PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec umowy i urlop

  • 1. Data: 2007-06-05 13:21:12
    Temat: koniec umowy i urlop
    Od: "Wuj Tom" <g...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    Z końcem czerwca kończy mi się umowa, ktorej prawdopodobnie nie przedłużę.
    Mam jeszcze kilka dni (5)niewykorzystanego urlopu , chciałbym wziac urlop od
    26czerwca, tak by nie wracać juz do pracy.
    Czy pracodawca ma prawo odmówić mi urlopu?

    --
    Pozdrawiam i dziekuję

  • 2. Data: 2007-06-05 15:20:48
    Temat: Re: koniec umowy i urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 5 Jun 2007 15:21:12 +0200, "Wuj Tom" <g...@o...pl>
    zakodował:

    >Czy pracodawca ma prawo odmówić mi urlopu?

    Ma
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-06-06 09:34:44
    Od: "Wuj Tom" <g...@o...pl>

    na jakiej podstawie? mozesz to poprzeć stosownym art.?

  • 4. Data: 2007-06-06 09:49:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 6 Jun 2007 11:34:44 +0200, "Wuj Tom" <g...@o...pl>
    zakodował:

    >na jakiej podstawie? mozesz to poprzeć stosownym art.?

    KP

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładową organizacją
    związkową, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność
    zapewnienia normalnego toku pracy.

    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób
    przyjęty u danego pracodawcy.

    § 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po
    urlopie macierzyńskim.

    Art. 164. § 1. Przesunięcie terminu urlopu może nastąpić na wniosek
    pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.

    § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika
    spowodowałaby poważne zakłócenia toku pracy.

  • 5. Data: 2007-06-06 11:43:18
    Od: "Wuj Tom" <g...@o...pl>

    Ok, a czy w takiej sytuacji niewykorzystany urlop przepadnie, czy mogę go
    wykorzystać w kolejnej pracy?

  • 6. Data: 2007-06-06 11:53:58
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Wuj Tom pisze:
    > Ok, a czy w takiej sytuacji niewykorzystany urlop przepadnie, czy mogę go
    > wykorzystać w kolejnej pracy?

    1. Weź i poczytaj sobie kodeks pracy to będziesz wiedział wszystko, albo
    jak nie będziesz wiedział to napisz tu czego nie rozumiesz to ci
    wytłumaczą.
    2. Opowiadaj pod postem, tnij .... idt itp.

  • 7. Data: 2007-06-06 11:55:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 6 Jun 2007 13:43:18 +0200, Wuj Tom napisał(a):

    > Ok, a czy w takiej sytuacji niewykorzystany urlop przepadnie,

    Nie przepadnie - za nie wykorzystany będzie _musiał_ wypłacić Ci ekwiwalent
    i umieścić o tym informację n świadectwie pracy.

    > czy mogę go wykorzystać w kolejnej pracy?

    Nie.
    A skąd gwarancja że znajdziesz tą pracę?

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 8. Data: 2007-06-06 12:07:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 6 Jun 2007 13:43:18 +0200, "Wuj Tom" <g...@o...pl>
    zakodował:

    >Ok, a czy w takiej sytuacji niewykorzystany urlop przepadnie, czy mogę go
    >wykorzystać w kolejnej pracy?

    Powinieneś dostać ekwiwalent.

  • 9. Data: 2007-06-06 12:51:59
    Od: "Wuj Tom" <g...@o...pl>

    > Nie.
    > A skąd gwarancja że znajdziesz tą pracę?

    Inna praca juz czeka, sama mnie znalazła, przy czym zastanawiam się jeszcze
    nad innymi możliwościami, których troche jest.

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

    Pozdrawiam Tom

  • 10. Data: 2007-06-06 17:37:59
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    > Pięknego dnia Tue, 5 Jun 2007 15:21:12 +0200, "Wuj Tom" <g...@o...pl>
    > zakodował:

    > Ma

    ale jak nie korzystal to moze wziasc w dowolnym momencie urlop na zadanie (4
    dni na rok) i wtedy pracodawca
    nie moze odmowic .

    pzdr