PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???

  • 21. Data: 2006-04-13 07:38:30
    Temat: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Musisz i będziesz.
    > Chyba, że wolisz ponosić koszty grzywny i sądowe.

    To jakiś nawiedzeniec, niby chciał się czegoś dowiedzieć, ale oczywistych
    rzeczy nie przyjmuje do wiadomości.
    Chyba nie ma sensu go przekonywać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 22. Data: 2006-04-13 07:43:31
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1komk$sh3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > Taaaaaa zgodnie z Twoją argumentacją jeśli nie wyznaczę ja swojej
    > jednostki medycyny pracy .... to pracownik pójdzie do Ośrodka Badań
    > Kosmicznych i Medycyny kosmicznej, gdzie badania podstawowe kosztują
    > 2.500 zł i też będę zwracał mu .... ooo bez jaaaaaj :)))))

    Wręcz przeciwnie.
    Teoretyzując - skoro Ty wyznaczasz swojego lekarza, to Ty powinieneś pokryć
    koszty. Przecież może zdarzyć się tak, że osoba ubiegająca się o pracę
    zrobiłaby identyczne badania w "swoim" ośrodku, za dużo mniejszą kwotę, bo
    ma zniżki/znajomości/kartę VIP/whatever. A tak musi bulić niepotrzebnie
    kasę.
    Tak przy okazji - gdzie jest powiedziane/napisane, że pracodawca ma prawo
    oczekiwać takiego zaświadczenia wydanego przez swojego, "firmowego" lekarza?
    W rozporządzeniu jest tylko wzmianka o zaświadczeniu lekarskim, bez
    wyszczególniania, jaki miałby to być lekarz.

    > Osoba ubiegająca się o pracę nie ma tam żadnych praw i zasad :))))

    Tym bardziej więc nie masz prawa żądać od niej zaświadczenia wydanego przez
    wybranego przez Ciebie lekarza.

    > tym się różni mój środek trwały od osoby
    > ubiegającej się o pracę .... że ze środkiem trwałymn jestem związany
    > prawnie

    Owszem, ale ST, o którym pisałam, przestniał istnieć w dzień po zakupie i
    też nie przyniesie Ci już dochodu.
    Teoretycznie też nie powinieneś wrzucać faktury w KUP ;-)

    --
    Nixe

  • 23. Data: 2006-04-13 08:27:49
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e1ku2o$3b1$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:e1ko4c$r1q$1@atlantis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>

    > To bez znaczenia. Badaniom, o których mówimy podlegają osoby przyjmowane
    > do
    > pracy (przyjmowane != przyjęte).
    > Badania te (tak samo jak badania okresowe i kontrolne) przeprowadza się na
    > koszt pracodawcy.
    > A teraz musisz sprawdzić, czy to prawda.
    > To łatwe - bierzesz i czytasz KP art. 229 ze szczególnym wskazaniem na §1
    > pkt 1 oraz §6.

    Kuuurdeeeee ja płacę za badania pracowników zatrudnionych w firmie ....
    przecież cały czas tłumacze, że za pracowników płacę

    > Musisz i będziesz.
    > Chyba, że wolisz ponosić koszty grzywny i sądowe.

    A za co koszty ?????
    a za pracowników zapłaciłem

    pozdrawiam
    fart

  • 24. Data: 2006-04-13 08:39:40
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > To jakiś nawiedzeniec, niby chciał się czegoś dowiedzieć, ale oczywistych
    > rzeczy nie przyjmuje do wiadomości.
    > Chyba nie ma sensu go przekonywać.

    jasneeeeee bo ja jestem pracodawcą :))))))))))))))))
    a rozmawiam z pracownikiem :))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 25. Data: 2006-04-13 08:56:28
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > jasneeeeee bo ja jestem pracodawcą :))))))))))))))))
    > a rozmawiam z pracownikiem :))))))))))))))
    powiem ci jedno - jak masz zamiar zmieniac prawo, to udaj sie do stolnycy na
    ulicę wiejską.. jezeli masz zamiar zmienic jakies rozporządzenie, to na
    widoku powinienes miec ministerstwo pracy.

    internet nie takie zarozumialstwo jak twoje przyjął.
    ale jak przyjmiesz na takich zasadach pracownika, ze mu badań wstępnych nie
    opłacisz, to może cię taka decyzja kosztować sporo więcej niż jest warta
    dla ciebie w tym momencie. ale może właśnie na tym ci zależy, żeby nie
    płacić normalnie tylko "robić sprawdzian, który z pracowników da się
    bardziej w bambuko zrobić".
    twój wybór, twoje pieniądze. ale wato je ryzykować w troszkę innych
    obszarach
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 26. Data: 2006-04-13 09:04:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1l3mb$ha7$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > powiem ci jedno
    Zostaw, Olgierd ma rację...

