PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy aplikacja to jest CV i list motywacyjny?

  • 1. Data: 2004-04-25 09:42:26
    Temat: Czy aplikacja to jest CV i list motywacyjny?
    Od: "PennY" <p...@w...pl>

    Witam
    Czy aplikacja to jest CV i list motywacyjny?

    Znalazłem taką oferte pracy
    "...Wstępna rekrutacja
    zostanie przeprowadzona z aplikacji przesłanych za pomocą..." tz. co ja mam
    wysłać?
    ------
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-25 10:09:21
    Temat: Re: Czy aplikacja to jest CV i list motywacyjny?
    Od: "Iwoncia" <i...@p...onet.pl>

    Aplikacja, inaczej dokumenty aplikacyjne to cv i list motywacyjny

    Pozdrawiam
    mysza

  • 3. Data: 2004-04-25 11:45:24
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Iwoncia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Aplikacja, inaczej dokumenty aplikacyjne to cv i list motywacyjny

    A życiorys? Widziałem ofertę gdzie trzeba było przesłać ŻYCIORYS. A
    założenia większość pewnie przesłała CV.

  • 4. Data: 2004-04-25 14:36:42
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    2004-04-25 14:45:24 na pl.praca.dyskusje KCH napisał(a):

    > A życiorys? Widziałem ofertę gdzie trzeba było przesłać ŻYCIORYS. A
    > założenia większość pewnie przesłała CV.

    A czym się różni CV od życiorysu? :/
    Curriculum vitae - łac. dosłownie "bieg życia".

    --
    Maurice Conchis__________conchis-at-proletaryat.com
    -------------"Tajeminicą powodzenia jest szczerość,

  • 5. Data: 2004-04-25 18:42:53
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:1gtm5ksxsuty7.dlg@proletaryat.com.pl...

    > A czym się różni CV od życiorysu? :/
    > Curriculum vitae - łac. dosłownie "bieg życia".

    Naprawdę nie wiesz czym? A kończyłeś może wyższe wykształcenie? Często się
    zdarza, że trzeba tam zamieścić życiorys i bynajmniej nie wciśniesz tam
    swojego CV. Taka jest róznica.

  • 6. Data: 2004-04-25 20:41:42
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    2004-04-25 21:42:53 na pl.praca.dyskusje KCH napisał(a):

    > Naprawdę nie wiesz czym? A kończyłeś może wyższe wykształcenie? Często się
    > zdarza, że trzeba tam zamieścić życiorys i bynajmniej nie wciśniesz tam
    > swojego CV. Taka jest róznica.

    Nie kończyłem wyższego wykształcenia, skończyłem inną uczelnię ;) Ale
    wybacz, nadal nie rozumiem - gdzie trzeba zamieścić życiorys i gdzie nie
    wcisnę CV? I jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim?

  • 7. Data: 2004-04-25 22:37:21
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:k8o71ccixh9j.dlg@proletaryat.com.pl...

    > Nie kończyłem wyższego wykształcenia, skończyłem inną uczelnię ;) Ale
    > wybacz, nadal nie rozumiem - gdzie trzeba zamieścić życiorys i gdzie nie
    > wcisnę CV? I jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim?

    Po prostu widziałem takie ogłoszenie, gdzie trzeba było przesłać życiorys (a
    nie CV) i tyle było napisane. CV ma pewien format, który sam się utarł z
    biegiem czasu - z reguły są to tabelki czy też podział tematyczny. Życiorys
    jest natomiast zwięzłym tekstem. Pomimo tego, iż w jednym i drugim są
    zawarte te same informacje, to jednak forma prezentacji jest inna. Mogę się
    założyć, że zamiast życiorysów dochodziły głównie CVki.
    No a tak poza tym to wyższego wykształcenia się nie kończy :)

    Pzdr

  • 8. Data: 2004-04-26 20:16:50
    Od: "Iwoncia" <i...@p...onet.pl>

    Jeżeli potencjalny pracodawca wymaga cv to zazwyczaj interesuje go tzw
    życiorys zawodowy - czyli ten powszechny dokument o utartym wzorcu i treści.
    Myśle że w ogłoszeniach słowa cv i życiorys stosują zamiennie. No chyba że
    np zależy rekrutującym na odręcznie napisanym życiorysie np do analizy
    grafologicznej ( popularne we Francji )
    Ja nie pokusiłabym się napisac lanego tekstu .. upewniłabym się czego
    chcą...

    Pozdrawiam
    Iv

  • 9. Data: 2004-04-27 08:31:22
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    > Naprawdę nie wiesz czym? A kończyłeś może wyższe wykształcenie? Często się
    > zdarza, że trzeba tam zamieścić życiorys i bynajmniej nie wciśniesz tam
    > swojego CV. Taka jest róznica.

    A moze byś odpowiedział na pytanie ... skoro ktoś pyta to najwyrażniej nie
    wie.

    CV to zwięzłe przedstawienie "historii" danego człowieka ze szczególnym
    naciskiem na historię zawodową. ma formę "wyliczanki" a nie "tekstu
    literackiego" - i nie musi być chronoliogiczny
    Z kolei życiorys to "beletrystyka" - "tekstem literackim" chronologicznie
    opisana historia życia człowieka (takie wypracowanie na swój temat)