecenie istnieje nadal , a pani pewno chodzilo o to ze gdyby
    zatrudniono go w ramach tej umowy to beda musieli placic od niej skladki na
    ubezpieczenia spoleczne (jezeli oczywiscie kolega nie jest nigdzie
    zatrudniony) a to jest "prawie" to samo co podpisanie umowy o prace.
    Dlatego dla nich najlepszym wyjsciem z sytuacji jest gdy pracownik zalozy
    sobie wlasna dzialalnosc i bedzie sie z nimi rozliczl rachunkami. Nic ich
    wtedy nie obchodzi.

    pozdrawiam
    biszek