PracaGrupypl.praca.dyskusjejak obliczyć wynagrodzenie?? › Re: jak obliczyć wynagrodzenie??
    From: "darnok" <d...@a...spam.ch>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak obliczyć wynagrodzenie??
    Date: Fri, 15 Feb 2008 23:05:27 +0100

    In
    news:244c3671-c9e9-4511-9fe7-fb18675e2fcb@34g2000hsz
    .googlegroups.com,
    *marszi* wrote:
    > Mam prośbę,
    > mógłby mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak obliczyć należne mi
    > wynagrodzenie.
    > Próbowałem z kodeksem pracy ale szybko się zakręciłem:(

    > Załóżmy, że moje wynagrodzenie to 2 000 zł brutto (1 446,48 zł netto),
    > na stanowisku mechanik spalinowego taboru kolejowego.

    > 1 Czy należy mi się dodatek za szkodliwe warunki pracy?

    To zalezy od twojego stanowiska pracy - szukaj info w karcie stanowiska
    pracy tam bedzie info czy twoje warunki pracy sa szkodliwe.

    > 2 Pracuję w soboty, niedziele i święta, a pracodawca w zamian za to
    > wyznacza mi wolne w dni powszednie - czy należy mi się za to jakiś
    > dodatek pieniężny, czy 8 godz. w niedzielę bądź sobotę to to samo co 8
    > godzin w dzień powszedni?

    Jesli pracujesz w systemie rownowaznego czasu pracy i w zamian masz inne
    wolne dni to zadne dodatki ci sie nie naleza.

    > 3 Jak jest z dodatkiem za pracę w nocy w dni powszednie i w nocy z
    > niedzieli na poniedziałek, jeżeli za tą niedzielę dostaję wolne na
    > dniówce w dzień powszedni?

    Nie rozumiem pytania. Jesli pracujesz w niedziele czy z niedzieli na
    poniedzialek to dodatkow za to nie masz bo potem kiedy wolne masz.
    Natomiast za prace w nocy tak, nalezy ci sie dodatek. Zgodnie z kodeksem za
    kazda godzine pracy w nocy to jest dodatek o wysokosci minimum 20%
    najnizszego ustawowego wynagrodzenia za 1h pracy. Pracodawca moze wyplacac
    inna kwote nie nizsza niz ta. Jakie godziny sa godzinami nocnymi (musi to
    byc dowolne 8 z przedzialu 21-7) i stawki szukaj w regulaminie pracy u
    swojego pracodawcy.

    > 4 Jak obliczać nadgodziny 1-szą i kolejne danego dnia, nadgodziny w
    > soboty i niedziele i nadgodziny po nockach.

    Jak miales pracowac 8h, to kazda nastepna twoja godzina pracy to nadgodzina.
    Jesli pracowales tego dnia planowo to ta godzina jest platna +50%. Jesli
    tego dnia miales wolne i byl to twoj dzien za sobote to pierwsze 8h
    nadgodzin masz platne +100%, pozniej kolejne +50%. Jesli to byl dzien za
    niedziele lub swieto to zawsze +100% Ale jesli wkraczasz w czas pracy w
    nocy to automatycznie sa to nadgodziny +100%.
    Zamiast odbierac wynagrodzenie za nadgodziny mozesz tez zazadac dni wolnych.
    Jesli ty o to wnioskujesz to dostajesz w przeliczniku 1:1, jesli pracodawca
    sam bedzie ci chcial udzielic dni wolnych w zamian za prace w nadgodzinach
    to wtedy dostajesz 1,5h za kazda 1h przepracowana.

    > 5 Jeżeli pracodawca kieruje mnie na szkolenie w Danii na 7 dni,
    > zapewnia mi transport, nocleg i śniadania, to w jakiej wysokości
    > przysługuje mi dieta?

    0zl. Ewentulanie mozesz dostac zryczaltowana diete na dojazdy z miejsca
    noclegu do miejsca szkolenia - chyba ze i to zapewnia, wtedy 0zl

    > 6 Czy pracodawca może mi wypłacać pieniądze za nadgodziny raz na
    > kwartał.

    Nie jestem 100% pewien, ale chyba powinien co miesiac. Dokladnie to z
    nastepna wyplata.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."