PracaGrupypl.praca.dyskusjelojajka i weksel › Re: lojajka i weksel
  • Data: 2003-11-23 17:11:15
    Temat: Re: lojajka i weksel
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy podpisujesz czysty weksel inblanco, czy razem z umową wekslową?
    Współpracowałam z firmą, gdzie stosowano weksle.
    Załóżmy, że ktoś podpisuje weksel, ponieważ dostaje sprzęt (np. samochód,
    laptop, komórka), którego pracodawca nie ubezpieczył - od kogo
    weźmie pieniążki w przypadku niezawinionej utraty sprzętu (kradzież,
    wypadek)?
    OD PRACOWNIKA!

    A jeżeli przyjdzie do głowy pracodawcy wykorzystać weksel niezgodnie z umową
    (np. może go sprzedać za 50% ceny firmie windykacyjnej) to jaka będzie
    procedura
    odzyskania gotówki zgodnie z prawem?
    TRZEBA ZAPŁACIĆ I WNIEŚĆ SPRAWĘ DO SĄDU Z POWÓDZTWA
    CYWILNEGO!
    Trzeba ją wygrać - co nie jest równoznaczne z odzyskaniem pieniędzy!

    Uwowy wekslowe sporządzają w takich firmach doświadczeni prawnicy
    i z reguły są one tak skonstruowane, żeby ich treść była jak najbardziej
    korzystna
    dla pracodawcy.

    NA PODPISYWANIE WEKSLI NIE TRZEBA SIĘ NIGDY GODZIĆ!!!
    Czy do pomyślenia jest, żeby np. pracownicy banków takowe podpisywali?
    NIE!
    Owszem posiadają odpowiedzialność prawną za powierzone mienie
    (są to kwoty jakich pracownicy w innych instytucjach nigdy na oczy
    nie zobaczą), ale od tego, aby pieniążki nie ginęły jest system monitoringu
    TV,
    kontrola pracowników (tzw. testy uczciwości, którym co pewien czas są
    poddawani)
    i odpowiednie procedury.
    Jeśli firm nie stać na wprowadzenie powyższych metod to stosuje weksle,
    które
    są po to jak to określił mój znajomy gł. księgowy "aby trzymać za jaja".

    Yonnie