PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogłoszenia o pracy na Allegro

  • 11. Data: 2008-07-18 12:05:14
    Temat: Re: ogłoszenia o pracy na Allegro
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "tmk" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:g5pp8e$4jq$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "LadyRoot" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak , to co napisałeś było by zgodne z duchem Allegro. a tak to mamy n-ty
    > sewis z ogłoszeniami pracy.

    To wcale nie jest wyjatkowe. Popularne serwisy aukcyjne czesto wykorzystuja
    popularnosc do zrobienia mniej aukcyjnych dzialow ogloszeniowych, jak
    nieruchomosci, praca, wspollokatorzy itp. i jest to dosc wygodne, idziesz w
    jedno miejsce po wszystkie ogloszenia. To problem serwisu, czy dolaczajac
    ten typ ogloszen wzmocni swoja marke jako miejsce ogloszeniowe, czy ja
    oslabi rozmywajac skojarzenie z aukcjami.

    > Mnie się ogólnie praca kojarzy z towarem i dlatego drażnią mnie od zawsze
    > skąpe informacje.

    Praca, poza ta najprostsza, to dosc specyficzny towar - nie ma dwoch
    identycznych ofert, bo trudno znalezc dwoch ludzi z identycznym
    wyksztalceniem, doswiadczeniem i liczacymi sie na danym stanowisku cechami
    osobowosciowymi. Dosyc trudno jest uzyskac szybko sytuacje tak jasna jak w
    przypadku licytacji malo zlozonych przedmiotow uzytkowych typu aparat
    fotograficzny czy pralka marki takiej a takiej z takimi parametrami, za
    ktory ktos oferuje taka a taka kwote. Parametrow w przypadku oferowania
    swojej pracy jest bardzo duzo - ich ilosc rosnie wraz ze zlozonoscia
    stanowiska i kwalifikacji, a niektore z nich da sie dostatecznie szczegolowo
    ustalic tylko w toku rozmowy z zadawaniem konkretnych pytan. Podobnie w
    przypadku pracodawcy - poza placa sa takie mniej wymierne, a wazne rzeczy
    jak atmosfera, mozliwosci rozwoju, normalni lub nienormalni zwierzchnicy,
    lokalizacja i latwosc dojazdu itp. Dlatego forma klasycznej aukcji malo tu
    pasuje, chyba ze w przypadku zlecenia na wykonanie konkretnego projektu.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 12. Data: 2008-07-18 18:13:17
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Ale to Ty jako pracownik sprzedajesz swoje usługi za jakąś stawkę,
    > więc to Ty powinnaś wiedzieć na ile je wyceniasz. Możesz swoją cenę w
    > widełkach określić w CV. Ja tak robiłem i też się da.

    Z ciekawości, serio podawałeś górną granicę zarobków jakie chcesz osiągnąć?

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 13. Data: 2008-07-18 19:12:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-18, Bartłomiej Szymański <l...@d...info> wrote:

    > Z ciekawości, serio podawałeś górną granicę zarobków jakie chcesz osiągnąć?

    Owszem. Te kwoty i tak dotyczyły etapu początkowego (pierwszych
    3-6 miesięcy).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-07-18 19:18:19
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > aukcyjnym spodziewałam się ze w kon cu gdzieś przy wszystkich ofertach
    > bedzie podana CENA. albo chociaz widełki, a tak to tylko kolejny serwis z

    eee, to kiszka, wcale do allegro nie podobne, tez powinna być licytacja,
    zaczynasz od kilku tysiakuf i licytuje się kto da mniej, kto da najmniej to
    ma pracę, albo odpowiednik opcji "kup teraz", opcja "bież teraz", czyli
    praca z podaną pensją nie podlegającą negocjacji:O)

    kurcze, allegro to przecież idealny serwis handlu pracą:O)

  • 15. Data: 2008-07-18 20:18:37
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Owszem. Te kwoty i tak dotyczyły etapu początkowego (pierwszych
    > 3-6 miesięcy).

    Zastanawia mnie jedno, czy jeśli pracodawca zaproponowałby Ci kwotę
    wyższą niż Twoja górna granica, to odmówiłbyś? Ciężko jest mi sobie
    wyobrazić powód podawania górnej granicy przez przyszłego pracownika.

  • 16. Data: 2008-07-19 07:23:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-18, Bartłomiej Szymański <l...@d...info> wrote:

    [...]

    > Zastanawia mnie jedno, czy jeśli pracodawca zaproponowałby Ci kwotę
    > wyższą niż Twoja górna granica, to odmówiłbyś? Ciężko jest mi sobie
    > wyobrazić powód podawania górnej granicy przez przyszłego pracownika.

    Czy określenie "oczekiwane zarobki między X a Y" eliminuje wg Ciebie
    możliwość uzyskania wyższego wynagrodzenia? Ja oczekuję, że dostane
    tyle, przy czym to czy będę się skłaniał ku X, czy ku Y zależy
    od zakresu obowiązków. Oczywiście pracodawca może mieć swoje
    stawki i też może je zaproponować. I wtedy albo dojdziemy do
    porozumienia, albo nie. Dziwne pytania zadajesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-07-27 18:21:34
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-07-18, Bartłomiej Szymański <l...@d...info> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czy określenie "oczekiwane zarobki między X a Y" eliminuje wg Ciebie
    > możliwość uzyskania wyższego wynagrodzenia?

    Oczywiście, że nie, ale po co w takim razie podawać w ogóle Y skoro
    zakładasz, że na stawkę powyżej tej granicy możesz się zgodzić? To już
    chyba logiczniej powiedzieć "oczekiwane zarobki od X PLN" co oznacza, że
    od tej kwoty w ogóle jesteś skłonny rozmawiać z potencjalnym pracodawcą
    ale oczywiście ostateczna (większa) wartość zarobków, na które ma się
    zamiar zgodzić, będzie zależała od zakresu obowiązków.

  • 18. Data: 2008-07-28 08:24:06
    Od: "OTRS.pl" <a...@o...pl>

> [...]
    > ale oczywiście ostateczna (większa) wartość zarobków, na które ma się
    > zamiar zgodzić, będzie zależała od zakresu obowiązków.

    Tu chyba o to chodzi, że X to minimalne wynagrodzenie, a Y to minimalna
    stawka, z jakiej pracownik będzie naprawdę zadowolony (czyli taka mała,
    prywatna utopia).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com