PracaGrupypl.praca.dyskusjelojajka i weksel › Re: lojajka i weksel
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: lojajka i weksel
    Date: Sun, 23 Nov 2003 13:13:32 +0100

    Rybka ; <bpo5b7$2ls$1@inews.gazeta.pl> :

    > Szef tej firmy opowiadal, ze pewni ludzie, ktorzy wspolpracowali z nim w
    > zwiazku wysylaniem Polakow do pracy do Wloch i Hiszpanii wykorzystali jego
    > pomysly i kontakty z firmami, ktore chcialy z nim wspolpracowac.
    > Przechytrzyli go i teraz szef na nowo musi szukac kontaktow. Stad tez chya
    > ten wechsel. Skoro firma utrzymuje sie glownie z dzialalnosci posrednictwa
    > pracy, to pytanie teraz jak wysoki bylby ten weksel ??? Chodzi raczej o
    > informacje i kontakty firmy a nie o mienie.

    Ogólnie weksel w stosunkach pracy to dosyć dziwne narzędzie, które można
    usprawiedliwić nierychliwością naszych sądów.
    W sytuacji, kiedy odpowiada się za towar, to jeszcze jako tako jest
    znośne, choć zawsze istnieje ryzyko, że szef mając weksel nie będzie
    szukał innych winnych wśród np. pracowników etatowych - bo Ci mają
    ograniczoną finansowo odpowiedzialność. Ba - mając zawekslowanych
    pracowików szef może nie widzieć powodu, żeby np. ubezpieczać się od
    kradzieży, czy odpowiedzialności cywilnej.

    Natomiast w Twoim przypadku to naprawdę paranoja, bo nie masz żadnej
    gwarancji, że szef nie zechce zrealizować weksla w momencie Twojego
    odejścia, albo nieudanej, z powodów obiektywnych, transakcji.

    A co do samego tematu - mam niejasne wrażenie, że to firma zatrudniająca
    "na czarno" - mylę się? Sprawdź na wszelki wypadek w rejestrze firm
    uprawnionych do pośrednictwa pracy przez odpowiednie ministerstwo.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)