PracaGrupypl.praca.dyskusje › na ladzie w banku_ megadramat

  • 11. Data: 2003-06-26 15:24:15
    Temat: Re: na ladzie w banku megadramat
    Od: "--->exit <---" <j...@w...pl>

    Michał Gancarski w...@e...org.pl wyklepał na klawiaturze:
    :> można merdać koło ale widać się da. To idiom siakiś?

    to nie idiom....to ,,idiota,,
    exit

  • 12. Data: 2003-06-26 15:48:28
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał Gancarski <w...@e...org.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > "Brerdać" to chyba coś jak "merdać".
    > "Kolo" to pewnie "koło", zapomniało mu się alt nacisnąć. Razem wychodzi coś
    > w stylu "merdasz koło jak potłuczony". Nie wiem, jak można merdać koło ale
    > widać się da. To idiom siakiś?

    Chyba źle tłumaczysz.

    Brerdzisz to po edkowemu pewnie bredzisz.

    Koło to się zgadza, tylko że bez sensu. Koło to przecież rzeczownik, chociaż
    może być także przyimek, ale za nim musi stac rzeczownik w dopełniaczu
    (np. "koło domu", albo "miał koło pięćdziesięciu lat").

    Prędzej edek miał na myśli "w koło" (na przykład jak w zdaniu "mówił w koło
    to samo", albo "powtarzasz w koło jak katarynka").

    Więc moje tłumaczenie by brzmiało:

    "Bredzisz w koło jak potłuczony".

    Od strony gramatycznej chyba jest jasne.

    Tylko gorszy problem, co to znaczy od strony sensu.
    Tutaj wysiadam, chyba ze Edek pomoże.

    "w koło" sugeruje czynność ciągłą, tymczasem ja napisałem tylko jeden post w
    tym wątku, "w koło" byłoby zrozumiałe, gdybym ich napisał kilka.

    "Bredzić" ma dwa znaczenia:

    // -------
    1. &laquo;mówić w gorączce lub we śnie wyrazy albo zdania bez sensu i związku;
    majaczyć&raquo;
    Bredzić przez sen.
    Bredzić w gorączce.
    2. &laquo;mówić głupstwa, bzdury, niedorzeczności, opowiadać o rzeczach i sprawach
    nieważnych; pleść, bajać&raquo;
    // ----

    Zapewne Edek ma na myśli to drugie znaczenie. Trudno mi się wypowiadać na
    temat własnych postów, ale chyba coś tam napisałem i uzasadniłem. Można się
    z tym nie zgadzać, ale nie wiem, czy moje wypowiedzi są "bredniami".

    Gorzej z tym "jak potłuczony". Znając Edka, zakładam, że jest to negatywny
    epitetet.

    "potłuc" to jest czasownik i od tego pochodzi także
    rzeczownik "potłuczenie". Ma trzy znaczenia: albo potłuc (na przykład
    talerz), albo odnieśc jakieś obrażenie ("upadł i potłukł się boleśnie"),
    albo pobić się z kimś, pobić kogoś ("zaczęli się kłócić i się w końcu
    potłukli").

    Ale mam już dosyć.

    Męczący jest ten Edek.

  • 13. Data: 2003-06-26 16:06:24
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    leszek wrote:

> [...]
    >
    > Prędzej edek miał na myśli "w koło" (na przykład jak w zdaniu "mówił w koło
    > to samo", albo "powtarzasz w koło jak katarynka").

    heheh wg mnie "kolo" ( bez "ogonka" ) czyli od kolesia

    czyli "bredzisz koles jak potluczony"

    tylko nie wiemy przez kogo :)

    > Męczący jest ten Edek.

    zgadzam sie

    m.

  • 14. Data: 2003-06-26 16:25:14
    Temat: Odp: na ladzie w banku_ megadramat
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik <e...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych uraczył
    nas tymi słowami:
    > moja dziewczyna ma 27 lat skonczyła SGH
    > zna 3 języki i wiecei co pracuje na ladzie - jest ladacznicą
    > w PeKaO s.a. - ODDZIAŁ mŁAWA
    >
    > wiecie ile ona zarabia
    >1150netto
    > a zasuwa jak mały samochodzik
    > szana sawansu nie ma bo klika "nacialników" jest przeogromna
    > jakie są wasze doświadczenia w pracy w banku?
    > mit wynagrodzeń już upadl...

    Nie wiem o jakim micie mówisz?? Chyba nie słyszałem o takim. Poza tym
    pewnie
    chciałbyś aby za to wykształcenie zarabiała full siana, miała służbowego
    mesia, chate na Bahamach i prywatnego odrzutowca?? I to najlepiej wszystko
    od razu na wejście??

    Człowieku, odstaw czasem klawiaturę i popatrz co się wokół Ciebie dzieje!!!
    Zejdź na ziemię!!

    pozdrawiam Siara
    press e...@w...pl

  • 15. Data: 2003-06-26 16:47:50
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    tez pracowalam na poczatku "mojej kariery" w banku i bylo dokladnie to
    samo....zdaje sie ze w bankach tak jest, jedyna rada...szukac innej pracy.
    Pozdrawiam
    Baska

  • 16. Data: 2003-06-26 17:05:51
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik Basia lub Damian <n...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bdfbb0$en7$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > tez pracowalam na poczatku "mojej kariery" w banku i bylo dokladnie to
    > samo....zdaje sie ze w bankach tak jest, jedyna rada...szukac innej

    Tak wszędzie jest!!! Początki są trudne :)
    --
    Pozdrawaim Siara
    press e...@w...pl

  • 17. Data: 2003-06-26 17:43:52
    Od: "MW" <m...@o...pl>

    > Nie wiem o jakim micie mówisz?? Chyba nie słyszałem o takim.

    to nie zaden mit, w bankach na wysokich stanowiskach naprawde zarabia sie full
    kasy, ale nie w "okienkach"

    bez urazy ale gdyby ta dziewczyna byla naprawde dobra, to zalapalby sie na jakis
    program rozwoju kadr na przyslzych menegerów, prawie kazdy porzadny bank ma taki
    program dla najlepszych absolwentow......
    pozdr

  • 18. Data: 2003-06-26 17:45:20
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik e...@b...pl napisał:
> [...]
    >
    > a zasuwa jak mały samochodzik
    > szana sawansu nie ma bo klika "nacialników" jest przeogromna
    > jakie są wasze doświadczenia w pracy w banku?

    Chciała mieć łatwe studia, to teraz ma :) (Trzeba było iść na polibude...)

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 19. Data: 2003-06-26 17:53:37
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    A ile czasu Twoja dziewczyna już/dopiero tam pracuje??

    --
    Pozdrawaim Siara
    press e...@w...pl

    Użytkownik <e...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

  • 20. Data: 2003-06-26 19:11:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > moja dziewczyna ma 27 lat skonczyła SGH

    A po dziennych czy zaocznych i gzie pracowala wczesniej?