PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatycy w Niemczech w praktyce

  • 1. Data: 2003-09-17 16:56:19
    Temat: Informatycy w Niemczech w praktyce
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Witam,

    czy ktos mógłby mnie oświecić, jak sytuacja wygląda w praktyce?

    Na stronach Arbeitsamtu wszystko pięknie i ładnie, ale jak pracuje się
    polskim informatykom za Odrą? Czy warto emigrować?

    pozdr

    cherokee

  • 2. Data: 2003-09-17 17:39:33
    Temat: Re: Informatycy w Niemczech w praktyce
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Cherokee gd wrote:
    > Na stronach Arbeitsamtu wszystko pięknie i ładnie, ale jak pracuje się
    > polskim informatykom za Odrą? Czy warto emigrować?

    Nie.
    Z informacji od kolezanki i spotkanego Polaka, ktory siedzi tam juz 6 lat -
    dobre czasy sie skonczyly i teraz jest coraz gorzej. Fala zwolnien zaczela
    sie kolo 2001 roku, wtedy jeszcze sobie zyli na koszt panstwa (70 proc
    pensji zasilek jakos?) i teraz im "goraco" sie robi... ;)
    Koszty utrzymania sa o wiele wyzsze niz u nas (glownie chodzi o mieszkanie).
    Oczywiscie - jesli jestes dobry - z robota nie bedzie problemu - tyle, ze u
    nas podobna kase wtedy zarobisz...
    Moze USA? Tam sprowadzaja tanich informatykow na potege (Indie)

  • 3. Data: 2003-09-18 07:01:45
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie kolo 2001 roku, wtedy jeszcze sobie zyli na koszt panstwa (70 proc
    > pensji zasilek jakos?) i teraz im "goraco" sie robi... ;)

    Nie ma się co dziwić. Recesja w natarciu. Ostatnio czytałem, że UE (jako
    całość) ma ujemny wzrost gospodarczy.

    pzdr.
    SławekM

  • 4. Data: 2003-09-18 07:26:51
    Od: "db501" <d...@t...net>

    > Moze USA? Tam sprowadzaja tanich informatykow na potege (Indie)

    Wlasnie dlatege za sprowadzaja informatykow z Azji w USA sie popsulo i
    ludzie po studiach nie moga znalzc pracy w informatyce.

  • 5. Data: 2003-09-18 07:31:22
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

    > Wlasnie dlatege za sprowadzaja informatykow z Azji w USA sie popsulo i
    > ludzie po studiach nie moga znalzc pracy w informatyce.

    nie dlatego sie "popsulo" ze sprowadzali informatykow z azji a
    dlatego, ze nastapila recesja i rozdety do granic niemozliwosci balon
    gieldy NASDAQ pekl.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-09-18 15:23:54
    Od: "db501" <d...@t...net>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

    > nie dlatego sie "popsulo" ze sprowadzali informatykow z azji a
    > dlatego, ze nastapila recesja i rozdety do granic niemozliwosci balon
> [...]

    To tez, ale moja odpowiedz jest w kontekscie mojego przedmowcy. Powodow jest
    wiele innych na przyklad outsourcing do Azji co jest uwazane za
    najwazniejsza przyczyne.

  • 7. Data: 2003-09-19 08:28:06
    Od: "..::SHADOW::.." <v...@w...pl>

    Witam
    A czy kto wie jak wygląda sytuacja w Irlandii || Anglii ??
    Jeśli chodzi o Irlandię to gospodarczo stoją dobrze - ale czy potrzebują
    informatyków??

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2003-09-20 17:29:28
    Od: "knopeks" <s...@W...onet.pl>

    > Witam
    >    A czy kto wie jak wygląda sytuacja w Irlandii || Anglii ??
    >    Jeśli chodzi o Irlandię to gospodarczo stoją dobrze - ale czy potrzebują
    > informatyków??

    W Irlandi beda raczej potrzebowali zawsze bo tam 89% PKB pochodzi z przemyslu
    komputerowego.

  • 9. Data: 2003-09-21 09:40:30
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    knopeks wrote:
    > W Irlandi beda raczej potrzebowali zawsze bo tam 89% PKB pochodzi z
    > przemyslu komputerowego.

    Wiesz, ale jakos ci nie wierze. Skad masz te dane? Jak z glowy to wybaczam.
    W 2001
    agriculture: 4%
    industry: 36%
    services: 60%

    Takiego kraju po prostu nie ma (jeszcze ;) na swiecie.

  • 10. Data: 2003-09-21 16:20:10
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "Tomek Slota" <t...@p...pl> wrote in message
    > Chyba jedynym miejscem, gdzie utrzymuje sie jako taka koniunktura jest
    > ameryka lacinska. Ja juz tu jestem ;-)

    A gdzie konkretnie?

    Pozdrowienia,

    Misiek