PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 101. Data: 2006-03-26 21:31:11
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Nixe w news:e06vlm$19ao$1@news.mm.pl napisał(a):

    > Ale z kolei może nie mieć życzliwych nauczycieli i być
    > zmuszonym do samodzielnego szukania pracy :)

    Tak, to możliwe ;-) Sam znam takiego profesora, który... jest bardzo
    niesprawiedliwy, że to tak kulturalnie ujmę :-)

    Jednak jest mało prawdopodobne, że trafi się na samych tego typu nauczycieli
    :-)

    Tak, odrobina więcej empatii Jotte! ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 102. Data: 2006-03-26 21:46:40
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:

    >W wiadomości <news:e06v8f$vig$1@news.onet.pl>

    >Ale z kolei może nie mieć życzliwych nauczycieli i być zmuszonym do
    >samodzielnego szukania pracy :)
    >Uważam, że Jotte miał w którymś momencie po prostu trochę szczęścia (sam
    >bowiem pisze, że nie miał wpływu na tę rekomendację, bo o niej nie
    >wiedział), a to, co działo się później, było już tylko wypadkową zarówno
    >tego szczęścia jak i jego własnych umiejętności, wiedzy, a potem i

    Z wlasnych doswiadczen, to jak czlowiek odpowiednio duzo rzeczy robi, z
    odpowiednio wieloma osobami sie styka i robi na nich swiadomie lub
    nieswiadomie wrazenie, to trudno nie miec tego typu "szczescia" jeden czy
    drugi raz. Moje pierwsze dwie prace na studiach byly na zasadzie "ktos mnie
    znalazl" - w jednym przypadku nauczyciel, w drugim przypadku ktos, kto
    zauwazyl, co robie na Necie. Tyle, ze samodzielne szukanie pracy tez
    uprawialam - podobaly mi sie wieksze firmy, ktore sa na tyle
    zbiurokratyzowane, ze tym sposobem sie do nich ciezko zalapac.

    Ale jest taka nisza, o ktorej Jotte mowi i jak czlowiekowi dobrze w tej niszy,
    to moze sobie w niej zyc i jest to raczej kwestia stylu bycia i zycia, niz
    szczescia.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 103. Data: 2006-03-26 21:59:42
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:e071kl$g4j$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > A czemu miałbym?

    Wyluzuj "dziadku" ;-) Moim zdaniem to co opisujesz ma jak najbardziej rację
    bytu. Kłopot w tym, że w swoich postach sprawiasz wrażenie
    nadętego/agresywnego, a to za sprawą okazywania swojej niezależności,
    odmienności itp. za wszelką cenę, tj. nawet wtedy gdy sytuacja tego nie
    wymaga. Tak jak wyżej. I przyznam, że tym mnie wkurzasz :-)

    > My po prostu nie jesteśmy szczurami. I wam tego życzę.

    Poprzez swoją agresywność nie zachęcasz jednak do próby zrozumienia (a w
    efekcie - zastosowania we własnym życiu) tego o czym piszesz.

    Wiem, wiem - po pierwsze nie jesteś agresywny, a po drugie zwisa Ci (że się
    tak kolokwialnie wyrażę), czy ktoś zechce to zrozumieć i wcielić w życie ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 104. Data: 2006-03-26 22:02:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:06032607415259@polnews.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > tam nikomu do glowy by nie przyszlo,
    > zeby brac dwojke zamiast dwoch jedynek dla oszczednosci

    Jasne, bo za Zachodzie to w ogóle tylko i wyłącznie same burżujstwo mieszka.
    Pupy też pewnie stueurówkami wycierają ;-)

    > wiec powod musial byc - w oczach miejscowych - inny.

    A ci panowie nie mogli powiedzieć prosto z mostu, że chcą dwójkę z osobnymi
    łóżkami?

    --
    PozdrawiaM

  • 105. Data: 2006-03-26 22:27:10
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:06032623205452@polnews.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > Dlatego np. bardzo lubie handlowcow, ktorzy
    > przychodza sprzedac cos potrzebnego - tzn. mieli na tyle
    > inteligencji, zeby wywnioskowac, co jest komus naprawde potrzebne.

