PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszt uzyskania przychodu

  • 1. Data: 2003-03-14 15:53:17
    Temat: koszt uzyskania przychodu
    Od: "Bimbelt" <==NoSpam==marcin@zdroje.one.pl>

    Czy w umowie o prace na stanowisku programisty mozna okreslic 50% koszt
    uzyskania przychodu? Umowa jest na stale. Jesli tak, to jak to zalatwic i
    czy musi byc uwzglednione od razu przy podpisywaniu umowy czy moze byc w
    pozniejszym czasie? No i ostatnia sprawa - jak wyglada w takim wypadku
    przeliczenie pensji z brutto na netto?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-14 17:01:10
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > czy musi byc uwzglednione od razu przy podpisywaniu umowy czy moze byc w
    > pozniejszym czasie? No i ostatnia sprawa - jak wyglada w takim wypadku

    W umowie o pracę koszty uzyskania przychodu są sztywne określane co roku przez
    MFin. i aktualnie wynoszą

    Koszty uzyskania przychodów w 2002 i 2003 roku
    Pracownik Kwota miesięczna (zł) Kwota roczna (zł)
    2002 r. 2003 r. 2002 r. 2003 r.
    a) zatrudniony w jednym zakładzie pracy na podstawie jednej umowy o pracę
    96,26 99,96 1.155,12 1.199,52
    b) zatrudniony na podstawie więcej niż jednej umowy o pracę, a także
    zatrudniony w więcej niż jednym zakładzie pracy w każdym zakładzie pracy
    nie więcej niż
    96,26 99,96 1.732,72 1.799,37
    c) zatrudniony w jednym zakładzie pracy, położonym w innej miejscowości niż
    miejsce zamieszkania, nie otrzymujący dodatku za rozłąkę 120,33
    124,95 1.443,90 1.499,40
    d) zatrudniony w kilku zakładach pracy położonych w innej miejscowości niż
    miejsce zamieszkania, nie otrzymujący dodatku za rozłąkę w każdym
    zakładzie pracy łącznie nie więcej niż
    120,33 124,95 2.165,90 2.249,21

    To co piszesz o 50% kosztach uzyskania przychodu to dotyczy umowy o
    dzieło.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-03-14 18:43:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    przez
    > MFin. i aktualnie wynoszą
    >

    > To co piszesz o 50% kosztach uzyskania przychodu to dotyczy umowy o

    I tak i nie.
    Bo moja pensja jest naliczana z 50% kosztami uzyskania przychodu.

  • 4. Data: 2003-03-14 19:42:27
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > przez

    > I tak i nie.
    > Bo moja pensja jest naliczana z 50% kosztami uzyskania przychodu.

    a co robisz?

    bo jedyny przypadek 50% z jakim sie spotkalem, to okres pracy dla pisma
    jako, powiedzmy, pisarz tekstow...

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2003-03-15 00:43:56
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    > To co piszesz o 50% kosztach uzyskania przychodu to dotyczy umowy o
    > dzieło.Pozdrawiam

    ja mam umowe o prace i mam 50 % koszty..
    po prostu mam akeks do umowy w ktorej zapisano ze moja pensja
    sklada sie z 50% pensja zasadnicza i 50% "tworcza"

    bartek.

  • 6. Data: 2003-03-15 07:33:08
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Bartek" <b...@w...pl> wrote in message

    > ja mam umowe o prace i mam 50 % koszty..
    > po prostu mam akeks do umowy w ktorej zapisano ze moja pensja
    > sklada sie z 50% pensja zasadnicza i 50% "tworcza"

    Dokładnie

  • 7. Data: 2003-03-15 18:56:59
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > czy musi byc uwzglednione od razu przy podpisywaniu umowy czy moze byc w
    > pozniejszym czasie? No i ostatnia sprawa - jak wyglada w takim wypadku

    Szanowni Państwo. Zaczyna mi sie wydawać ,że zaczynamy nadawać na różnych
    częstotliwościach.
    Koszty uzyskania przychodu to wszelkie koszty w tym przypadku poniesione przez
    pracownika w celu osiągnięcia przychodu ( wynagrodzenia ). Patrz art 22 ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych. W umowach zawartych na podstawie kp. o
    pracę są one dla wszystkich pracowników w całej Polsce jednakowe. Ustala je
    Minister Finansów na podstswie odp. ustawy. Koszty uzyskania przychodów są
    zróżnicowane w umowach cywilno prawnych - patrz ustawa o podatku dochodowymod
    osób fizycznych. Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2003-03-15 19:25:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Minister Finansów na podstswie odp. ustawy. Koszty uzyskania przychodów są
    > zróżnicowane w umowach cywilno prawnych - patrz ustawa o podatku

    Gadasz jak potłuczony.
    Ty mówisz o kosztach zryczałtowanych, ale o tym, że są jescze inne to chyba
    niesłyszałeś.
    Moja pensja wynikająca z tytułu umowy o pracę jest w całości naliczana z 50%
    KUP.
    Wynika to z treści umowy o pracę, która stwierdza, że moja praca ma
    charakter twórczy i naukowy.
    koniec i kropka.

  • 9. Data: 2003-03-16 17:17:15
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > KUP.
    > Wynika to z treści umowy o pracę, która stwierdza, że moja praca ma

    Kolego na potłuczonego to Ty wyglądasz jak nie wiesz co to jest ryczałt a co to
    są koszty uzyskania przychodu ( KUP ) to nie zabieraj głosu i nie wprowadzaj
    mętliku. Dobrze by było abyś zapoznał sie z ustawą o podatku dochodowym od osób
    fizycznych i w sposób twórczy i naukowy podszedł do tej sprawy. Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2003-03-16 18:49:06
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    osób
    > fizycznych i w sposób twórczy i naukowy podszedł do tej sprawy.

    To według ciebie moje 50 % to co to jest?