PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak nalicza sie urlop

  • 1. Data: 2003-09-17 16:46:37
    Temat: jak nalicza sie urlop
    Od: Patrycja Kruk <p...@p...fm>

    Pracuję już od ponad trzech lat. W czerwcu br. zmieniałam pracę. W tej
    chwili za ten rok kalendarzowy zsotało mi 7 dni urlopu. Chciałabym
    wybrać go do końca jeszcze w tym miesiącu. Czy pracodawca ma prawo
    odmówić mi?
    czy prawdą jest, ze pracodawca zobowiązany jest dać mi urlop dopiero po
    upływie 6 miesięcy pracy w danej firmie, pomimo, iż nie jest to moja
    pierwsza praca?
    Czy mogę nawet na początku roku wykorzystać urlop za dany rok
    kalendarzowy czy nalicza się on wraz z upływem czasu?
    --
    Pozdrawiam,
    Patrycja Kruk

  • 2. Data: 2003-09-17 19:10:26
    Temat: Re: jak nalicza sie urlop
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > Czy mogę nawet na początku roku wykorzystać urlop za dany rok
    > kalendarzowy czy nalicza się on wraz z upływem czasu?

    Witam
    Urlop możesz wykorzystać w kazdym czsie o ile zgodzi się na niego pracodawca.
    Nie jest prawdą że urlop możesz otrzymać po 6 m.Te 7 dni urlopu możesz
    wykorzystać do końca marca 2004 r.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-09-18 19:40:50
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Patrycja Kruk" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę nawet na początku roku wykorzystać urlop za dany rok
    > kalendarzowy czy nalicza się on wraz z upływem czasu?

    Witaj Patrycjo. Jak miło pomyśleć o urlopie jeszcze z końcem września.
    ad.1 prawo do połowy urlopu po półrocznym okresie pracy obowiązuje jedynie
    przy nabywaniu prawa do pierwszego w życiuurlopu.
    ad.2 prawo do każdego następnego urlopu nabywa się z dniem 1.I b.r. za
    tenże rok i można go wykorzystać w całości nawet w styczniu. W razie
    rozwiązania umowy i tak będzie zaznaczone jaki wymiar urlopu został
    wykorzystany.
    Ale przy tym wszystkim należy pamiętać o planie urlopów (obowiązkowym)
    zatwierdzanym przez pracodawcę jeszcze w roku poprzednim.
    Miłego wypoczynku. Majgocha

  • 4. Data: 2003-09-20 17:01:03
    Od: "BaM" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Majgocha" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale przy tym wszystkim należy pamiętać o planie urlopów (obowiązkowym)
    > zatwierdzanym przez pracodawcę jeszcze w roku poprzednim.

    Obowiazkowy juz nie jest, zniesiony poprawkami do KP.