PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak obliczyć wynagrodzenie??

  • 1. Data: 2008-02-15 21:20:52
    Temat: jak obliczyć wynagrodzenie??
    Od: marszi <w...@g...com>

    Mam prośbę,
    mógłby mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak obliczyć należne mi
    wynagrodzenie.
    Próbowałem z kodeksem pracy ale szybko się zakręciłem:(
    Załóżmy, że moje wynagrodzenie to 2 000 zł brutto (1 446,48 zł netto),
    na stanowisku mechanik spalinowego taboru kolejowego.
    1 Czy należy mi się dodatek za szkodliwe warunki pracy?
    2 Pracuję w soboty, niedziele i święta, a pracodawca w zamian za to
    wyznacza mi wolne w dni powszednie - czy należy mi się za to jakiś
    dodatek pieniężny, czy 8 godz. w niedzielę bądź sobotę to to samo co 8
    godzin w dzień powszedni?
    3 Jak jest z dodatkiem za pracę w nocy w dni powszednie i w nocy z
    niedzieli na poniedziałek, jeżeli za tą niedzielę dostaję wolne na
    dniówce w dzień powszedni?
    4 Jak obliczać nadgodziny 1-szą i kolejne danego dnia, nadgodziny w
    soboty i niedziele i nadgodziny po nockach.
    5 Jeżeli pracodawca kieruje mnie na szkolenie w Danii na 7 dni,
    zapewnia mi transport, nocleg i śniadania, to w jakiej wysokości
    przysługuje mi dieta?
    6 Czy pracodawca może mi wypłacać pieniądze za nadgodziny raz na
    kwartał.

    Pozdrawiam i dziękuję

  • 2. Data: 2008-02-15 22:05:27
    Temat: Re: jak obliczyć wynagrodzenie??
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    .googlegroups.com,
    *marszi* wrote:
> [...]

    > na stanowisku mechanik spalinowego taboru kolejowego.

    > 1 Czy należy mi się dodatek za szkodliwe warunki pracy?

    To zalezy od twojego stanowiska pracy - szukaj info w karcie stanowiska
    pracy tam bedzie info czy twoje warunki pracy sa szkodliwe.

> [...]
    > wyznacza mi wolne w dni powszednie - czy należy mi się za to jakiś
    > dodatek pieniężny, czy 8 godz. w niedzielę bądź sobotę to to samo co 8

    Jesli pracujesz w systemie rownowaznego czasu pracy i w zamian masz inne
    wolne dni to zadne dodatki ci sie nie naleza.

    > 3 Jak jest z dodatkiem za pracę w nocy w dni powszednie i w nocy z
    > niedzieli na poniedziałek, jeżeli za tą niedzielę dostaję wolne na
    > dniówce w dzień powszedni?

    Nie rozumiem pytania. Jesli pracujesz w niedziele czy z niedzieli na
    poniedzialek to dodatkow za to nie masz bo potem kiedy wolne masz.
    Natomiast za prace w nocy tak, nalezy ci sie dodatek. Zgodnie z kodeksem za
    kazda godzine pracy w nocy to jest dodatek o wysokosci minimum 20%
    najnizszego ustawowego wynagrodzenia za 1h pracy. Pracodawca moze wyplacac
    inna kwote nie nizsza niz ta. Jakie godziny sa godzinami nocnymi (musi to
    byc dowolne 8 z przedzialu 21-7) i stawki szukaj w regulaminie pracy u
    swojego pracodawcy.

    > 4 Jak obliczać nadgodziny 1-szą i kolejne danego dnia, nadgodziny w
    > soboty i niedziele i nadgodziny po nockach.

    Jak miales pracowac 8h, to kazda nastepna twoja godzina pracy to nadgodzina.
    Jesli pracowales tego dnia planowo to ta godzina jest platna +50%. Jesli
    tego dnia miales wolne i byl to twoj dzien za sobote to pierwsze 8h
    nadgodzin masz platne +100%, pozniej kolejne +50%. Jesli to byl dzien za
    niedziele lub swieto to zawsze +100% Ale jesli wkraczasz w czas pracy w
    nocy to automatycznie sa to nadgodziny +100%.
    Zamiast odbierac wynagrodzenie za nadgodziny mozesz tez zazadac dni wolnych.
    Jesli ty o to wnioskujesz to dostajesz w przeliczniku 1:1, jesli pracodawca
    sam bedzie ci chcial udzielic dni wolnych w zamian za prace w nadgodzinach
    to wtedy dostajesz 1,5h za kazda 1h przepracowana.

