PracaGrupypl.praca.dyskusjenie podawanie nazw pracodawcow w CV; › Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
  • Data: 2006-07-17 11:17:43
    Temat: Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Immona napisał(a):

    > W Polsce jest specyficzna sytuacja mlodego rynku i profesjonalizm w
    > jednej rzeczy moze zupelnie nie isc w parze z profesjonalizmem w innej.
    > Dlatego firma oglaszajaca sie w sposob malo profesjonalny moze byc
    > firma-krzak, ale moze byc tez calkiem dobra firma, w ktorej akurat nikt
    > nie wiedzial, jak to zrobic, bo firma sie zajmuje czym innym.
    IMO dalej nie tłumaczy to ukrywania faktów zawodowych w CV. Tak to już
    jest, że człowiek reaguje na każde odstępstwo od normy. I nie jest to
    specyficzna cecha polska, tylko po prostu - ludzka. Bezpieczniej i
    łatwiej jest funkcjonować w obrębie dobrze znanych schematów. Tym
    schematem jest wpisywanie rzetelnych danych do CV. Odstępstwo od
    schematu budzi nieufność i zwątpienie. Tym samym zmniejsza możliwość
    kandydata na pozyskanie pracy.

    To samo dotyczy kandydata - odstępstwo od normy w postaci adresu e-mail
    p...@d...pl budzi wątpliwości, zmniejsza zaufanie,
    powoduje podejrzliwość. Wiele wątków w tym temacie na ppd doskonale to
    potwierdza.

    > W sytuacji nasycenia rynku "wiedza podstawowa" taka watpliwosc by nie
    > zaistniala, bo nie byloby mozliwosci zle wygladajacego ogloszenia dobrej
    > firmy. Ale gdy taka mozliwosc istnieje, nie powinno dziwic probowanie z
    > nieufnoscia.
    Pytanie tylko, co w tej sytuacji zrobić - łamać przyjęty konwenans czy
    iść pod prąd, nie wyjaśniając nikomu dlaczego się to robi? Pewnie
    bardziej w zgodzie z samym sobą jest robić po swojemu a nie tak jak to
    zostało przyjęte. Ale wówczas trzeba liczyć się z tym, że inna osoba
    (rekuter) nie doceni naszego indywidualizmu (odsieje CV z niepełnymi
    danymi). Lub czy doceni naszą szczerość, gdy niepelne CV uzupełnimy o
    informację: "ponieważ państwa ogłoszenie nie budzi zaufania,
    przedsięwziąłem środki ostrożności, byście nie wiedzieli gdzie pracuję"?

    pozdr.
    m.