PracaGrupypl.praca.dyskusje › student-26 lat...

  • 1. Data: 2002-09-04 16:03:55
    Temat: student-26 lat...
    Od: "qvia" <q...@i...spm.pl>

    pomozcie studentowi ... (ukonczylem 26lat)

    pracuje na umowe o dzielo (300zl brutto)
    ile powinienem dostawac netto ? (uczelnia placi za mnie skladke zdrowotna!)

    moj pracodawca obliczyl, ze netto wychodzi ponizej 200zl
    cos mi sie nie chce w to wierzyc, przeciez nie place ZUS, a uczelnia placi
    na kase chorych...

    jeszcze raz prosba-pytanie do was:
    ile powienienem dostawac netto ?

    pozdr
    qvia

  • 2. Data: 2002-09-04 17:14:36
    Temat: Re: student-26 lat...
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    qvia <q...@i...spm.pl> wrote:
> [...]

    > moj pracodawca obliczyl, ze netto wychodzi ponizej 200zl
    > cos mi sie nie chce w to wierzyc, przeciez nie place ZUS, a uczelnia placi

    a czy ta umowa jest z przekazaniem praw autorskich?
    jesli tak, to kosztami uzysaknia jest 50% kwoty brutto (150),
    a podatku placi sie 20% od butto - koszty czyli 20% * 150 = 30 PLN
    no to na reke zostaje 270.

    jesli nie przenosisz praw autorskich, to koszty sa 20% (jak dla umowy-zlecenia)
    czyli 60 PLN, czyli do opodatkowania (300-60=240), 20% podatku=48.
    do lapki: 252.

    tak wiec tak czy siak, jesli jest to umowa o dzielo i nie placisz FUSow,
    to w lapie pownienes miec ponad 250 PLN.

    Kase Chorych wyjmuje sie _z_ podatku, wiec ona nie zwieksza Twoich obciazen
    a tylko zmniejsza podatek. (skladka na KCG znajduje sie w tych 30/48 PLN ktore
    wyszly w wyliczaniu podatku)

    pozdrawiam

    romekk

    --