PracaGrupypl.praca.dyskusje"na czarno" › Re: "na czarno"
    From: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "na czarno"
    Date: Sun, 14 Aug 2005 12:23:43 +0200
    Sender: z...@v...pl@staticline10509.toya.net.pl

    futszaK napisał(a):

    > swego czasu prowadzilem legalna dzialalnosc gospodarcza, placilem ZUS
    > i jak mi sie cos stalo to sie okazalo ze nikt mi nie pomógł i jak
    > leżalem chory to musiałem za ten okres normalnie zapłacić składke bo
    > został niedotrzymany z mojej strony jakiś przepis.

    I czego to dowodzi? Że ignoratia iuris nocet? Przecież tak było niemal
    od zawsze. <shrug>

    > Wniosek - olbrzymie pieniądze idą po to żeby wymyślac ciągle jakieś
    > nowe przepisy chroniace ZUS a nie tych co tą instytucje utrzymują

    Jest to - ograniczenie odpowiedzielaności własnej - naturalne dążenie
    każdej instytucjcji. I dopóki ZUS będzie miał monopol na pewne usługi to
    się raczej nie zmieni.

    > mówiąc inaczej zapłaciłem pieniadze za nic

    A cała chmara mniej lub bardziej uprawnionych świadczeniobiorców
    otrzymuje pieniądze nieporównywalne do wpłaconych.

    > fundysze powinny były być stworzone z dochodu z prywatyzacji koniec
    > kropka

    Czy coś poza twoim głębokim przekonaniem za tym przemawia? Enyłej
    ekonomia normatywna zawsze wydawała mi się "nieco" podejrzana.

    > jest mi obce, jak coś ma deficyt to się to zamyka, likwiduje,
    > sprzedaje, cokolwiek a nie utrzymuje

    Granice są otwarte, zrzecz się obywatelstwa i miej problem z głowy.
    Może któryś z krajów bez deficytu budżetowego cię przyjmie.

    > tworzenie armii pilnujacych przestrzegania absurdalnych przepisów jest
    > chore

    Trzeba więc zadbać o to, aby we władzy ustawodawczej znaleźli się
    ludzie, którzy będą tworzyć przepisy nieabsurdalne.

    Zbyszek