PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Date: Tue, 28 Mar 2006 01:40:04 +0200
    <3...@4...com> <e08is9$cmc$1@news.onet.pl>
    <g...@4...com> <e092n0$2cg3$1@news.mm.pl>
    <f...@4...com> <e09grq$2dlk$1@news.mm.pl>
    <f...@4...com>

    W wiadomości news:fcjg22dsn3s2ujekfeaoi9pphmcbu44b6a@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > we współpracy z osobami w wieku powyżej x lat (np. brak elastyczności,
    > brak umiejętności dostosowania się do specyficznych warunków pracy w danej
    > trudno jest wyeliminować). Pracodawca może nie chcieć w dalszym ciągu
    > Jasne, jak sędzi(n)a w SP będzie tak koło pięćdziesiątki to będziesz
    > gadała inaczej :P
    Raczej nie będzie, ale to z zupełnie innego powodu. ;)
    Pracodawca jest zobowiązany przestrzegać prawa pracy. Koniec kropka. Sądy
    pracy są z reguły przychylne pracownikom. Niemniej prawdą jest, że poza
    przypadkami skrajnej głupoty pracodawcy naruszającego prawo w sposób
    oczywisty (parę przykładów takich pomysłów łatwo odnaleźć w tej gałęzi wątku
    przeszukując go wg autora), udowodnienie dyskryminacji bywa trudne. Przepis
    dotyczy obszaru bardzo rozmytego, a jest zbytnio uszczegółowiony i przez to
    podatny na próby ominięcia. Jednak orzecznictwo z reguły wskazuje na
    ukierunkowanie zgodne z intencja ustawodawcy, i całe szczęście.

    > przyjąć powyższe kryteria.
    > Wyczuwam ściemę. Będziesz musiała przedstawić podkładkę.
    Nie trzeba żadnej podkładki. Niejaka Nixe wypisuje bzdury, zwyczajnie brak
    jej wiedzy.
    Jeśli pracodawca uznaje, że pracownikowi potrzebne jest przeszkolenie, to
    może go na takowe skierować. Jego zmartwienie w znalezieniu ośrodka, który
    zaoferuje odpowiednie warunki realizacji szkolenia.
    Może natomiast podać w ogłoszeniu, że poszukuje pracowników posiadających
    określone umiejętności. Jeśli takowych nie znajdzie może zaoferować nabór
    informując, że przyjęci będą przeszkoleni. Wówczas ja wyżej.

    > niskie. Po przekroczeniu tego wieku rosną w postępie geometrycznym.
    > Pracodawca może nie mieć ochoty na opłacanie tak wysokich kwot. Woli
    > zatrudnić osoby, które można ubezpieczyć opłaciwszy znacznie niższą
    > składkę.
    > To przy ubezpieczeniach grupowych są jakieś ograniczenia co do
    > wieku? Coś kręcisz :> Co to za TU?
    Kolejna bzdura. Problematyka wysokości składek ubezpieczeń w ogóle nie
    wchodzi w zakres zainteresowania prawa pracy.

    > lub więcej przedemerytalnym okres zatrudnienia - czyli przynoszenia
    > zysków dla firmy - będzie znacznie krótszy i siłą rzeczy trzeba będzie
    > szukać kolejnego pracownika, po czym inwestować w niego ponownie.
    > mnie najbardziej przemawia - bo jest najbardziej prawdopodobna - sytuacja
    > Oj popłynęłaś z tym ostatnim. Nie masz żadnej pewności, że człowiek
    > który zostanie u Ciebie zatrudniony w wieku 18 lat będzie siedział
    > dożywotnio. Nie sądzę żeby taka argumentacja przeszła w SP i będąc na
    > Twoim miejscu wolałbym się nie przekonywać.
    Nie lubie prorokować co zrobi sąd, ale to co niejaka Nixe napisała to tak
    jakby pójść i poprosić o wyrok na siebie. Dawno nie spotkałem się z taką
    indolencją osoby podającej się za pracodawcę. (Piszę: "podającej się", bo
    poziom wiedzy, a raczej niewiedzy, nieodparcie nasuwa podejrzenie
    konfabulacji.)

    Jotte