PracaGrupypl.praca.dyskusje › może podyskutują 50- latki?

  • 31. Data: 2002-11-25 09:42:10
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Co z tego, że mam paszport w szufladzie jak i tak nie stać mnie, żeby
    gdzieś
    > pojechać - a za komuny to chociaż mialbym wczasy zakładowe gdzieś w
    > Jugosławi czy Bułgarii

    A za co niby chcesz miec te wczasy??? Dlaczego uwazasz, ze one Ci sie w
    ogole naleza???

    > Gdybym chciał wyjechać to już dawno bym to zrobił. Mnie w przeciwieństwie
    do
    > Ciebie nie tylko pieniądze tu trzymają.

    Przypuszczam, ze oprocz pieniedzy rowniez wlasna indolencja oraz brak
    mozliwosci wyboru. Z takimi pogladami nie utrzymalbys sie w innym, bardziej
    cywilizowanym panstwie. Nikt nie dalby ci tam wczasow w Bulgarii, musialbys
    na nie zapracowac. Wiec, jesli nie masz mozliwosci wyboru, po prostu jedynym
    powodem, dla ktorego tu zostajesz jest to, ze wyjechac bys nie mogl. Zal mi
    cie, przez takich jak ty Polska dlugo nie bedzie cywilizowanym krajem.

    AnD

  • 32. Data: 2002-11-25 09:44:08
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Polityką się nie zajmuję - jestem inżynierem.
    > I wiem, że starszym kolegom pracującym razem ze mną na tym samym
    stanowisku
    > w tej samej firmie za komuny żyło się nieporównywalnie lepiej.

    A ja pamietam, jak chodzilem po Ksiezycu, ze sie tam nieporownanie lepiej
    tam skacze. Wypierdziocha na Ksiezyc i PLONK.

    AnD

  • 33. Data: 2002-11-25 09:55:18
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Wcześniejsze emerytury, świadczenia przedemerytalne wymyślono właśnie po
    to.
    > Władze zdają sobie sprawę braku szans 50 -latkow. Dalej: starych drzew
    sie
    > nie przesadza. Prawdopodobieństwo zmiany zawodu czy wyjazdu do krajow UE -
    > jest bardzo małe w tym przypadku.

    Nie zgodze sie z tym. Jest to zla polityka. "Starych" ludzi bedzie
    przybywac. Sek w tym, ze nie mozna ich spisywac na straty, odstawiac na
    bocznice. To wlasnie od nich nalezy zaczac aktywowanie spoleczenstwa,
    poniewaz "jaki ojciec, taki syn". Jesli ojciec bedzie potrafil zmienic swoje
    zycie, nabrac wlasnej inicjatywy, uwierzyc we wlasne sily, to i syn duzo
    latwiej tego dokona. Moim zdaniem nikogo nie nalezy spisywac na straty, a
    wczesniejsze emerytury sa takowym spisaniem, nie mowiac juz o obciazeniu dla
    budzetu.

    AnD

  • 34. Data: 2002-11-25 09:55:27
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Z moich obserwacji wynika raczej to, że takie zachowanie jest zależne od
    > człowieka, a nie od ustroju.

    Wiesz, człowiek jest istotą stadną i predzej czy puźniej przejmie zachowania
    otoczenia w którym przebywa. A że za komuny było tak jak we wcześniejszym
    poście napisałemtego nie zaprzeczysz.

    > Znam wiele osób młodych, które do pracy
    > przychodzą po to, by pogadać, ponagrywać płyty, podzwonić w sprawach
    > prywatnych etc.

    Tacy również sie zdarzają.

> [...]
    > mojej etatowej)pewnego razu do 23:00 byłem na spotkaniu z delegacją
    > kontrahenta, ratując dupę swojemu przyszłemu szefowi. O 2:00 wyjechałem
    > z biura, by na 8:00 zdążyć złożyć wymówienie, na którym straciłem ok. 15
    > 000 zł.
    > W nowej robocie przez pierwsze kilka miesięcy nieczęsto kończyłem przed
    > 20:00. Kiedy byłem w Twoim wieku zdarzało mi się być w pracy okrągłą
    > dobę, bo trzeba było coś uruchomić. Rano przychodził szef i pytał,
    > dlaczego tak "wcześnie" a ja w robocie. Był przynajmniej na tyle OK, że
    > z góry mówił, że za nadgodziny nie płaci.

