PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia umowy na czas określony

  • 1. Data: 2002-09-04 18:55:27
    Temat: okres wypowiedzenia umowy na czas określony
    Od: "Ela Galińska" <e...@p...onet.pl>

    Witam !
    Mam problem, kilka lat temu zawarłam umowę
    o pracę na czas określony (10 lat),
    w której nie ma określonego okresu wypowiedzenia.
    W jaki sposób (z jakim okresem wypowiedzenia)
    mogę rozwiązać tę umowę.

    Ela

  • 2. Data: 2002-09-04 19:39:04
    Temat: Re: okres wypowiedzenia umowy na czas określony
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Mam problem, kilka lat temu zawarłam umowę
    > o pracę na czas określony (10 lat),
    > w której nie ma określonego okresu wypowiedzenia.
    > W jaki sposób (z jakim okresem wypowiedzenia)
    > mogę rozwiązać tę umowę.

    obawiam sie, ze taka umowe mozna rozwiazac wylacznie w drodze
    porozumienia stron, i chyba nowy kodeks pracy nic tu nie zmienia.

    KP [za praca.interia.pl], Art. 32 $ 1 (zeby sie Kaizen nie czepial ;-))
    okresla jakie umowy mozna rozwiazac za wypowiedeniem.

    Art. 33 precyzuje to dla umow na czas okreslony dluzszy niz 6 miesiecy.
    konkretnie to stanowi, ze taka umowa moze byc wypowiedziana z 2 tyg.
    okresem wypowiedzenia tylko, jesli w umowie zawarto taka mozliwosc.

    oczywiscie mozna tez przestac sie wywiazywac z umowy
    i liczyc na dyscyplinarke...

    na pocieche jest to, ze pracodawca tez nie moze sie z takiej umowy wylgac.
    wiec zawieranie umow na 10 lat jest totalnie bez sensu dla obu stron.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 3. Data: 2002-09-04 21:29:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 4 Sep 2002 19:39:04 GMT, Roman Kubik
    <r...@p...com.pl> zakodował:

    >KP [za praca.interia.pl], Art. 32 $ 1 (zeby sie Kaizen nie czepial ;-))

    Ja? O co? Przecież wszystko się zgadza. :)

    >oczywiscie mozna tez przestac sie wywiazywac z umowy
    >i liczyc na dyscyplinarke...

    Czyli przestać przychodzić do pracy. Ale jak przez to pracodawca
    poniesie straty (bo np. maszyna stanie i pół fabryki nie będzie miało
    co robić) to może podać do sądu.

    >wiec zawieranie umow na 10 lat jest totalnie bez sensu dla obu stron.

    Bez klauzuli o możliwości wypowiedzenia to równoważne z
    dziesięcioletnią lojalką. Jak ktoś pracę/pracownika traktuje na tyle
    perspektywicznie, to można podpisać. Dobre też, jak np. firma
    zatrudnia kogoś, na 10 letni projekt (fakt, że trochę dużo, ale duża
    budowa może tyle trwać ;))
    Za to z klauzulą ma same plusy dla pracodawcy. Wypowiedzenia nie
    trzeba uzasadniać, okres wypowiedzenia to tylko 2 tygodnie. Pracownik
    może mieć problemy z kredytem itp (czasami banki wymagają umowy o
    pracę na czas nieokreślony).
    Pewnie jeszcze jakiś sens by się znalazł.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-09-06 17:23:06
    Od: "Ela Galińska" <e...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czyli przestać przychodzić do pracy. Ale jak przez to pracodawca
    > poniesie straty (bo np. maszyna stanie i pół fabryki nie będzie miało

    Dziękuje bardzo za odpowiedzi, jest tak jak myślałam.

    Pozdrawiam
    Ela