    Ale inni może wolą poświęcić odrobinę czasu i znaleźć kogoś równie dobrego,
    a sporo tańszego.
    Jeśli w dodatku mają specjalnie w tym celu zatrudnioną osobę, która zajmuje
    się tym w ramach swoich obowiązków, to poświęcenie tego czasu będzie wręcz
    niezauważalne.

    > Czemu on ma sie tym zajmowac, skoro te baze danych i rozeznanie rynku
    > juz ta osoba ma?

    Nie zrozumiałaś mnie.
    Przychodzi do mnie osoba A i oferuje usługi X. Twiedzi, ze jest
    debeściarska, że tylko ona da mi to, czego potrzebuję i inne takie.
    Ja w takiej sytuacji zamiast przyjmować z marszu ofertę takiej osoby, wolę
    zlecić swojemu pracownikowi rozeznanie rynku w branży X i sporządzenie bazy
    danych firm/osób, które również takie usługi świadczą. Mając taką bazę mogę
    sobie dowolnie (tzn. oczywiście bez przesady) żonglować swoimi warunkami.
    Decydując się na współpracę z osobą A, nie mam takiej możliwości, bo
    zmuszona jestem przyjąć jego warunki. Choćby dlatego, że nie znając rynku w
    tej branży, nie mam nawet pojęcia do jakiego stopnia mogę swobodnie i bez
    problemu negocjować.

    > Hm. Mam wrazenie, ze patrzysz z punktu widzenia "smol biznesu", dla
    > ktorego inwestycja w zatrudnienie czlowieka jest czyms, co w razie
    > nie trafienia moze powaznie zachwiac firma.

    Uważasz, że nietrafiony dyrektor finansowy dużej korporacji nie jest w
    stanie poważnie zachwiać firmą?

    > Sa firmy, dla ktorych
    > wydanie 100k na jakas inwestycje, ktora z rozsadnym
    > prawdopodobienstwem moze przyniesc milionowe zyski to jak dla Ciebie
    > wydanie zlotowki na Lotto.

    Owszem, ale ocena tego prawdopodobieństwa nijak ma się do przyjęcia do pracy
    pierwszego lepszego człowieka, który przyszedł zaoferować swoje usługi.

    > Oczywiscie nikt sie nie pcha w taka transakcje bez
    > odpowiednio duzego prawdopodobienstwa sukcesu, ale od tego jest
    > doswiadczenie wlasciciela, zeby to ocenic.

    Oczywiście, że tak.
    Dlatego moje osobiste doświadczenie nie pozwala mi na takie ryzyko, jakie tu
    opisujesz.
    Zresztą tak, jak pisałam - to ja wolę być stroną stawiającą warunki, a jest
    to możliwe jedynie wówczas, gdy mam do wyboru nie jednego, lecz kilku
    oferentów.

    > Pojawienie sie kogos odpowiedniego do przyniesienia firmie zyskow
    > oszczedza firmie wszystkich meczacych czynnosci zwiazanych z
    > rekrutacja i jest to wielka oszczednosc czasu i pieniedzy.

    O ile ten ktoś faktycznie okaże się odpowiedni. A tego nigdy nie wie się z
    góry.
    Jeśli firmę faktycznie stać na tego typu eksperymenty i jeśli faktycznie
    szkoda jej czasu, by znaleźć jeszcze lepsze rozwiązania, to jest to jej
    własne ryzyko. Niemniej jednak myślę, że nie jest regułą i niewiele jest
    przedsiębiorstw, które mogłyby sobie na coś takiego pozwolić.

    > To, czy jest na rynku ktos jeszcze lepszy, firmy czesto nie obchodzi -
    > koszty
    > szukania i sciagniecia tej osoby moga zniwelowac jej przewage nad
    > tym, kogo juz sie ma.

    Może być jednak całkowicie odwrotnie.
    Tak jak piszesz - to kwestia priorytetów, wyczucia i doświadczenia.

