PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: Sat, 08 Sep 2007 12:02:31 +0200

    Dnia 2007-09-07 22:27 [Jotte] napisał(a):

    > A jak niby? Jak rynek bedący często tak chwiejny, podatny na różnorakie
    > wpływy i częstokroć nieprzewidywalny może to (albo cokolwiek) gwarantować?

    Normalnie. Sprzedajesz czyli wytwarzasz czyli zarabiasz. Nie wytwarzasz
    nie zarabiasz. Ty popierasz zapłatę bez pracy.

    > Nie taki jest cel płacy minimalnej. Celem jej ustanowienia jest

    W wykonaniu tego rządu dokładnie taki. Płaca minimalną płaci za poparcie
    w wyborach.

    > utrudnienie (bo nie powiem naiwnie, że uniemożliwienie) wyzysku
    > pracownika poprzez wykorzystanie sytuacji społecznej i płacenie mu za
    > pracę stawki skazującej go na uwłaczające godności ludzkiej warunki życia.

    Nie ma obowiązku pracy za stawkę minimalną jeśli to komuś uwłacza. Każdy
    ma prawo wyboru. Jeśli nie ma kompetencji żeby zarabiać więcej to wybacz
    ale to też tylko jego wybór.

    > Zmartwieniem pracodawcy jak zmotywować pracownika.

    Teraz zmartwieniem pracodawcy jest jak pogodzić rosnące wciąż koszty
    zatrudnienia z brakiem wzrostu wydajności pracy. Najprostszym
    rozwiązaniem jest odpowiedź redukująca koszty do poprzedniego poziomu
    czyli redukcja zatrudnienia. I wierz mi że pracodawcy będą z tego
    korzystać. A Ci, którzy dziś wbili kolejny gwóźdź w trumnę polskiej
    gospodarki będą krzyczeć jak to zaraz po wyborach bezrobocie rośnie.

    > Kogo zadowalające, tego zadowalające.
    > One mają pozwolić żyć jak człowiek, nie wegetować.
    > Można chcieć więcej.

    Ale po co chcieć więcej skoro nic nie robiąc żyje się jak człowiek?

    > Stąd już tylko krok do tezy, że mniejsza płaca minimalna jest w dłuższej
    > perspektywie (dłuższej od czego? życia ludzkiego?) zawsze korzystna dla
    > ludzi, a w zasadzie najkorzystniejsze dla nich byłoby, gdyby jej nie było.

    A żebyś wiedział że tak. Płaca minimalna jest socjalistycznym wymysłem.
    Zdaje się, że popierający ją szczycą się że z socjalizmem walczyli?
    Totalne zakłamanie.

    > To, oczywiście, stawiałoby w rzędzie idiotyzmów systemy prawne
    > wszystkich państw posiadajacych uregulowania dotyczące płacy minimalnej
    > (w tym także NZ, którą tak bezkrytycznie zachwyca się Celestyna).

    Wbrew temu co myślisz płaca minimalne nie jest znów tak powszechnym
    rozwiązaniem

    > Przeginasz, IMO. Nie ma mowy o dawaniu pieniędzy. Ale idźmy tym torem

    Ale oczywiście, że jest mowa. To co zrobił rząd to wyłącznie dawanie
    pieniędzy. To nic, że znów rosną koszty pracy, że ludzie będą zwalniani
    (bo będą i żadna propaganda tego nie zatrzyma - nie nakażesz ustawą
    utrzymania zatrudnienia). Wążne że związkowcy dostali kasę i ładnie to w
    tv da się sprzedać.

    > myślenia - nie niańczmy obywateli pilnującą prawa i porządku policją.

    Wiesz... Mam Cię za rozsądnego ale takimi porównaniami strasznie tą
    opinię szargasz. Co ma populistyczne rozdawnictwo wspólnego z
    zapewnieniem porządku publicznego?

    > Paranoja.

    O tak.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::