PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka amortyzacja na komputer?

  • 1. Data: 2002-11-27 18:13:57
    Temat: jaka amortyzacja na komputer?
    Od: "Asia" <w...@h...hoga.pl>

    Witam,
    nie wiem czy zadaje pytanie na dobrej grupie;)
    Czy ktos sie z grupowiczow orientuje, co do zasad amortyzacji sprzetu
    komputerowego, jak to wyglada?
    Za wszelkie informacje, linki z gory dziekuje.
    Pozdrawiam,
    - Asia

    ===================
    Asia
    gg 680877
    ===================

  • 2. Data: 2002-11-27 19:47:02
    Temat: Re: jaka amortyzacja na komputer?
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    Asia wrote:
> [...]
    > komputerowego, jak to wyglada?
    > Za wszelkie informacje, linki z gory dziekuje.

    Jeśli myślisz o zwykłym PCcie to chyba się nie załapie
    w minimalną kwotę środka trwałego, a newet jeśli, to zawsze
    możesz wziąć fakturę na poszczególne części a nie na
    "Zestaw komputerowy" :)) i od razu wrzucić w koszty.
    Chyba, że się coś radykalnie pozmieniało od jakiegoś roku
    kiedy ostatnio mnie takie rzeczy interesowały :)).

    --
    papkers

    Nie da się uciec przed swoim przeznaczeniem,
    szczególnie jeśli się nie ucieka.

  • 3. Data: 2002-11-27 23:04:09
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Marcin Papka" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chyba, że się coś radykalnie pozmieniało od jakiegoś roku
    > kiedy ostatnio mnie takie rzeczy interesowały :)).

    Kolega ma racje, najlepiej jest kupic go w czesciach i wszystko za jednym
    zamachem wrzucic w koszty, w przeciwnym wypadku o ile mnie pamiec nie myli
    amortyzacja trwa 3lata.

  • 4. Data: 2002-11-28 07:06:24
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Stawka amortyzacyjna na komputer wynosi 30%. Komputer musi kosztować co
    najmniej 3500zł a okres użytkowania powyżej jednego roku. Te dwa warumki
    trzeba spełnić żeby włączyć go w środki trwałe i amortyzować. Jeśli
    komputer kosztuje poniżej tej kwoty wpisujesz go w koszty w 100%. Zaznaczam
    że drukarka lub monitor nie może być traktowany jako samodzielny środek
    trwały ale - jeśli jest na fakturze z komputerem przyjmujesz jako zestaw
    komputerowy, a jeśli dokupujesz później to jako ulepszenie środka trwałego i
    wtedy podnosisz jego wartość. Jednak wtedy nie musisz już amortyzować ale
    wrzucuć 100% w koszty. Faktura na części też jest dobrym wyjściem.
    Pozdrawiam
    Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as3j19$d50$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-11-28 10:02:57
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > wtedy podnosisz jego wartość. Jednak wtedy nie musisz już amortyzować ale
    > wrzucuć 100% w koszty. Faktura na części też jest dobrym wyjściem.

    Jest też inna metoda, polegająca na tym, że komputer kosztuje 3499 zł, a
    oprogramowanie uzupełnia pozostała cenę do zapłaty.

    Pzdr: Dogbert