    Jotte

  • 27. Data: 2006-04-13 12:05:58
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    > Mam wrazenie, ze w tej dyskusji mylone sa dwie rzeczy.
    > Jako pracodawca mozesz zażądac od kandydatow do pracy
    > przedstawienia/przyslania Ci w ramach rekrutacji zdjecia, CV na
    > kolorowo, wynikow badan lekarskich i to nawet od wskazanego przez
    Ciebie
    > lekarza, zaswiadczenia o niekaralnosci i co tam sobie jeszcze
    wymyslisz

    No nie bardzo, pracodawca nie może _żądać_ od kandydatów badań
    lekarskich - patrz art. 22(1) KP ;)
    Ustawa o ochronie danych osobowych się kłania.

    Fart, jeżeli chcesz przyjąć kogoś do pracy to masz zrobić jemu badania
    na swój koszt. A to że połowa z kandydatów nie przejdzie badań to twoje
    ryzyko - ryzyko pracodawcy, które musisz ponieść. Możesz to wrzucić w
    koszty, bo choć nie są to jeszcze twoi pracownicy to wydatek poniosłeś
    aby zwiększyć swoje przychody w przyszłości (czyli wydatek ma powiązanie
    z przychodami). A że okaże się to chybiony wydatek (nie przejdzie ktoś
    badań), to nie ma znaczenia - nie każdy wydatek firmy generuje przychody
    w przyszłości (pod tym względem udaj się na grupę pl.soc.prawo-podatki).

    Ale nikt ci nie każe tak robić. Działaj tak dalej. Niech tylko ktoś cię
    delikatnie mówiąc podpie*y do PIP-u na przydkład. Twój wybór Twoje
    ryzyko. My tylko piszemy Ci, jak powinno być dobrze względem prawa, a to
    jak to Ty będziesz robił to Twoja sprawa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 28. Data: 2006-04-13 14:25:58
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekarza? W rozporządzeniu jest tylko wzmianka o zaświadczeniu lekarskim,
    > bez wyszczególniania, jaki miałby to być lekarz.

    To teoretyzując i idąc Twoim tokiem myślenia .... osoba ubiegająca się o
    zatrudnienie mogłaby również pójść do takiego lekarza, który jej wystawi
    rachunek na 12.000 zł .... prawdaaaa ??????:))) a pracodawca bez zmróżenia
    oka buli :)))))) nooo bez jaaaaaj ...

    > Tym bardziej więc nie masz prawa żądać od niej zaświadczenia wydanego
    > przez wybranego przez Ciebie lekarza.

    Jak najbardziej ... przecież właśnie ta jednostka medycyny pracy a ni8e
    żadna inna zna charakter pracy w danym przedsiębiorstwie ......:))))))

    > Owszem, ale ST, o którym pisałam, przestniał istnieć w dzień po zakupie i
    > też nie przyniesie Ci już dochodu.
    > Teoretycznie też nie powinieneś wrzucać faktury w KUP ;-)

    Idętym tokiem myślenia ...... środek trwały przyczynił się do uzyskiwania
    zakupu - był użytkowany jeden dzień !!!!!!!!!!!!!!!
    Osoba ubiegająca się o pracę nie jest pracownikiem ... nie przynosi dochodu
    ... nie ma z nią umowy żADNEJ UMOWY !!!!

    pozdrawiam
    fart

  • 29. Data: 2006-04-13 14:27:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *fart* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > jasneeeeee bo ja jestem pracodawcą :)))))))))))))))) a rozmawiam z
    > pracownikiem :))))))))))))))

    Wyobraź sobie, że rozmawiasz także z pracownikiem, którego pracodawca
    zatrudnia po to, żeby w takich sprawach mu radzić. Po godzinach bezpłatnie
    udzielam takich porad pewnym oto pracodawcom ;-PP

  • 30. Data: 2006-04-13 14:28:58
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    >W wiadomości <news:e1kos7$svi$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A potem tak czy siak zobowiązany jesteś zlecić badania wstępne. Na swój
    > koszt :-P

    a to zmienia postać rzeczy ...... ja poprostu zwracam pracownikowi koszt
    badań ....

    a co mam zwrócić kowalskiemu ?????
    g000000wno :)

    a z jakiego tytułu ścignie mnie do sądu ?????
    nie jest moim poracownikiem

    Nixe .... zaraz lece zrobić badania ... w tym psychiatryczne ..... zapłacisz
    mi za nie ... bo chce się do Ciebie przyjąć :)))))))

    pozdrawiam
    fart