    > 5 Jeżeli pracodawca kieruje mnie na szkolenie w Danii na 7 dni,
    > zapewnia mi transport, nocleg i śniadania, to w jakiej wysokości
    > przysługuje mi dieta?

    0zl. Ewentulanie mozesz dostac zryczaltowana diete na dojazdy z miejsca
    noclegu do miejsca szkolenia - chyba ze i to zapewnia, wtedy 0zl

    > 6 Czy pracodawca może mi wypłacać pieniądze za nadgodziny raz na
    > kwartał.

    Nie jestem 100% pewien, ale chyba powinien co miesiac. Dokladnie to z
    nastepna wyplata.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-02-16 07:36:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    darnok wrote:

    > 0zl. Ewentulanie mozesz dostac zryczaltowana diete na dojazdy z
    > miejsca noclegu do miejsca szkolenia - chyba ze i to zapewnia, wtedy
    > 0zl

    Albo 25% diety. Zależy czy pracodawca zapewnił wyżywienie
    czy ekwiwalent:

    § 5. 1. Pracownikowi, który otrzymuje za granicą bezpłatne
    całodzienne wyżywienie lub gdy wyżywienie opłacone
    jest w cenie karty okrętowej (promowej), przysługuje
    25% diety ustalonej według zasad określonych w § 4 ust. 4.
    2. Pracownikowi, który otrzymuje za granica częściowe
    wyżywianie, przysługuje odpowiednio na:
    1) śniadanie - 15% diety,
    2) obiad - 30% diety,
    3) kolację - 30% diety,
    4) inne wydatki - 25% diety.

    3. Pracownikowi, który otrzymuje za granica ekwiwalent
    pieniężny na wyżywienie, dieta nie przysługuje. Jeżeli
    jednak ekwiwalent jest niższy od diety, pracownikowi
    przysługuje wyrównanie do wysokości należnej diety.

  • 4. Data: 2008-02-16 07:49:56
    Od: marszi <w...@g...com>

    On 16 Lut, 08:36, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    >  jednak ekwiwalent jest niższy od diety, pracownikowi
    >  przysługuje wyrównanie do wysokości należnej diety.

    Czyli jak w końcu ? bo pracodawca zapewnia mi tylko śniadania i
    nocleg ? obiad 30% + kolacja 30% + inne 25% = 85% * 324 DKK ?

  • 5. Data: 2008-02-16 09:10:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał
    wiadomości news:fp52dg$oh9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie jestem 100% pewien, ale chyba powinien co miesiac. Dokladnie to z
    > nastepna wyplata.

    To zależy jaki masz okres rozliczeniowy. Jeżeli 3miesięczny to wszystko
    ok. Bo wtedy czas pracy można rozliczać za 3 miesiace (np. jak odbierasz
    dni wolne za nadgodziny).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2008-02-16 10:40:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marszi wrote:

    > Czyli jak w końcu ? bo pracodawca zapewnia mi tylko śniadania i
    > nocleg ? obiad 30% + kolacja 30% + inne 25% = 85% * 324 DKK ?

    Wg mnie właśnie tak.

  • 7. Data: 2008-02-16 15:02:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-02-15 23:05 [darnok] napisał(a):

    > Jak miales pracowac 8h, to kazda nastepna twoja godzina pracy to
    > nadgodzina. Jesli pracowales tego dnia planowo to ta godzina jest platna

    Niekoniecznie. Dopiero przy rozliczeniu okresu wychodzi, które z tych
    nadgodzin były faktycznie nadgodzinami i należy za nie zapłacić. W
    bieżącym rozliczeniu znaczenie mają głównie normy odpoczynku. Czas pracy
    rozlicza się po zakończeniu okresu rozliczeniowego.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::