PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
  • Data: 2005-02-02 06:35:18
    Temat: Re: odmowa pracy
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02.02.2005 Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Oczywiście, że wolałbym. Tylko to jakby nie o tym. Ubezpieczenie z UP, jak i
    > zasiłek dla bezrobotnych, jest dla bezrobotnych. Przy czym - nie dla takich,
    > którzy nie mogą znaleźc satysfakcjonującej ich pracy, ale dla takich, którzy
    > nie mogą znaleźć pracy. Żadnej pracy.

    Przepraszam, wtrącę się w dyskusję.
    Nie ma bezrobotnych, którzy nie mogą znaleźć _żadnej_ pracy. Więc Twoje
    wywody to można, za całym przeproszeniem, o kant kuli potłuc.
    Np u mnie, w mojej wsi, od 5 miesięcy minimum szukają ekspedientki do
    sklepu. I jakoś fala bezrobotnych z innych miast nie rzuciła się, żeby
    tu pracować za minimalną krajową. Przepraszam, gdzie te wielkie migracje
    z bezrobotnego Śląska, Białostockiego, innych "bezrobotnych" województw?
    Dlaczego nie przeprowadzą się ci, co nie mogą znaleźć pracy tutaj i nie
    podejmą jej w sklepie u nas? Pewnie dlatego, że im się to _nie opłaci_?
    Bo koszty będą większe niż zysk? Tak?
    W takim razie należy wszystkim bezrobotnym odebrać prawo do zasiłku i
    ubezpieczenia, skoro _są_ oferty pracy a oni ich nie przyjmują?
    Ja na przykład jestem w tej chwili bez pracy. Nie rejestrowałem się, bo
    po 1) na wała mi to, po 2) nie lubię tego systemu, urzędników, urzędów i
    wyżej oceniam mój koszt rejestracji niż zysk z niego. Natomiast nawet
    jakbym był zarejestrowany, nie przyjąłbym oferty pracy za 1kPLN. Chyba,
    że byłaby to praca, która nie przeszkadzałaby mi w robieniu tego, co
    robię teraz, w tym szukaniu zarobku. Czyli praca, która zajmowałaby mi
    tak ze 1,5-2h dziennie. Czyli przy pełnym etacie wychodzi jakieś
    4-5kPLN.
    Rozumiem Kirę, rozumiem tych, co nie chcą przyjmować byle gówna za
    stawkę niższą, niż się cenią. I rozumiem tych, którzy przyjmują
    cokolwiek - ich prawo. Tylko Ty, zdaje się, jednej rzeczy nie
    rozumiesz...
    Tacy ludzie zarabiając wcześniej te 5kPLN płacili składki. Czy sądzisz,
    że teraz, przez to, że UP opłaca im ubezpieczenie, zyskają więcej niż
    dali temu UP na przeżarcie? Jeśli tak, to mi Cię szkoda... jeśli nie, to
    zastanów się, co jest okradaniem budżetu (i Ciebie) a co nie jest. Bo
    jak dla mnie prywatny przedsiębiorca, który przez parę lat zarabiał,
    dawał innym zarobić, i płacił haracz bandom nierobów urzędniczych okrada
    budżet jak chce odzyskać choć część swojego wkładu, to ja jestem za
    przyznaniem prawa głosu w wyborach _tylko_ kobietom. One są mniej chętne
    do wiary w takie farmazony...

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Wow. Menu.