PracaGrupypl.praca.dyskusjeinwigilacja pracownikow › Re: inwigilacja pracownikow
    From: "" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inwigilacja pracownikow
    Date: 30 Sep 2003 14:52:29 +0200

    > Mam inne zdanie na ten temat. Jeśli pracujesz w firmie Dobra Firma i masz
    > adres mejlowy walia.de.beśc...@d...firma.pl, to pracodawca ma prawo
    > zakładać, że korespondencja na ten adres ma charakter służbowy, nawet jeśli
    > w nagłówku jest "Słoneczko moje drogie, całuję paluszki".

    no właśnie w tym rzecz, że nie ma prawa nic zakładać. List jest do mnie i ja go
    mogę otworzyć - gwarantuje mi to konstytucja czy komuś się to podoba czy nie.
    Pracodawca może co najwyżej, i to wątpliwe, usunąć ten list bez otwierania go
    (czytania).

    > Pracodawca nie ma
    > czasu na zastanianie się nad tym, jaką chytrą sposobą odróżnić
    > mejle "prywatne" od "służbowych" bez czytania tych mejli.

    a po co ma je odróżniać ? Przychodzi mail na adres d...@d...firma.pl
    to niech sobie go otwiera i czyta do woli. Ale jeśli przychodzi korespondencja
    na adres j...@d...firma.pl to jest to korespondencja do Jana
    Kowalskiego a nie do Pana i władcy Pracodawcy. I wtedy sobie jej nie otwiera.
    Bo takie jest prawo. Dura lex sed lex.

    > Nie musi, od tego ma pracowników aby usuwali. Ma też prawo zakładać, że
    > takich mejli nie ma i wyrażać zdziwienie, że tak jest. Ma ważniejsze sprawy
    > na głowie niż usuwanie mejli.

    a czy ja każę żeby Pan zstąpił na ziemię i kliknął. Oczywiście czynności
    wykonywane przez pracowników do tego upoważnionych są czynnościami pracodawcy.
    nie musi tego robić swoimi rączkami, zeby była to czynnosć pracodawcy.

    > Dla obu stron. Dla pracodawcy, bo ma ważniejsze sprawy na głowie (na
    > przykład podatki i sprzedaż) niż jakiegoś pana walię (bez obrazy) i jego
    > cholerne mejle i dla pracownika, bo nie jest narażony na niemiłe dla obu
    > stron rozmowy i decyzje. Obie strony się mogą skupić nad co jest ważne -
    > czyli na sprzedawaniu i zarabianiu, a nie na jakiś durnych mejlach.

    czy może durnych prawach człowieka ? Grunt to kasa, a ze przy okazji
    przymkniemy oko na wolności i swobody obywatelskie, na prawa człowieka to kogo
    to ?

    W ogóle ta dyskusja odrywa się od istoty. Ja nie piszę jak powinnmo być, co ma
    robić pracownik itd, itp tylko próbuję prowadzić duskusję na temat przepisów
    prawa. Wskazałem na przepisy, które gwarantują pracownikowi zachowanie
    prywatności, prawa do tajemnicy komunikowania się a Ty nawijasz o moich
    cholernych mejlach i o tym, że powinienim zarabiac kasę, a nie bawić się w
    prawo. Proponuję skupić się na tym co dla kogo ważne czyli dla mnie prawo a dla
    Ciebie (bez obrazy) omijanie tego prawa.

    Paweł