PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: Fri, 07 Sep 2007 22:02:19 +0200

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fbs225$p5d$1@atlantis.news.tpi.pl moj_kawalek_podlogi

    > Podniesienie płacy minimalnej może odbić się na _wpływach_ do budżetu.
    > Nieudolni pracodawcy będa musieli zlikwidować albo ograniczyć
    > zatrudnienie (działalność) i tym samym wpływy z ich podatków będą niższe
    > lub żadne.
    > Pracodawcy-oszuści będą starali się przynajmniej częściowo uciec w szarą
    > strefę - efekt ten sam.
    > Może powiększyć się liczba bezrobotnych, którzy skorzystają ze świadczeń
    > im przysługujących (finansowanych z budżetu), dotyczy to także
> [...]

    To raczej nie o to chodziło.

    Mnóstwo opłat (od wynagrodzenia dla komornika za egzekucję, na
    wyskości jakichśtam zasiłków kończąć) zależy od wysokości płacy
    minimalnej. Może się okazać, że po podwyżce płacy minimalnej wydatki
    budżetu, których wysokość opiera się na wysokości płacy minimanlej -
    wzrosną.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz