PracaGrupypl.praca.dyskusje › oddawanie krwi

  • 1. Data: 2002-07-30 08:11:03
    Temat: oddawanie krwi
    Od: "uba" <u...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy honorowemu dawcy krwi, jeśli chce oddać krew, należy się dzień wolny od
    pracy?
    bardzo proszę o dokładną podstawę prawną.
    dziękuję za podpowiedzi
    uba

  • 2. Data: 2002-07-30 09:05:25
    Temat: Re: oddawanie krwi
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

> [...]
    od
    > pracy?
    > bardzo proszę o dokładną podstawę prawną.

    Polecam strone http://www.um.gliwice.pl/instytucje/krew.php#upr, tam jest
    sporo na temat krwiodastwa.

    Pozdrwiam

  • 3. Data: 2002-07-30 09:17:21
    Od: "uba" <u...@p...onet.pl>

    serdeczne dzięki.
    uba

  • 4. Data: 2002-07-30 09:20:58
    Od: "Tomasz Zwolan" <z...@i...pl>

  • 5. Data: 2002-07-30 09:25:51
    Od: "diuk" <p...@d...com.pl>

    > czy honorowemu dawcy krwi, jeśli chce oddać krew, należy się dzień wolny
    od
    > pracy?

    w punkcie krwiodawstwa dostajesz zwolnienie na jeden dzień

  • 6. Data: 2002-07-30 09:35:00
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > od
    >
    > w punkcie krwiodawstwa dostajesz zwolnienie na jeden dzień

    A wedlug nowelizacji kodeksu ktora jest w senacie teraz, jeden dzien to
    bezplatny bedzie...chyba, ze ten wyjatek uzglednia.

    Pozdr.
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-30 14:57:30
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Trochę się naszukałem, żeby znaleźć co napisałeś.
    Odpowiadaj pod cytatem i wycinaj nagłówki. To taki ogólnie przyjęty zwyczaj.

    Pozdrawiam
    Tytus

  • 8. Data: 2002-07-31 11:45:13
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    > A wedlug nowelizacji kodeksu ktora jest w senacie teraz, jeden dzien to
    > bezplatny bedzie...chyba, ze ten wyjatek uzglednia.

    Przy oddawaniu krwi dostaje się świstek na którym jest napisane, że jesteś
    NIEZDOLNY do pracy danego dnia... Nie jest to zwolnienie chorobowe (L4)...

  • 9. Data: 2002-07-31 15:04:21
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > NIEZDOLNY do pracy danego dnia... Nie jest to zwolnienie chorobowe (L4)...

    Tak . Popatrzalem na cytowany wczesniej link, i nawet skopiowalem dotyczacy
    fragment.

    (Ustawa o Publicznej Służbie Krwi z dnia 22.08.1997 r.)

    Oddając krew honorowo, dawcy przysługuje:

    - dzień wolny od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia,
    - posiłek regeneracyjny w dniu oddania krwi,
    - korzystanie ze świadczenia zakładów lecznictwa otwartego i aptek poza
    kolejnością.

    pelny tekst ustawy znalazlem gdzie indziej, i brzmi inaczej

    http://republika.pl/wwwhsk/ustawa.htm
    Art. 9. 1. Zasłużonemu honorowemu dawcy krwi i honorowemu dawcy krwi
    przysługuje:

    1) zwolnienie od pracy w dniu, w którym oddaje krew, i na czas okresowego
    badania lekarskiego dawców krwi na zasadach określonych w odrębnych przepisach,

    2) zwrot utraconego zarobku na zasadach wynikających z przepisów prawa pracy,

    3) zwrot kosztów przejazdu do jednostki organizacyjnej publicznej służby krwi
    na zasadach określonych w przepisach w sprawie diet i innych należności z
    tytułu podróży służbowych na obszarze kraju; koszt przejazdu ponosi jednostka
    organizacyjna publicznej służby krwi,

    4) posiłek regeneracyjny

    Uwazam, ze temat dalej jest niewyjasniony, poniewaz nie znamy tych
    wspomnianych "odrebnych przepisow". Poruszam to w interesie samych krwiodawcow,
    poniewaz trzeba by ustalic co dalej? Moze sa przepisy okreslajace, jak ma
    ksiegowac pracodawca taki wydatek na rzecz pracownika, od czego odliczyc,
    wyodrebniwszy z funduszu plac?. I od jakiej kwoty wynagrodzenia dziennego
    powinno to juz nie byc krwiodawstwo honorowe i taniej by bylo zaplacic za krew,
    niz pokrywac to funduszem plac zakladu w ktorym krwiodawca pracuje?

    Jak najbardziej jestem za krwiodawstwem, wiem jak jest potrzebna krew i ilu
    osobom ratuje zycie, lub jej brak....powoduje ich smierc.

    Dlatego uwazam, ze powinno byc jednoznacznie okreslone, co mozemy powiedziec
    szefowi firmy, do jakiego funduszu ma skierowac pismo o zwrot nakladow.

    Inaczej, co tu duzo mowic..

    Pozdrawiam
    Krzysztof