    --
    PozdrawiaM

  • 106. Data: 2006-03-26 22:31:40
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:06032623464062@polnews.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > Z wlasnych doswiadczen, to jak czlowiek odpowiednio duzo rzeczy robi,
    > z odpowiednio wieloma osobami sie styka i robi na nich swiadomie lub
    > nieswiadomie wrazenie

    Oczywiście, tyle tylko, że odniosłam wrażenie, że dla Jotte to jest właśnie
    ten wyścig szczurów.
    Niesłusznie, bo z wyścigiem nie ma to zupełnie nic wspólnego.

    > Moje pierwsze dwie prace na studiach byly na zasadzie
    > "ktos mnie znalazl" - w jednym przypadku nauczyciel, w drugim
    > przypadku ktos, kto zauwazyl, co robie na Necie.

    Ale gdybyś nie robiła, nie starała się, nie była w tym dobra, czy wręcz
    najlepsza, to nie dostrzegliby Cię prawda?
    Za samo "bycie" nie bywa się docenianym, a już na pewno dobrze opłacanym.
    I tylko o to mi od samego początku chodziło. Że nic nie zdarza się samo,
    lecz trzeba na to zapracować.
    I to tak, by nas dostrzeżono, a nie kogoś innego. Ale to nijak nie jest
    wyścigiem szczurów.

    --
    PozdrawiaM

  • 107. Data: 2006-03-26 22:38:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    pisze:

    > Przynajmniej wiem, że nie zasugerowałeś się moją podpowiedzią :-)
    A czemu miałbym?

    > Tak, to możliwe. Sam znam taką osobę.
    Ja już powoli powoli staję się "średnim pokoleniem". Teraz ja dbam o losy
    moich wychowanków i oni też o tym nie dokońca wszystko wiedzą. Moi
    profesorowie mi w tym pomagają, ciągle jesteśmy razem, dla niektórych jestem
    lub byłem zwierzchnikiem i to niczego nie popsuło. My po prostu nie jesteśmy
    szczurami. I wam tego życzę. Manie naprawdę mocnego kregosłupa moralnego ma
    swoja cenę - umiejcie ją zapłacić.
    Dobrze i prawidłowo, że tak jest. To dobre, niepisane ale sprawiedliwe prawo
    natury.

    Jotte

  • 108. Data: 2006-03-26 22:59:07
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006 00:02:57 +0200, "Nixe" wrote:

    >W wiadomości <news:06032607415259@polnews.pl>

    >Jasne, bo za Zachodzie to w ogóle tylko i wyłącznie same burżujstwo mieszka.
    >Pupy też pewnie stueurówkami wycierają ;-)

    Czy tak trudno zrozumieć, że w pewnych kręgach kulturowych znacznej
    większości osób nie przyszedłby do głowy pomysł tego typu
    oszczędności? Czasem warto otworzyć się na nowe doświadczenia,
    przynajmniej w pewnych sytuacjach będziesz wiedziała, że to co robisz
    nie jest normalne i Twoje zachowanie może wywołać zdziwienie.

    Możliwe, że wówczas pojmiesz również to, że w niektórych firmach
    zwraca się koszty podróży kandydatom, którzy nie zostali zatrudnieni.
    I że na zachodzie, mimo tego że banknotami o wysokich nominałach się
    nie podcierają, zwrot kosztów podróży jest czymś normalnym i często
    praktykowanym nawet w niewielkich, zatrudniających
    kilkanaście/kilkadziesiąt osób firmach.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 109. Data: 2006-03-26 23:13:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e072sn$b8i$1@news.onet.pl Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    pisze:

    > Wyluzuj "dziadku" ;-)
    Głośniej, pisz GŁOŚNIEJ. Najlepiej pisz wersalikami bom stary i nie czytam
    już tak głośno jak za młodu.

    > Moim zdaniem to co opisujesz ma jak najbardziej
    > rację bytu.
    Gratuluję, bo jakbyś uważał inaczej to byś zaprzeczył faktycznie istniejącej
    rzeczywistości. A to wiesz do czego prowadzi...

