PracaGrupypl.praca.dyskusjejak rozmowy w sprawie pracy nie nalezy prowadzic (przez tel) :) › Re: jak rozmowy w sprawie pracy nie nalezy prowadzic (przez tel) :)
    From: Carrie <c...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak rozmowy w sprawie pracy nie nalezy prowadzic (przez tel) :)
    Date: Thu, 6 Jul 2006 22:27:35 +0200

    Dnia Thu, 6 Jul 2006 21:53:05 +0200, Jacek napisał(a):

    > Dokladnie, zgodze z Toba. Wg mnie oferta pracy powinna zawierac jakis ogolny
    > schemat, np. ilosc godzin pracy, miejsce pracy i koniecznie wynagrodzenie.

    Jako potencjalny pracownik liczę się z tym, że wysokość wynagrodzenia
    może być płynna. Tzn. uważam, że bywa wypadkową zadań pracownika i
    jego umiejętności. Jeśli spełniam tylko część wymagań, zgadzam się na
    nieco niższą pensję z perspektywą podwyżki, kiedy się wyszkolę czy
    wyspecjalizuję.
    To działa też w drugą stronę - gdy przyjmuje zlecenie, wyceniam moją
    pracę w zależności od skomplikowania zlecenia, czasochłonności,
    wymagań zleceniodawcy itd. Jakoś mi się nie wydaje słuszne, żeby za
    zlecenie zrobione w godzinę brać taką samą stawkę, jak za takie, które
    wykonuję przez tydzień. I podobnie, niespecjalnie mi się podoba, kiedy
    świeży pracownik o mniejszym zakresie obowiązków dostaje od razu
    pensję wyższą niż moja, po paru latach pracy w tej firmie :>
    Natomiast uważam, że pracodawcy powinni podawać najmniejszą stawkę,
    jaką chcą zapłacić, z zastrzeżeniem, że może być wyższa. Co sobie
    kandydat wynegocjuje, to jego, ale przynajmniej nie będzie się czuł
    oszukany, kiedy się okaże, że za 1001 zadań dostanie 800 zł brutto,
    podczas gdy liczył na co najmniej dwa razy tyle :>

    > Zazwyczaj w ogloszeniach jest najwazniejsze "wymagania". Ok, wiadomo - sila
    > wyzsza, ale pomyslmy, ile czasu zaoszczedziloby osoba, ktore sa
    > odpowiedzialne za rekrutacje, gdyby w ofercie pracy byly wszystkie szczegoly
    > zwiazane z praca, jak ma ona przebiegac itp. W tym momencie zglaszaja sie
    > osoby, ktorym to odpowiada, a nie wszyscy, ktorzy masowo robia wrzut
    > maili...

    Tu się całkowicie zgadzam.
    I ciekawe spostrzeżenie: do znanej mi firmy co jakiś czas ludzie
    przysyłają CV, których chyba nikt nie czyta. Za to jak firma
    potrzebuje pracownika, to się zamieszanie robi, gdzie takiego znaleźć,
    najlepiej przez znajomych, i mało który kandydat ma odpowiednie
    umiejętności. Ale ta firma nie jest duża i o ile wiem, nie prowadzi
    żadnej bazy rekruterskiej, czy jak to się fachowo nazywa.
    Czy większe firmy, z działem kadr z prawdziwego zdarzenia, zachowują
    kontakty do osób, które jakiś czas temu przysłały aplikacje, nawet nie
    w odpowiedzi na ogłoszenie?

    > Ale jak znam zycie, taka opcja nie przejdzie, poniewaz zdradza tajemnice
    > firmy dotyczace pracy :)

    No to niech nie piszą w ogłoszeniu wszystkiego, ale w rozmowie
    telefonicznej chyba mogą to powiedzieć? Choćby jakieś widełki podać,
    ogólne warunki pracy, miejsce pracy itp.
    Mnie na przykład powiedziano przez telefon, jaką pensję firma
    przeznacza na to stanowisko, w związku z czym mogłam się spokojnie
    zastanowić, czy opłaca mi się zmienić miejsce zamieszkania, żeby tę
    pracę podjąć :) Nie mówiąc już o tym, że to do mnie przyjechano na
    pierwszą rozmowę - ale to było raczej wyjątkowe i okazyjne działanie
    ;)

    Pozdrawiam, Carrie