PracaGrupypl.praca.dyskusje › odmowa pracy

  • 1. Data: 2005-01-31 13:03:15
    Temat: odmowa pracy
    Od: "gosias" <g...@g...pl>

    Witam
    Zarejestrowałam się w PUP jako bezrobotna. (Jestem od niedawna absolwentką
    Wyższej uczelni).
    Otrzymałam telefon od PUP, że mają oferte pracy dla stażysty.
    Chciałabym spytać jakie byłyby konsekwencje (jeżeli spełniłabym oczekiwania
    pracodawcy)
    a gdybym z jakichs powodów odmówiła takiej oferty pracy?

    pozdrawiam serdecznie

    Gosias

  • 2. Data: 2005-01-31 13:12:06
    Temat: Re: odmowa pracy
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2005 14:03:15 +0100, gosias <g...@g...pl> napisał:

> [...]
    > oczekiwania
    > pracodawcy)
    > a gdybym z jakichs powodów odmówiła takiej oferty pracy?

    Skreslilibuy ci ez listy bezrobotnych.
    Jesli faktycznie nie masz zyczenia procowac jako stazystka (pytanie
    dlaczego? - szukasz normalnej pracy za normalne pieniadze?), to pozostaje
    ci nie spelnic oczekiwan pracodawcy.
    Najedz sie cebuli, ubierz jak na wykopki, jąkaj i rob zeza na rozmowie.
    Z yntelygentnym smieszkiem powiedz,ze sama nie wiesz jak udalo ci sie
    skonczyc te studia i co chwile usiluj przejsc z rekrutujacym na TY.

  • 3. Data: 2005-01-31 13:44:59
    Od: "gosias" <g...@g...pl>

    Czyli jeżeli jestem bezrobotna to jak mi zaoferują pracę nie mam prawa
    odmówić (coś mi to pachnie czasami które już ponoć minęły!)
    bo jak nie to skreślają
    ech ciężkie zycie ;-)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-31 13:49:07
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-31 14:03, Użytkownik gosias napisał:
> [...]
    > pracodawcy)
    > a gdybym z jakichs powodów odmówiła takiej oferty pracy?

    Masz prawo odmówić podjęcia zaoferowanej pracy bodajże dwukrotnie. Za
    trzecim razem zostajesz skreślona i nie masz prawa zarejestrować się
    przez pewien okres.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-01-31 14:14:04
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosias" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jeżeli jestem bezrobotna to jak mi zaoferują pracę nie mam prawa
    > odmówić (coś mi to pachnie czasami które już ponoć minęły!)

    Ależ możesz odmówić. To wolny kraj. Tylko niekoniecznie chodzi o to, żeby
    dawać zasiłki ludziom, którzy _nie chcą_ pracować. Jak nie chcesz pracować,
    to Twój problem. Zasiłek jest dla tych, którzy _nie mogą_ znaleźc pracy. Ty,
    jak widać, masz szansę pracować. Więc nie należy Ci się zasiłek.
    Jaśniej nie potrafię.

    Sigurd

  • 6. Data: 2005-01-31 14:18:29
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > Czyli jeżeli jestem bezrobotna to jak mi zaoferują pracę nie mam prawa
    > odmówić (coś mi to pachnie czasami które już ponoć minęły!)

    Alez mozesz odmowic. Ale jezeli bedziesz zdziwiona, ze UP odmowi ci
    coponiektorych uslug/swiadczen to cos mi to pachnie poprzednim systemem...

    sz.

  • 7. Data: 2005-01-31 14:21:21
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Masz prawo odmówić podjęcia zaoferowanej pracy bodajże dwukrotnie. Za
    > trzecim razem zostajesz skreślona i nie masz prawa zarejestrować się przez
    > pewien okres.

    Dokładnie masz prawo odmówić chyba 2 albo 3 razy. Albo bierzesz papier z
    urzędu, idziesz tam gdzie cie skierowali i mowisz kolesiowi ze nie chcesz
    pracowac bo cos tam, dogadujesz sie ze on ci wpisuje ze mu z jakis tam
    wzgledow nie odpowiadasz i masz z głowy.

  • 8. Data: 2005-01-31 15:22:36
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    *Tomasz Brzeziński* w te oto słowa się odzywa:
> [...]
    > to Twój problem. Zasiłek jest dla tych, którzy _nie mogą_ znaleźc pracy. Ty,
    > jak widać, masz szansę pracować. Więc nie należy Ci się zasiłek.

    Zasiłek jej się nie należy bo jest świeżo po studiach, ponieważ nie ma
    przepracowanego roku. Z drugiej strony może ona nie chce odbywać stażu
    właśnie u tego konkretnego pracodawcy (znając życie jakiś urząd bez
    możliwości zatrudnienia po zakończeniu stażu czy nauczenia się
    czegokolwiek), albo nie chce odbywać stażu w ogóle, bo chce mieć czas na
    szukanie pracy.

    --
    -Ja przecież tę korektę robię dla wydawnictwa przecież.
    -Ale czy to warto? Pan się namęczy, a oni i tak z błędami wydrukują.

  • 9. Data: 2005-01-31 15:53:58
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > możliwości zatrudnienia po zakończeniu stażu czy nauczenia się
    > czegokolwiek), albo nie chce odbywać stażu w ogóle, bo chce mieć czas na

    To nie widzę problemu - niech odmawia.

    Sigurd

  • 10. Data: 2005-01-31 16:11:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pajączek <c...@b...cy>
    wystukał[a]:
    > Zasiłek jej się nie należy bo jest świeżo po studiach, ponieważ nie
    > ma przepracowanego roku.

    Ale też traci ubezpieczenie zdrowotne.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)