    Widać jesteś wyjątkiem. Ja swoje zdanie mam na podstawie obserwacji
    zachowania ludzi w obecnej jak i poprzedniej firmie. Dotyczy to szczególnie
    kobiet. Ja je okreslam jednym słowem "biurwy". Przykład: trzeba było zostać
    godzinę dłużej bo dane z terenu się opóźniły, wiec biurwa która te dane
    obrabiała wszczęła awanturę, że nie moze zostać bo jest umówiona do
    fryzjera!.
    Biurwa jest po 50-ce. Nic dodać nic ująć. Dla mnie jest do zwolnienia.

    Pozdrawiam
    wm

  • 35. Data: 2002-11-25 09:57:24
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Wiesz, człowiek jest istotą stadną i predzej czy puźniej przejmie
    zachowania

    ^^^^^

    Ops, oczywiscie powinno być "później".

  • 36. Data: 2002-11-25 10:10:49
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > zachowania

    > Ops, oczywiscie powinno być "później".

    apończycy podczas II WS doszli do wniosku, że za drutami trzeba trzymać
    tylko 10% jeńców "aktywnych", reszta będzie siedziała i czekała, co
    zrobi te 10%. Ja mam szczęście/pecha należeć do tych 10% i mam w d...,
    co robi stado.

    W ramach rozrywki i bez związku:
    Kubuś z Prosiaczkiem płyną łódką. W pewnym momencie Kubuś zaczyna walić
    Prosiaczka wiosłem po głowie.
    P: - za co? - za co?
    K: - bo wy, świnie zawsze coś kombinujecie!

    Pzdr: Dogbert

  • 37. Data: 2002-11-25 10:15:48
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "wm" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaczynały za komuny. Są mocno osadzone w tamtym ustroju. Są przyzwyczajone
    > do stylu pracy jaki wtedy był, czyli kawusie do 10, miganie się od pracy,
    > ciągłe paplanie, o 3 gotowe do wyjścia. W kapitaliźmie to jest nie do
    > zaakcptowania. Często trzeba siedzieć po godzinach (ja w zeszłym tygodniu
    > jednego dnia pracowałem od 8 rano do 2 w nocy, gdyż taka była konieczność,
    > nastepnego dnia na 8 rano znowu do pracy. Czy Ty gotowa byłabyś tak długo
    > zostać? Sądzę że nie. Bo ludzie po 50-ce i zapewne większość po 40-ce mają

    G..... prawda.

    Wiele osob, ktore "pochodza" z tego okresu zalatwilo sie podobnie jak ja,
    pracujac wlasnie w wspomnianym czasochlonnym stylu.
    Byle jakie studia kompletnie nieprzydatne w obecnych czasach, praca od rana
    do nocy za taka sobie kase (jak przeliczyc rzeczywisty czas przepracowany na
    stawke godzinowa, to "przy lopacie" wychodzi wiecej za godzine pracy),
    brak czasu i kasy na podniesienie kwalifikacji, nauke jezyka (tylko studia
    podyplomowe zrobilem, 3 lata temu, do tej pory nie moge wyjsc z debetu
    rownego wlasnie kwocie studiow, czytam ten angielski, ale slowka jakos mi
    nie wchodza do glowy...chyba za pozno troszke...ale jak wracalem do domu po
    20-ej, to troche zmeczony bylem pare lat z rzedu).
    Nie to, ze sie skarze, ale wskazuje na istotna przyczyne problemow mojego
    pokolenia i ludzi nieco starszych.
    Intensywna praca w przedluzonym czasie za relatywnie nieduze pieniadze,
    specjalizacja w "byciu specjalista" od "spraw roznych" w konkretnej firmie,
    w ktorej dany pracownik liczy sie jako "nazwisko" (damy to Kowalskiemu, on
    takie problemy rozwiazuje spiewajaco) a nie pracownik na danym etacie o
    okreslonych kwalifikacjach i certyfikatach. Wiele osob wlasnie tak
    powchodzilo na stanowiska (z powodu braku kilka czy kilkanascie lat temu
    wykwalifikowanej kadry o danych specjalnosciach), na ktore obecnie poszukuje
    sie ludzi po konkretnych studiach kierunkowych. W przypadku, gdy pracownik
    przestaje byc pracownikiem konkretnej firmy, gdzie ma wlasna "marke",
    zaczynaja sie problemy.

    O nawykach z czasow socjalizmu, to ci naopowiadano historii z okresu, gdy
    byly duze redukcje na poczatku lat 90-ych, i wtedy wlasnie 40-50 latkowie
    ladowali na rynku pracy kompletnie nieprzygotowani psychicznie do realiow w
    ktorych trzeba sie bylo przestawic ze splawiania petenta na obsluge klienta
    ;)

    Obecni 40-50 latkowie, to ludzie, ktorzy zycie zawodowe ugruntowali lub
    rozpoczeli wlasnie w gospodarce wolnorynkowej (a raczej pseudowolnorynkowej
    bo tak u nas bardziej jest). Jedni sa obecnie prezesami, mocnymi menagerami,
    a inni dziubali swoja robote, i w przypadku jesli nie zostali
    superspecjalistami, to maja problem w razie koniecznosci ponownego startu.

