    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podsumowanie
    Date: Sat, 05 Feb 2005 16:51:06 +0100

    Kyniu napisal:

    >ROTFL. Polskie szkolnictwo nauczone jest na zasade zakuj, zdaj, zapomnij.
    >Natomiast hutrowo produkuje analfabetow funkcjonalnych. Co z tego ze
    >uczniowie potrafia przeczytac, zapamietac i odtworzyc jak nie maja pojecia
    >co przeczytali ani co powiedzieli. Szkola dawno juz przestala uczyc
    >zasadniczej rzeczy - myslenia.

    estem z mocno "nauczycielskiej" rodziny i wedlug mojego ogladu to wyglada tak:

    To, czy nauczyciel ciezko pracuje, czy jest uprzywilejowany w lenieniu sie,
    zalezy wylacznie od jego podejscia do obowiazkow. Moze pracowac godzinami w
    domu przygotowujac sie, doksztalcajac i pracujac indywidualnie ze zdolnymi lub
    opoznionymi uczniami nie biorac za to kasy (mialam takiego spolecznika w swoim
    LO!). Moze tez rutyniarsko isc na lekcje, odbebnic ja i miec spokoj. Jakosc
    pracy nauczyciela ocenia sie wedlug malo sensownych biurokratycznych
    wytycznych, nie moze on wyleciec za "jedynie poprawne odbebnienie zadan", a
    tym dobrym nie placi sie wiecej (decyduje staz i status ustalany wg
    biurokratycznych regul nie majacych wiele wspolnego z rzeczywista
    skutecznoscia i powolaniem), wiec jak ktos nie czuje misji, nie ma zadnej
    motywacji sie postarac i takich nauczycieli jest wielu. Nauczyciel z misja ma
    gorzej z czasem pracy niz w niektorych oslawionych korporacjach i nikt poza
    wdziecznymi uczniami go nie doceni. System jest chory, nie tylko na brak kasy,
    ale i na brak dobrej oceny pracy i motywacji.
    Pozdrawiam nauczycieli z XIV LO i VII LO we Wroclawiu, jesli ktos z nich to
    czyta - obie te szkoly maja swietna kadre.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl