PracaGrupypl.praca.dyskusjenie podawanie nazw pracodawcow w CV; › Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
  • Data: 2006-07-17 07:55:51
    Temat: Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    adas; napisał(a):

    > ale dlaczego? uwazasz, ze jest jakis dobry powod zeby potencjalny
    > pracownik przekazal informacje, ktore bardzo dokladnie precyzuja
    > jego polozenie w swiecie, a jednoczesnie nie mowia nic o jego
    > cechach?
    Tak. Tym dobrym powodem jest wymóg przesłania życiorysu zawodowego,
    czyli dokładnych faktów z życia zawodowego a nie mglistych sugestii
    odnośnie życia zawodowego.

    A CV nie mówi tak naprawdę nic o cechach kandydata (kandydata a nie
    potencjalnego pracownika).

    > acha - czyli jak ktos napisze Tobie w ogloszeniu np. na sprzedawce
    > AGD, ze pracowal w "sredniej wielkosci salonie AGD przy glownej
    > ulicy miasta" a 50 innych osob wymieni nazwy salonow w ktorych
    > pracowalo, to w tych 50 przypadkach "cos zrobisz" - zadzwonisz do
    > tych salonow, przejdziesz sie tam, itepe?
    Nie. Nic takiego nie zrobię. Natomiast gdybym chciał "coś zrobić" -
    tych pięćdziesięciu daje mi na to szansę. Ten jeden nie.
    I w ogóle, co to znaczy "średniej wielkości salon"? Zapytaj swoich 10
    znajomych o to albo co znaczy "średnio wysoki mężczyzna" albo ile to
    jest "dosyć dobre pieniądze" - uzyskasz 10 różnych odpowiedzi. Więc ta
    informacja nic nie daje.

    > smieszne; jest dosyc oczywistym nie ma zadnych podstaw zeby miec
    > zaufanie wobec zupelnie nieznanej firmy - zupelnie nieznanego
    > ogloszenia; a szczegolnie jeszcze, gdy ogloszenie jest np. takie
    > "wiodaca firma branzy ..." i podany adres p...@d...pl
    Mam wrażenie, że masz już z góry sprecyzowaną odpowiedź na swoje
    pytanie. NIe wiem zatem po co je zadałeś. Skoro jest śmiesznym
    obdarzanie zaufaniem takiej firmy, to po co w ogóle do niej wysyłać CV?

    > uwazasz, ze osoby poszukujace pracy powinny zapomniec o ochronie
    > swoich danych i rozsylac informacje na lewo i prawo? podkreslam:
    > informacje, ktore nie wnosza nic do oceny ich osoby;
    > czy podanie nazwy poprzedniego pracodawcy jest NIEZBEDNE? pytam
    > jeszcze raz: co robisz z nazwami poprzednich pracodawcow na etapie
    > wybierania osob, ktore zaprosisz na rozmowe kwalifikacyjna?
    Jest ważne. Praca w rekrutacji, jeśli chce się ją dobrze wykonywać
    polega w dużej mierze na poszukiwaniu informacji na temat rynku, branż,
    firm itp.

    > masz
    > dzial sprawdzania, ktory sprawdza te 2000 firm czy tylko rzucasz
    > okiem a moze zwracasz tylko uwage na cechy tej firmy - np. branze?
    Na branże - oczywiście. Zupełnie inaczej sprzedaje się luksusowe
    produkty AGD za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych a zupełnie inaczej
    sprzedaje się taniochę. Inny typ klienta, inne motywy zakupów, inna
    argumentacja sprzedawcy. Ba - nawet inny rodzaj sprzedawcy. Dlatego
    branża jest ważna i to Ci powie każdy szef sprzedaży.

    pozdr.
    m.