    > Kłopot w tym, że w swoich postach sprawiasz wrażenie
    > nadętego/agresywnego
    Tak przypuszczam. No i co? I w ogóle dlaczego? Bo się nie zgadzam ze
    wszystkim?

    >, a to za sprawą okazywania swojej niezależności,
    Straszna wada wśród native-lizidupów i dupolizów ready.

    > odmienności itp. za wszelką cenę, tj. nawet wtedy gdy sytuacja tego nie
    > wymaga. Tak jak wyżej. I przyznam, że tym mnie wkurzasz :-)
    Trudno. Czemu miałbym się bardziej martwić że kogoś wkurzam, niż ktoś tym,
    że wkurza mnie?

    > Poprzez swoją agresywność
    Uważasz, że jestem agresywny? (jeśli Ci się zechce to serio odpowiedz i
    uzasadnij; jak nie to się nie fatyguj)

    > nie zachęcasz jednak do próby zrozumienia (a w
    > efekcie - zastosowania we własnym życiu) tego o czym piszesz.
    Nie chcę zachęcać. Niechaj każdy robi jak uważa. Ja tylko przedstawiam pewną
    postawę. Wali mnie co kto o tym sądzi, choć mogę polemizować.

    > zwisa Ci
    Akurat teraz nie... ;)

    Jotte

  • 110. Data: 2006-03-27 07:07:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:fo5e225jqlthhob1ml01u146hn7d5nc7fc@4ax.com>
    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Czy tak trudno zrozumieć, że w pewnych kręgach kulturowych znacznej
    > większości osób nie przyszedłby do głowy pomysł tego typu
    > oszczędności?

    Pewne kręgi kulturowe =/= Zachód.

    > Czasem warto otworzyć się na nowe doświadczenia,

    I vice versa. Warto spojrzeć trochę poza czubek własnego nosa, żeby
    zobaczyć, iż to, co nazywasz 'pewnymi kręgami kulturowymi' bynajmniej nie
    stanowi domeny cywilizacji zachodu, lecz jest po prostu całokształtem zasad
    wynikających z wielu czynników, w których dominującą rolę przyjmuje pozycja
    finansowa firmy. Nikt nie zaczyna od takiego etapu, by bez zastanowienia
    szastać pieniędzmi na lewo i prawo. A ja nie widzę powodu do wstydu, by
    napisać wprost, że nie stać mnie na razie na zwrot kosztów podróży osobom, z
    którymi nie wiążę przyszłości. Pieniądze te wolę zainwestować w coś zupełnie
    innego. Coś, co przyniesie mi zysk, który na tym etapie rozwoju firmy jest
    dla mnie faktycznie wymierny.

    > przynajmniej w pewnych sytuacjach będziesz wiedziała, że to co robisz
    > nie jest normalne

    Tu akurat się mylisz. Ja już nie muszę oszczędzać na pokojach hotelowych dla
    swoich pracowników. Ale aby dojść do tego etapu nigdy wcześniej nie
    wyrzucałam pieniędzy w błoto.

    > Możliwe, że wówczas pojmiesz również to, że w niektórych firmach
    > zwraca się koszty podróży kandydatom, którzy nie zostali zatrudnieni.

    Możliwe, że całkiem niedługo przyjdzie czas, że będzie mnie stać nie tylko
    na taki gest. Na razie jednak uważam, że jest to nieekonomiczne, bezsensowne
    i nie przynosi mi żadnego zysku. Ani krótko-, ani długofalowego. Dlatego
    nazywanie tego, co robię nienormalnym, świadczy jedynie o - wybacz
    dosadność - płytkości Twojego umysłu.

> [...]
    > nie podcierają, zwrot kosztów podróży jest czymś normalnym i często
    > praktykowanym nawet w niewielkich, zatrudniających

    No ale co w zwiazku z tym? Mam się pociąć z tego powodu?
    Nie żyjemy na Zachodzie, jakbyś był łaskaw zauważyć.
    A fenomen tego rzekomo wspaniałego Zachodu na szczęście nie u wszystkich
    wywołuje erekcję.

    --
    PozdrawiaM