PracaGrupypl.praca.dyskusje › pol wymiaru urlopu

  • 1. Data: 2002-01-07 17:04:42
    Temat: pol wymiaru urlopu
    Od: "Igor" <i...@p...onet.pl>

    witam,

    mam malutki problemik, ktorego nie jestem w stanie rozwiazac. sytuacja jest
    taka: podjalem pierwsza moja prace (po studiach) w kwietniu 2001 r. zgodnie
    z kodeksem prawnym po pol roku (czyli w pazdzierniku ubieglego roku) nabylem
    prawo do polowy wymiaru urlopu czyli 13 dni (ale 11 czy 15 nie ma w tej
    chwili znaczenia), ktorych do dzis nie wykorzystalem.

    kadrowa twierdzi, ze do konca marca br MUSZE wybrac te 13 dni urlopu, i do
    konca 2002 roku zostanie mi jeszcze kolejne 13 dni (i nic wiecej).

    czy kadrowa ma racje? czy nie jest tak, ze tej polowy wymiaru NIE MUSZE
    wybierac teraz (czyli w piewszym kwartale) i miec na pozniej cale 26 dni?

    z gory dziekuje za pomoc
    i pozdrawiam
    --
    Igor
    i...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-08 02:40:17
    Temat: Re: pol wymiaru urlopu
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    wg mojej wiedzy to te 13 dni z zeszlego roku powinienes wybrac do konca
    marca 2002 ( chyba ze napiszesz prosbe o pozwolenie wykorzystania w terminie
    pozniejszym i szef ci to zaakceptuje) a za 2002 nalezy ci sie
    proporcjonalnie... czyli np w lipcu mozesz wziac 26 dni... 13 stare i 13 juz
    z tego roku ( jesli oczywiscie puszcza cie na tak dlugi urlop) a do konca
    2002 (lub do konca marca 2003) wybierzesz te pozostale 13 z 2002... ale
    poczekaj moze ktos bardziej biegly w tych sprawach sie jeszcze wypowie :-))
    sama jestem ciekawa czy dobrze kombinuje :-(
    Użytkownik Igor <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1ckha$c60$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-08 08:57:04
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Igor" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > prawo do polowy wymiaru urlopu czyli 13 dni (ale 11 czy 15 nie ma w tej

    Gwoli ścisłości - 10 dni. Po studiach masz 8 lat stażu liczonego do
    urlopu = 20 dni urlopu. 26 dni jest po 10 latach "pracy", czyli po 2
    latach faktycznej pracy po studiach.

> [...]
    >
    > czy kadrowa ma racje? czy nie jest tak, ze tej polowy wymiaru NIE MUSZE
    > wybierac teraz (czyli w piewszym kwartale) i miec na pozniej cale 26

    Kadrowa w zasadzie ma rację (KP):

    Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
    6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu po
    przepracowaniu roku.
    Art. 161. Pracodawca jest obowi?zany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
    Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego zgodnie z planem urlopów należy
    pracownikowi udzielić najpóĄniej do końca pierwszego kwartału następnego
    roku kalendarzowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 4. Data: 2002-01-08 09:00:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Barbara M" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    :-))
    > sama jestem ciekawa czy dobrze kombinuje :-(

    Źle kombinujesz.

    Pierwszy pełny urlop przysługuje po roku pracy, a każdy następny od 1
    stycznia następnego roku. Czyli w sumie od początku pracy do końca br w
    tym przypadku Igorowi przysługuje 20 (a nie 26) dni urlopu, przy czym do
    13 już nabył prawo a do kolejnych 13 nabędzie gdy upłynie dwunasty
    miesiąc pracy. Prawo do kolejnych 20 dni nabędzie 1 stycznia 2003 zaś z
    końcem drugiego roku _pracy_ prawo do kolejnych 6 dni wyrównania
    (przekroczy 10 letni staż pracy liczony do wymiaru urlopu).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 5. Data: 2002-01-08 17:41:29
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego zgodnie z planem urlopów należy
    > pracownikowi udzielić najpóĽniej do końca pierwszego kwartału następnego

    Nie do końca tak. Art.168 okresla jednoznacznie "nie wykorzystanego zgodnie
    z planem urlpów". Pracownik zatrudniony w drugiej połowie roku z zasady nie
    jest uwzględniany w planie urlopów, czyli ten artykuł jego nie dotyczy.
    Sprawdź u kadrowej czy byłeś w planie i w którym okresie, jeżeli tak to
    musisz wykorzystać do końca marca.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-01-09 09:23:44
    Od: Olaf <O...@w...pl>

    powinienes (patrz poprzedni post Barbary)
    i do

    bzdura

    doładnie

    przysługuje Ci stary urlop 13 dni odaz pełny urlop za 2002 rok (18,
    20 lub 26 dni roboczych - jeden z urlopów powinien mieć conajmiej 14
    dni kalendarzowych - wtegu można egzekwować dodatek urlopowy)

    --
    XXX Olaf_69 XXX
    O...@w...pl.WYWALIC.TO

  • 7. Data: 2002-01-09 10:01:25
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Olaf" <O...@w...pl> napisał w wiadomości
    > przysługuje Ci stary urlop 13 dni odaz pełny urlop za 2002 rok (18,
    > 20 lub 26 dni roboczych - jeden z urlopów powinien mieć conajmiej 14
    > dni kalendarzowych - wtegu można egzekwować dodatek urlopowy)

    Poczytaj KP. Do końca 2002 roku przysługuje w sumie 20 dni urlopu (podaj
    mi sytuację, gdzie pierwszy urlop ma 26 dni?).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 8. Data: 2002-01-09 15:30:11
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > 20 lub 26 dni roboczych - jeden z urlopów powinien mieć conajmiej 14
    > dni kalendarzowych - wtegu można egzekwować dodatek urlopowy)

    Nie wprowadzaj w błąd ludzi, piszesz bzdury bez żadnego pokrycia w Kodeksie
    pracy i rozporządzeniu o urlopach.
    Zobacz co napisał Kazein i jest to dokładnie tak jak mówia przepisy prawa.

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-01-11 16:22:19
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Wiesław Wronowicz wrote:

    > Sprawdź u kadrowej czy byłeś w planie i w którym okresie, jeżeli tak to
    > musisz wykorzystać do końca marca.

    a jak nie wykorzysta, to co?
    oprocz ew. kary finansowej dla pracodawcy w przypadku kontroli PIP.

    Dominika

  • 10. Data: 2002-01-11 18:05:19
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3C3F113B.E7D494D7@man.szczecin.pl...

    > a jak nie wykorzysta, to co?
    > oprocz ew. kary finansowej dla pracodawcy w przypadku kontroli PIP.

    Obowiązkiem pracodawcy jest zmusić Cie do wykorzystania tego urlopu jeżeli
    powinieneś go wykorzystac w zeszłym roku. Np. Pracodawca daje Ci 15 marca
    karte urlopową na nastepne 10 dni roboczych i czy tego chcesz czy nie,
    jesteś na urlopie. Nie możesz odmówić. Odmowa jest naruszeniem Kodeksu Pracy
    i w najprostszym wypadku mozesz dostać naganę na piśmie.
    Jedyną ucieczką jest choroba i L4, co nie zmienia faktu że po powrocie dalej
    pójdziesz na urlop tym razem w kwietniu.

    Poza tym Pracodawca może udawać że nie wie o Twoim urlopie, a Ty że też nic
    nie wiesz na ten temat. Po trzech latach zgodnie z KP niewykorzystany urlop
    przepada.:)

    Wiesiek