eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeinwigilacja pracownikow › Re: inwigilacja pracownikow
  • Data: 2003-09-30 11:31:46
    Temat: Re: inwigilacja pracownikow
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    >
    > > Zauważ co jest tu napisane: "informację dla niego nie przeznaczoną".
    > > Pracodawca (szef) ma prawo zakładać, że wszelka korespondencja
    przychodząca
    > > na adres pracodawcy (nawet jeśli jest imiennie adresowana do konkretnej
    > > osoby) jest informacją związaną z wykonywaną pracą - więc jako szef ma
    na
    > > pewno prawo do wglądu. Analogicznie firmowe konto mejlowe.
    >
    > jeżeli wysyłam maila i go adresuję Pan xxx, a pracodawca nazywa się Pan
    yyy to
    > ta korespondencja na pewno nie jest przeznaczona dla Pracodawcy.
    Analogiocznie
    > jeżeli coś przychodzi do mnie.

    Mam inne zdanie na ten temat. Jeśli pracujesz w firmie Dobra Firma i masz
    adres mejlowy walia.de.beśc...@d...firma.pl, to pracodawca ma prawo
    zakładać, że korespondencja na ten adres ma charakter służbowy, nawet jeśli
    w nagłówku jest "Słoneczko moje drogie, całuję paluszki". Pracodawca nie ma
    czasu na zastanianie się nad tym, jaką chytrą sposobą odróżnić
    mejle "prywatne" od "służbowych" bez czytania tych mejli.


    >
    > > Jeśli ktoś natomiast ściąga na firmowy komputer (będący własnością
    > > pracodawcy) mejle z prywatnego konta, to rzeczywiście pracodawca nie
    może
    > > podglądać, ale ma prawo zażądać usunięcia tej korespondencji, czy nawet
    > > wymierzyć jakąś karę regulaminową.
    >
    > sam może sobie usunąć

    Nie musi, od tego ma pracowników aby usuwali. Ma też prawo zakładać, że
    takich mejli nie ma i wyrażać zdziwienie, że tak jest. Ma ważniejsze sprawy
    na głowie niż usuwanie mejli.

    >
    > > Najlepszym wyjściem jest absolutnie nie mieszać spraw prywatnych i
    > > służbowych - wtedy nie ma nieporozumień.
    >
    > najlepszym dla kogo ?

    Dla obu stron. Dla pracodawcy, bo ma ważniejsze sprawy na głowie (na
    przykład podatki i sprzedaż) niż jakiegoś pana walię (bez obrazy) i jego
    cholerne mejle i dla pracownika, bo nie jest narażony na niemiłe dla obu
    stron rozmowy i decyzje. Obie strony się mogą skupić nad co jest ważne -
    czyli na sprzedawaniu i zarabianiu, a nie na jakiś durnych mejlach.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1