PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
  • Data: 2007-09-08 18:06:51
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: sz <s...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Zawsze ktoś coś twierdzi. Nie można się tym tak przejmować.

    staram sie nie przejmowac :->

    > No to już zupełnie czcze dywagacje. Jaki znowu naturalny proces, jaka
    > równowaga?
    > Jak uczy nas historia w sytuacjach głębokich i/lub długotrwałych
    > zawirowań na tzw. rynku zarówno brak interwencji, jak i interwencja
    > potrafiły skończyc się bardziej lub mniej lokalną wojną.
    > Oczywiście ktoś może założyć, że wojna jest przejawem naturalnego procesu.

    ale jaki z tego wniosek?
    czy bedzie interwencja czy nie to i tak beda wojny i kryzysy?

    > Komunały, retoryka.
    > A mnie interesują konkrety.
    > Konkretem jest realny Jan Kowalski, który za swoją pracę powinien móc -
    > i ma do tego prawo - żyć jak człowiek.

    a czy ja twierdze ze nie powinien móc?
    ja tylko mowie ze ocena przydatnosci pracy Jana Kowalskiego powinien
    zajmowac sie rynek a nie politycy. jak bedzie dobry to na pewno sobie
    poradzi :->

    > Wolność nie polega na na braku zasad i reguł, bo wtedy to się nazywa dzicz.

    nie moge powiedziec ze jestem za wolnoscia w sensie braku regul (chociaz
    to tez bylby jakis rodzaj wolnosci).
    ilosc regul mozna zmieniac plynnie, od anarchii do totalitaryzmu i nie
    widac jakiejs naturalnej granicy.

    przyjmuje sie jednak ze wolnosc jest wtedy gdy reguly sluza tylko temu
    zeby prawa jednej osoby nie ograniczaly wolnosci innych osob. i ja
    uwazam ze nic wiecej nie jest potrzebne.

    ty natomiast najwyrazniej wolisz jeszcze dolozyc ksztaltowanie
    spoleczenstwa dodatkowymi prawami polepszajacymi sytuacje jednych
    kosztem innych - uwazam ze to niesprawiedliwe, ale trudno, nic na to nie
    poradze :-)