PracaGrupypl.praca.dyskusje › obsługa komputera po studiach..

  • 31. Data: 2003-07-22 10:50:18
    Temat: Re: obsługa komputera po studiach..
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    wer wrote:

    > Na studiach zajmowalem sie rowniez siecia w instytucie, przyszedlem do
    > pani prowadzadzej zajecia, dzien dobry, ja tu jestem adminem i mam miec
    > z pania zajecia z obslugi komputerow. Przyjde po wpis pod koniec
    > semestru. Oczywiscie sie zgodzila bez slowa.
    moja się nie zgodziła, ale algorytmu programu zaliczeniowego nie
    zrozumiała ;)

  • 32. Data: 2003-07-22 11:06:21
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > moj szef ostatnio przyjal do pracy dziewczyne lat 50
    > nowy komputer juz na nia czekal
    > nie zapytal czywiscie czy potrafi go obslugiwac
    > poszukiwal fachowca, a nie robotnika komputerowego
    > dwa tygodnie i bedzie pisac w wordzie, jak bedzie potrzebowala to zrobi
    cos
    > w excelu
    A oczywiście przy założeniu iż człowiek jest otwarty i będzie chciało mu się
    uczyć!
    A ztym u niektórych jest bardzo krucho. Wiem bo mam w robocie kilka tak
    opornych egzemplaży u których komputer stoi od pół roku i nic - mnie to
    trafia bo inni umiejący muszą siedzieć przy jednym ale nie ja tu jestem
    szefem i akurat w tym temacie się mnie nie słucha.

    > dwa tygodnie to nic nie znaczy w porownanu do dobrego wyksztalcenia
    > lub lat doswiadczena zawodowego
    Oczywiście ale jak ktoś jest świeży po studiach i nie ma żadnego
    doświadczenia to ...

    > uwazam ze zbyt wielka wage przywiazujesz do tych umiejetnosci
    komputerowych

    Może małe zboczenie zawodowe ;)

    > komputer to tylko narzedzie
    > bardzo pomocne w pracy
    > ja tylko pisze, licze i rysuje
    > wiec wiem ze nie trzeba duzo czasu poswiecic na nauke tych czynnosci
    > najwazniejsze to wiedziec co napisac, jak policzyc i co narysowac
    Tu się akurat zgadzam sie :), gdyby wszyscy ludzie tak do tematyki
    podchodzili..

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 33. Data: 2003-07-22 12:02:58
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    > Ludzie !!! Nie przesadzajcie ze słowem INFORMATYKA. To całkiem coś innego
    > niż obsługa komputera.

    Z encyklopedii Wiem:

    informatyka (na wzór automatyka od łc. informare, -atum 'obrazowo opisać')
    1. nauk. ogół metod tworzenia, przetwarzania i przekazu informacji,
    wykorzystywanych m.in. w technice, ekonomii, genetyce. 2. nauka zajmująca
    się komputerami oraz tworzeniem, przekształcaniem i przekazywaniem
    informacji (danych), tworzeniem programów wykorzystujących zawarte w nich
    informacje do określonych działań.

    informatyk specjalista w dziedzinie informatyki osoba zawodowo zajmująca się
    komputerami, pisaniem oprogramowania komputerowego.

    A więc nawet pani Monika w sekretariacie jest informatykiem (chociaż o tym
    nie wie), dlatego że pracuje przy komputerze, zajmuje się tworzeniem (jak
    pisze w Wordzie ogłoszenie do wywieszeniana tablicy), przekształcaniem (jak
    przepisuje tekst napisany ręcznie przez dyrektora) i przekazywaniem
    informacji (to jak wysyła e-maila). Nie pisze oprogramowania, ale np.
    administartor sieci też może nie napisać ani jednej linijki kodu.
    Informatykiem jest każdy, kto pracuje przy komputerze.
    A że przyjęto iż informatykami są osoby posiadające określoną wiedzę nt
    komputerów (no właśnie od jakiej granicy), to specyfika rozumowania, nie do
    końca poprawna.
    No ale jak nazwać osobę, która zajmuje się opieką nad sprzętem komputerowym
    w firmie, i zdaniem kierownictwa i współpracowników powinna być w tej
    dziedzinie alfą i omegą? Guru komputerowym?
    pozdr

  • 34. Data: 2003-07-22 12:23:21
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziedzinie alfą i omegą? Guru komputerowym?
    > pozdr

    "informatyk SPECJALISTA w dziedzinie informatyki"
    tz. skoro umiem pisać to już jestem pisarzem ? Moj mozg też przetwarza dane,
    jestem informatykiem czy mozgowcem?

  • 35. Data: 2003-07-22 12:37:38
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    > "informatyk SPECJALISTA w dziedzinie informatyki"

    Mógłbyś sprecyzować od którego momentu zaczyna się specjalista

    > tz. skoro umiem pisać to już jestem pisarzem ?

    Jak coś napiszesz to będziesz

    Moj mozg też przetwarza dane,
    > jestem informatykiem czy mozgowcem?

    Informatyka (końcówka ..tyka) oznacza że do przetwarzania informacji
    wykorzystuje się środki techniczne.
    Patrz na definicje
    Automatyka: URZĄDZENIE wykonuje automatycznie jakieś czynności.
    pozdr.

  • 36. Data: 2003-07-22 12:49:02
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    a matematyk to ten co zna wynik 2+2 ? ciekawe...a moze informatyk , bo w
    koncu = 4 jest wynikiem przetwarzania danych...to moj sąsiad 7 letni Kazio
    kim w końcu jest? Matematykiem ? pisarzem ? informatykiem ? co będziemy się
    sprzeczać...Geniusz, po prostu geniusz !!

  • 37. Data: 2003-07-22 13:03:42
    Od: "maryczary" <u...@w...pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak myślicie czy ludzie którzy skończyli studia (dowolny kierunek) powinni
    > umieć obsługiwać komputer.
    > Od jakiegoś czasu mam wrażenie iż część z osób studia kończących tego nie
    > umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna.
    > co wy sądzicie na ten temat??

    uwazam, ze czlowiek po studiach powinnien umiec swobodnie poruszac sie po
    office-sie i internecie. nie musi znac wszystkiego ale podstawowe rzeczy jak
    office - obowiazkowo!

  • 38. Data: 2003-07-22 13:04:23
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik Sławek <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfjbqb$o93$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    się
    > sprzeczać...Geniusz, po prostu geniusz !!

    Odpowiedz na pytania a nie wściekaj się

  • 39. Data: 2003-07-22 13:18:35
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Użytkownik Sławek <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bfjbqb$o93$...@i...gazeta.pl...
    Kazio
    > się
    >
    > Odpowiedz na pytania a nie wściekaj się
    Ja sie nie wsciekam, trochę ironizuje bo Basia ani Kaziu potrafiący myśleć
    nie mogą być informatykami. Specjalista zaczyna się w miejscu określonym
    przez jakąś instytucję np. MEN. Musi osiągnąć jakiś wymagany poziom w danej
    dziedzinie. Brzozowski jest specjalistą w surfowaniu, gdyż jego poziom
    określają medale itd.itd. Odróżniając gatunki drzew, nie mozemy być
    leśnikami. Są wrodzone specjalności np. maruderstwo, ale muszą one nas
    wyróżnić od ogółu, żeby nimi były. Częste sikanie nie może czynić z nas
    specjalistów , tylko chorych na pęcherz.

  • 40. Data: 2003-07-22 15:01:09
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    maryczary wrote:
> [...]
    > office-sie i internecie. nie musi znac wszystkiego ale podstawowe rzeczy jak

    A ktore office? MS, Open, Sun?

    wer