PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
  • Data: 2005-02-02 09:51:30
    Temat: Re: odmowa pracy
    Od: Pajączek <c...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    *Tomasz Brzeziński* w te oto słowa się odzywa:

    > Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że wolałbym.
    Hmm...
> [...]
    > dogadania się z potencjalnym pracodawcą, żeby go odrzucił) utrzymuje sobie
    > status bezrobotnego, to oszukuje. Nawet, jeżeli to jest z jego punktu
    > widzenia racjonalne. Bo racjonalne mogą być różne nieetyczne zachowania.
    > Wybór takiego absolwenta, kiedy jest zarejestrowany jako bezrobotny i
    > dostaje kiepską ofertę, powinien brzmieć: biorę tę robotę, albo nie biorę,
    > ale rezygnuję ze świadczeń, BO MI SIĘ NIE NALEŻĄ. On nie jest bezrobotnym w
    > tym znaczeniu, jakie temu słowu nadaje polskie prawo pracy. Bo on może
    > pracować, ale warunki mu nie odpowiadają.
    Wydawało mi się że autorka pierwszego posta tego wątku mówiła o _stażu_.
    Jeżeli pójdzie na ten staż to dalej będzie bezrobotną i będzie brać
    pieniądze z państwowej kasy, także składki będą opłacane z państwowej
    kasy, zgadza się? Tylko że pracodawca będzie miał darmowego pracownika,
    na miejsce którego, gdyby nie staż, mógłby zatrudnić "normalnego"
    pracownika na umowę o pracę.
    Nie jesteś w stanie zrozumieć, że ktoś woli samemu poszukać pracy w
    sposób perspektywiczny, tzn. taki, który pozwoli mu pracować przez
    dłuższy czas i zdobyć doświadczenie, które pozwoli mu później łatwiej
    odnaleźć się na rynku pracy.

    > Jeżeli pójdziemy dalej Twoim tokiem, to może określ, jaka praca jest godna
    > tego dumnego "absolwenta informatyki"?
    Praca w swoim zawodzie. Staż ma przygotować do pracy w swoim zawodzie, a
    nie pozwolić przewegetowć przez rok wklepując dane do komputera (jak w
    tym przypadku-ale zdażają się też staże w większych sklepach mięsnych, o
    ile właściciel ma dojścia do dyrektora PUP), po czym skończy mu się staż
    i dalej będzie bezrobotny (wariant pesymistyczny) i dalej będą za niego
    opłacać składkę z twoich podatków.

    --
    -Ja przecież tę korektę robię dla wydawnictwa przecież.
    -Ale czy to warto? Pan się namęczy, a oni i tak z błędami wydrukują.