PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem: zwolnienie chorego pracownika

  • 1. Data: 2004-04-25 11:49:45
    Temat: problem: zwolnienie chorego pracownika
    Od: "thaZ" <t...@N...pl>

    Mamy z narzeczoną problem..
    a mianowicie:
    moja narzeczona pracuje w prywatnym gabinecie stomatolog.
    jako pomoc (technik stomatolog)...
    w ubiegłą środę, miała operację (zabieg)
    usuwający guza spod Jej lewego ramienia,
    a co za tym idzie - jest mało zdatna do pracy (jest leworęczna).

    Dostała zwolnienie do soboty włącznie
    i jak zakładam, w poniedziałek (jutro) dostanie
    następne zwolnienie - wystawione przez lekarza
    który przeprowadzał zabieg.
    ... i tu zaczyna się problem - szefowa mojej
    narzeczonej, wydzwania do Niej i pyta co zamierza
    dalej robić, czy ma kogoś szukać na Jej miejsce
    - mocno naciskając, jak mi się zdaje
    na to, aby zrezygnowała z pracy.

    powiedzcie mi, co mamy w tej chwili zrobić ?
    czy możliwe jest zwolnienie pracownika,
    tylko dlatego, że jest chory (ma zwolnienie)... ?

    proszę o help.

    pozdr,
    thaZ

  • 2. Data: 2004-04-25 12:26:39
    Temat: Re: problem: zwolnienie chorego pracownika
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 25 Apr 2004 13:49:45 +0200, "thaZ"
    <t...@N...pl> zakodował:

    >powiedzcie mi, co mamy w tej chwili zrobić ?
    >czy możliwe jest zwolnienie pracownika,
    >tylko dlatego, że jest chory (ma zwolnienie)... ?

    Po pół roku zwolnienia można - wcześniej tylko jak firma upada.
    Ale postaw się na miejscu pracodawcy - chce wiedzieć, kiedy pracownik
    wróci do pracy (a pracownik ma obowiązek poinformować o przewidywanym
    terminie powrotu do pracy). Jak to długo potrwa, to może zatrudnić
    kogoś na zastępstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 Aktualność prawa w Polsce występuje w okresie przejściowym

  • 3. Data: 2004-04-25 14:52:05
    Od: "thaZ" <t...@N...pl>

> [...]
    > wróci do pracy (a pracownik ma obowiązek poinformować o przewidywanym
    > terminie powrotu do pracy). Jak to długo potrwa, to może zatrudnić

    dzięki.
    rozumiem doskonale sytuację pracodawcy - brak rąk do pracy,
    jednak już po 3 dniach od zwolnienia dzwoni
    i wywołuje niezdrowe sytuacje - a przecież to nie grypa,
    tylko zabieg chirurgiczny...

    z tego co widzę, moja narzeczona będzie
    "w pełni sprawna" za około 1 tydzień...

    pozdrawiam,
    thaZ

  • 4. Data: 2004-04-27 08:26:45
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "thaZ" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak już po 3 dniach od zwolnienia dzwoni
    > i wywołuje niezdrowe sytuacje - a przecież to nie grypa,

    IMHO robisz z igły widły: moja mama jest dentystą i wiem co to znaczy praca
    bez pomocy. Nie dziw się że szef chce wiedzieć jak powazny jest ten problem
    ze zdrowiem i kiedy wszystko powinno być OK. Jaki twoja narzeczona ma
    problem aby powiedzieć że za tydzień wraca do pracy (bo jak rozumiem na to
    się zanosi)? Systuacja wcale nie jest niezdrowa - tylko nie wiem dlaczego wy
    ją taką tworzycie... pracodawca chce po prostu wiedzieć na czym stoi i tyle.

  • 5. Data: 2004-04-27 09:29:09
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

> [...]
    wy
    > ją taką tworzycie... pracodawca chce po prostu wiedzieć na czym stoi i

    a jak twoja mama sie rozchoruje na tydzien, albo wyjedzie na urlop, to
    wszyscy klienci odejda bo bol nie lubi czekac...i juz nie wroca, bo tylko
    niepowazne osoby choruja?

    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów

  • 6. Data: 2004-04-27 09:51:33
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > a jak twoja mama sie rozchoruje na tydzien, albo wyjedzie na urlop, to
    > wszyscy klienci odejda bo bol nie lubi czekac...i juz nie wroca, bo tylko

    Najwazniejsza jest informacja.
    Jesli pracodawca otrzyma rzetelna informacje o planowanym czasie leczenia,
    moze na podstawie tego podejmowac decyzje. Idzie dlugi wekend, jesli dowie
    sei, ze we wtorek pracownica powinna powrocic do pracy, nie powinien
    podejmowac zadnych krokow personalnych. (np wezmie na te pare dni studentke
    stomatologii do pomocy) Natomiast trzymanie w niepewnosci moze zaowocowac
    stalymi decyzjami personalnymi.
    Gdy mialem podleglych pracownikow, denerwowala mnie nie tyle ich
    nieobecnosc, co niemoznosc zaplanowania dalszych dzialan, z powodu braku
    informacji o przewidywanym czasie nieobecnosci.
    pzdr
    krzysztof

    ---

  • 7. Data: 2004-04-27 14:34:39
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    > >

    > a jak twoja mama sie rozchoruje na tydzien, albo wyjedzie na urlop, to
    > wszyscy klienci odejda bo bol nie lubi czekac...i juz nie wroca, bo tylko

    Nie rozumiem związku twojej wypowiedzi z tematem... :(

  • 8. Data: 2004-04-27 17:49:30
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    > Nie rozumiem związku twojej wypowiedzi z tematem... :(
    to przeczytaj post inicjujacy, bedziesz wiedzial jak i na co odpowiadasz, a
    przy odrobinie inteligencji znajdziesz zwiazek....;)