    Wielu z tych ludzi pracowalo w zakladach, firmach dzialajacych w oparciu o
    przestarzale technologie czy to informatyczne, czy produkcyjne. Maja obecnie
    kupe wiadomosci kompletnie nieprzydatnych na wspolczesnym rynku pracy, a
    ksztalcenie wymaga i czasu i pieniedzy (i to duzych). Zreszta wez nawet
    przyklad kobiety, ktora przez kilkanascie lat ksiegowala faktury w
    towarzystwie 3 czy 4 podobnych pan. zredukowano...i co dalej? A czlowiek,
    ktory przyjmowal reklamacje od klientow, albo skladal zamowienia do
    dostawcow krajowych? To sa ludzie, ktorzy pracowali ciezko, sumiennie,
    wydajnie, wiele razy robiac rzeczy niezwiazane z etatem, bo byla koniecznosc
    itp. A co teraz maja napisac w CV i liscie motywacyjnym na stanowisko Key
    Account Manager B2B np, gdzie oprocz nich tak przy okazji kilkudziesieciu
    zredukowanych kierownikow i bylych dyrektorow handlowych napisze?

    Ja na przyklad nie widze dla siebie perspektyw pracy etetowej, (hamburgery
    ludziom podawac czy co?), z tym, ze kolejne pomysly na wlasna dzialalnosc
    jak na razie mi sie utrupiaja, no...ale zobaczymy, moze cos w koncu wypali.

    > Pozdrawiam
    > wm

    Pozdrawiam

    Krzysztof , 40- letni zootechnik ze znajomoscia Accessa ;)

  • 38. Data: 2002-11-25 10:20:52
    Od: k...@p...onet.pl

  • 39. Data: 2002-11-25 10:38:08
    Od: k...@p...onet.pl

    > Dziwi mnie brak poszukiwania rozwiązań systemowych.
    > Wzrost wydajności będzie powodował wzrost bezrobocia.
    > Pracy zaczyna brakować i tym młodym walczącym :-((.
    > Może należy pomyśleć o skracaniu czasu pracy.
    > Na przykład 39 godzinny tydzień pracy, opóźnianie
    > wejścia młodych ludzi w wiek produkcyjny, wcześniejszy
    > wiek emerytalny np. równy 60 lat dla kobiet i mężczyzn.
    > Wtedy to i wydajność będzie w większej cenie, coraz
    > mniej uzależniona od wieku pracownika.

    Rany boskie............A z czego Ty to wszystko chcesz oplacic?
    O!!! Juz wiem!!!!...Wyzsze podatki, prawda?;) Od tych co pracuja, na
    utrzymanie tych co nie pracuja, zeby ochoty do pracy nabrali, i od tych co
    zatrudniaja, zeby przypadkiem nie zostalo im na nowe miejsca pracy.A moze
    jeszcze opodatkujemy pracownikow i pracodawcow w USA...petycje do ich Senatu i
    Kongresu wyslemy, niech uchwala na emerytow polskich po 10 $ miesiecznie od
    lba, za Kosciuszke i Pulaskiego.

    A emerytom damy rowne emerytory, po 100 zl na leb i prezerwatywy po zlotowce,
    bo niektore leki (podobno rownie przydatne we wspomnianym przypadku jak
    powyzsze prezerwatywy....ale liczy sie slogan) juz maja.

    Tak przy okazji. Poszukiwania systemowe juz trwaja. Przy jakims watku na temat
    eutanazji wyczytalem, ze najwiekszym jej propagatorem, sa towarzystwa
    ubezpieczeniowe, lozace duze kwoty na leczenie wlasnie emerytow...co sie maja
    meczyc........

    > Pozdrawiam.
    > ad.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 40. Data: 2002-11-25 10:54:35
    Od: jd <j...@s...pl>

    Pawe? Pollak wrote:

    > Mo?esz równie? wyemigrowaae do Rumunii lub
    > Bu?garii. Tam wprawdzie komuny ju? nie ma, ale na szcz??cie na tyle uda?o
    > si? zastopowaae reformy, ?e ani prawdziwy kapitalizm ani Unia Europejska im
    > nie grozi.

    W Polsce ani Unii prawdziwego kapitalizmu nie ma (koncesje, sztucznie
    utrzymywane przez panstwa monopole, doplaty, kontyngenty, itp.).

    jd