PracaGrupypl.praca.dyskusje › jeszcze raz o formie zatrudnienia

  • 1. Data: 2003-12-29 10:18:00
    Temat: jeszcze raz o formie zatrudnienia
    Od: "aNNI" <n...@a...w.pl>

    Witam,

    Wlasnie przeczytalam ponizsze posty, odnoszace sie do dzialalnosci
    gospodarczej.
    Jednakze nadal nie wyjasnilo to nekajacego mnie pytania.

    Zaczynajac od poczatku.
    Dostalam prace i musze sie teraz zdecydowac sie na forme zatrudnienia - 1/8
    etatu (pozostala czesc wynagrodzenia w formie umowy o dzielo lub tym
    podobnych) lub zalozenie wlasnej DG i wystawianie im rachunkow. Dodam ze
    podstawa pensji to 1500 zl (na poczatku a pozniej dodatkowe pieniazki w
    zaleznosci od wynikow pracy).
    Tu powstalo moje pytanie: jaka forme zatrudnienia przyjac?:
    - 1/8 etatu (ale ubeazpieczenie tylko zdrowotne... )
    - wlasna DG ( prowadzac dzialalnosc to musze pamietac ze ok 700zl trzeba na
    zus i podatek od tego co wystawie na rachunku, no i musze miec jakis zysk
    przeciez)

    A moze sa jeszcze inne rozwiazania?

    Pozdrawiam,
    aNNI

  • 2. Data: 2003-12-29 10:54:10
    Temat: Re: jeszcze raz o formie zatrudnienia
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>

    Przy umowie o pracę (nawet na 1/8 etatu) obowiązkowe są wszystkie
    ubezpieczenia. Jeżeli dla tego samego pracodawcy wykonuje się umowę o
    dzieło, to prawdopodbnie też należy doliczyć do wynagrodzenia z umowy o
    pracę i zapłacić wszystkie składki ZUS (E, R, Ch, Zdr).
    Aby z działalności gosp. płacić tylko składkę na ubezp. zdr., musiałbyś
    pracować na umowę o pracę na pełny etat lub (być może? ale nie jestem pewna)
    otrzymywać przynamniej minimalne wynagrodzenie na część etatu.
    Zadzwoń do ZUS na informację i dowiesz się wszystkiego.
    Z umowy o pracę napewno nie można opłacać wyłącznie składki zdrowotnej.

    ali