PracaGrupypl.praca.dyskusje › kto zakładał firmę?

  • 1. Data: 2004-04-25 18:40:54
    Temat: kto zakładał firmę?
    Od: "hiobe" <h...@o...pl>

    Czy może mi ktoś wyjaśnić jak wygląda sprawa rejestracji firmy awykonywania
    działalności gospodarczej. Dokładnie chodzi mi o to:
    Rejestruję firmę w Urzędzie Miasta i będę czekać na REGON potem muszę się
    zgłosić do banku i otworzyć firmowe konto z tym do Urzędu skarbowego po NIP i
    tu problem czy zaraz po zgłoszeniu w Urzędzie miasta mogę w wynajętym lokalu
    wykonywać działalność i czekać na wszelkie inne formalności? Jak to wygląda
    przecież nie będę czekać na remont aż dostanę wszyskie papierzyska chcę kupić
    towat, zaaranżować wnętrze itd czy mogę to zrobić wcześniej a potem sobie to
    wliczyć w koszty?
    Czy ktoś zakładał sklep i ma doświadczenia w tej materii?

  • 2. Data: 2004-04-25 20:44:56
    Temat: Re: kto zakładał firmę?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-25 20:40, osoba przedstawiająca się jako "hiobe" napisała co
    następuje:

    > Rejestruję firmę w Urzędzie Miasta i będę czekać na REGON potem muszę się

    Regon powinieneś dostac od ręki. Przynajmniej ja ( VII'2002 czekałem ok.
    20 minut)

    > zgłosić do banku i otworzyć firmowe konto z tym do Urzędu skarbowego po NIP i
    > tu problem czy zaraz po zgłoszeniu w Urzędzie miasta mogę w wynajętym lokalu

    Od momentu zgłoszenia w US możesz zacząć działalność (czyli generować
    przychody i koszty). Pamiętaj że NIP będziesz miał taki sam jak dostałeś
    już wcześniej (jeśli dostałeś). Jeśli nie masz NIP prawdopodobnie możesz
    się do momentu otrzymania posługiwać REGONem (przynajmniej kiedyś tak
    było). Dla DG nie ma oddzielnego NIPu. Korzystasz z własnego.

    > wykonywać działalność i czekać na wszelkie inne formalności? Jak to wygląda

    Nie zapomnij o rejestracji w ZUS ;)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-04-26 07:43:43
    Od: "kuku" <k...@g...pl>

    > Regon powinieneś dostac od ręki. Przynajmniej ja ( VII'2002 czekałem ok.
    > 20 minut)

    Raczej jednak trzeba na REGON poczekac. REGON zalatwia sie nie w Urzedzie
    Miasta, a w Urzedzie Statystycznym. W Urzedzie Miasta dostaje sie od reki
    (ale to tez rownie bywa, na poczatku roku nie dawali od reki) zaswiadczenie
    o wpisie do Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej (w kazdym razie tak jest w
    Krakowie). Czasem robi sie bledne kolko, bo w banku moga wymagac NIP, a
    NIP-u nie dostaniesz jak nie masz rachunku bankowego. Co nie jest oczywiscie
    problemem, jesli masz juz wlasny NIP.
    Bedziesz jeszcze potrzebowal pieczatki, najlepiej z NIP-em i REGON-em, ale
    zanim sie doczekasz na REGON, wyrob sobie chociaz z samym NIP-em.

    Joan

  • 4. Data: 2004-04-26 08:41:13
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-26 09:43, osoba przedstawiająca się jako "kuku" napisała co
    następuje:

> [...]
    > o wpisie do Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej (w kazdym razie tak jest w

    To mamy różne doświadczenia w tym temacie. Ja czekałem parę dni na wpis
    do ewidencji w UML natomiast w WUS odbyło się to automagicznie i jak
    wcześniej napisałem po 20 minutach od przyjścia REGON miałem w ręku :)

    Ale pewnie co miasto to inaczej.

    Pozdrawiam z Lublina

    --
    _ _ _

  • 5. Data: 2004-04-26 17:56:29
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 26 Apr 2004 09:43:43 +0200, gdy "kuku"
    <k...@g...pl> napisał:

> [...]
    >o wpisie do Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej (w kazdym razie tak jest w

    Właśnie dzisiaj odebrałem w swojej dzielnicy (Warszawa-Wesoła) wpis do
    ewidencji i REGON :-)

    Od stycznia 2004 wniosek o wpis i REGON można złożyć od razu. NIP-1 też
    można złożyć przy rejestracji, ale w mojej dzielnicy pani się bardzo
    wzbraniała, więc nie nalegałem :) I tak muszę odwiedzić US w związku z
    VAT.

    Robert

  • 6. Data: 2004-04-27 06:14:30
    Od: "hiobe" <h...@o...pl>

    Robert jeśli idziesz do US w związku z VAT to jesteś w temacie powiedz mi co
    bardziej na początku się kalkuluje w handlu odzieżą w moim przypadku VAT czy
    warunki ogólne? Jak to się ma do kosztów i odliczeń? Masz może księgową czy
    biuro rachunkowe a może robisz sam w papierkach? przydałyby mi się wskazówki.

  • 7. Data: 2004-04-27 08:14:16
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to 27 Apr 2004 08:14:30 +0200, gdy "hiobe" <h...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    >biuro rachunkowe a może robisz sam w papierkach? przydałyby mi się wskazówki.

    Co do VAT, moja branża to usługi (z obowiązkowym 22%), więc niewiele Ci
    poradzę, polecam pl.soc.prawo.podatki... Wydaje mi się, że jeśli
    większość Twoich kontrahentów będzie vatowcami, to lepiej być vatowcem.

    Na początku planowałem sam się rozliczać, kupić sobie jakiś program do
    tego. Ale po przeczytaniu o VAT wymiękłem. To już chyba lepiej zapłacić
    100-200 zł miesięcznie specjalistom, niż bić się przez pół miesiąca z
    myślami czy dobrze zaksięgowałem jakąś fakturę.

    Robert

  • 8. Data: 2004-04-27 19:42:49
    Od: h...@o...pl

    Dzięki trochę mi pomogłeś ale ja dopiero zaczynam i nie mam pojęcia czy
    zarobię na księgowego ( 190-200 PLN ze wszystkim doradztwo ZUS i US) będę
    wiedziała dopiero po miesiącu czy dwóch. Mam w głowie zament bo jedni radzą
    bez Vat a inni ze VAT i już sama się pogubiłam w tym wszystkim. Mam nadzieję,
    że się w to wszystko "wgryzę" i będzie OK.Trochę mam cykora ale i wyjścia
    innego nie nam jak założyć własny biznes (plecków się nie ma he he)/

  • 9. Data: 2004-04-28 06:19:54
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to 27 Apr 2004 21:42:49 +0200, gdy h...@o...pl napisał:

> [...]
    >wiedziała dopiero po miesiącu czy dwóch. Mam w głowie zament bo jedni radzą
    >bez Vat a inni ze VAT i już sama się pogubiłam w tym wszystkim.

    To może chociaż zainwestuj w godzinne spotkanie z biurem księgowym,
    powinni pomóc w podjęciu decyzji....

    >Mam nadzieję,
    >że się w to wszystko "wgryzę" i będzie OK.Trochę mam cykora ale i wyjścia
    >innego nie nam jak założyć własny biznes (plecków się nie ma he he)/

    Niestety plecki w biznesie są jeszcze bardziej potrzebne niż w pracy :)

    r.