PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
  • Data: 2005-01-31 20:42:54
    Temat: Re: odmowa pracy
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janek.kot" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ctm3vv$bf$1@inews.gazeta.pl...
    > a ja ją doskolanle rozumiem, 5 lat studiów i teraz zaoferują jej 850 zł
    > brutto - to płaca minimalna, nawet po podstawówce by tyle dostała. Więc
    > po co te całe studia?

    Studia, o ile mi wiadomo, służą zdobyciu wykształcenia. Przynajmniej tak
    było w moich, nie tak dawnych, czasach. I część ludzi idzie na studia, żeby
    po prostu zdobyć wykształcenie, część, żeby zdobyć takie wykształcenie,
    które pomoże w znalezieniu dobrze płatnej pracy. I części się udaje, innym
    nie. Life.
    Natomiast pogląd, że po studiach z jakiegoś powodu "należy się" lepsza
    płaca, zawsze mnie po trosze złości, po trosze rozczula. Pracodawca płaci
    nie za to, że zatrudnia magistra, tylko za to, że mu ten magister albo nie
    magister wykonuje pracę. I jak magister robi to, co niemagister, to uważam
    za skrajną niesprawiedliwość to, że magister zarabia więcej.

    Byłem w takiej samej sytuacji dostałem 824 zł
    > brutto wykonuję prostą pracę z którą poradziła by sobie bez żadnych
    > problemów osoba po maturze, nic konkretnego się nie nauczyłem w tej
    > pracy.

    Nie, to Ty widocznie nic pożytecznego nie nauczyłeś się na studiach. W pracy
    powinieneś wykorzystywac tę wiedzę ze studiów, może bys lepiej zarabiał.
    No bo powiedz - po co te Twoje studia, skoro wykonujesz taką pracę, jaką byś
    mógł po maturze wykonywać? I dlaczego ktoś miałby Ci więcej niż maturzyście
    płacić? W hołdzie dla Twojego dyplomu?
    No, chyba że kończyłeś te studia po prostu dla wiedzy. Znam takich ludzi,
    ale oni w znakomitej większości nie narzekają - bo to był ich świadomy
    wybór.

    > Jeśli skończyła dobre studia to niech szuka na własną rękę.

    A to na pewno słuszna rada.

    Sigurd