PracaGrupypl.praca.dyskusje › inwigilacja pracownikow

  • 1. Data: 2003-09-29 17:28:32
    Temat: inwigilacja pracownikow
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    temat juz wielokrotnie poruszany i wiadomo ze kontrola poczty pracownikow
    bez ich wczesniejszego powiadomienia jest niezgodna z prawem.

    moje pytanie: czy to samo tyczy sie zbierania danych o odwiedzanych przez
    pracownikow stronech www ??

    xyloo

  • 2. Data: 2003-09-29 19:34:46
    Temat: Re: inwigilacja pracownikow
    Od: "MaSa" <m...@a...pl>

> [...]
    > bez ich wczesniejszego powiadomienia jest niezgodna z prawem.
    >
    > moje pytanie: czy to samo tyczy sie zbierania danych o odwiedzanych przez

    Niezgodna z prawem? Dopoki uzywasz firmowgo komputera , systemu operacyjnego
    to jest to wlasnosc Twojego pracodawcy. Strony www oraz poczte powinienes
    przegladac poza godzinami pracy, chyba ze wchodzi to w zakres Twoich
    obowiazkow. Przeciez nikt nie placi Ci za przegladanie stron www czy wlasnej
    prywatnej poczty.

    pozdro
    MS

  • 3. Data: 2003-09-29 19:53:26
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik MaSa napisał:

> [...]
    > przegladac poza godzinami pracy, chyba ze wchodzi to w zakres Twoich
    > obowiazkow. Przeciez nikt nie placi Ci za przegladanie stron www czy wlasnej

    No wiesz, kibel też jest własnością pracodawcy, więc czymu nie miałby
    tam umieścić kamer? Albo pod twoim biurkiem :).

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 4. Data: 2003-09-29 20:03:06
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Xyloo" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez ich wczesniejszego powiadomienia jest niezgodna z prawem.
    >
    > moje pytanie: czy to samo tyczy sie zbierania danych o odwiedzanych przez

    Pracodawca ma prawo sporzadzic zestawienie, tak samo jak ma prawo bez
    wczesniejszej zapowiedzi zrobic billing z rozmow telefonicznych prowadzonych
    przez pracownika ze sluzbowego aparatu na jego biurku.
    Zasada jest ta sama.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 5. Data: 2003-09-29 20:19:12
    Od: "MaSa" <m...@a...pl>

    [ciach]

    > No wiesz, kibel też jest własnością pracodawcy, więc czymu nie miałby
    > tam umieścić kamer? Albo pod twoim biurkiem :).

    Zart zartem ale chyba nalecialosci z epoki komunizmu chyba nadal wokol nas
    kraza ;)

    Pozdro
    MS

  • 6. Data: 2003-09-29 20:39:10
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "MaSa" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]

    > Zart zartem ale chyba nalecialosci z epoki komunizmu chyba nadal wokol nas
    > kraza ;)

    To z USA idzie, z duzych koncernow.
    http://www.employee-monitoring.com/index.html

  • 7. Data: 2003-09-29 21:03:07
    Od: "MaSa" <m...@a...pl>

    [ciach}

    > To z USA idzie, z duzych koncernow.
    > http://www.employee-monitoring.com/index.html

    Nie chodzilo mi w mej wypowiedzi o sam "model kontroli pracownika" lecz o
    byly "system nierobstwa, zwalania odpowiedzialnosci i obowiazkow na innego
    wspolpracownika" gdzie praca to tylko dodatek do zycia a nie obowiazek i
    zrodlo utzymania. System, gdzie "mi sie wszystko mi sie nalazy", gdzie brak
    poszanowania pracy i pracodawcy. Zapomnijmy o wykorzystywaniu Internetu do
    celow prywatnych, chcesz skorzystac, plac ze swej kieszeni, nie z kieszeni
    pracodawcy.

    Pozdro
    MS

  • 8. Data: 2003-09-29 21:14:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > celow prywatnych, chcesz skorzystac, plac ze swej kieszeni, nie z kieszeni

    Jesli robi sie cos innego wtedy gdy za plecami stoi szef, a cos innego gdy
    ma sie pewnosc, ze go nie ma, to znaczy, ze ma sie swiadomosc nagannosci
    takiego postepowania. I niektorzy bez "bata" w postaci inwigilacji stale
    beda naduzywac internetu, ktory dla niektorych stal sie bezpiecznym
    odpowiednikiem gazety rozlozonej na biurku w godzinach pracy.
    Co prawda...... "Kto jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci
    kamieniem:"......... ;)

  • 9. Data: 2003-09-30 05:54:24
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > przegladac poza godzinami pracy, chyba ze wchodzi to w zakres Twoich
    > obowiazkow. Przeciez nikt nie placi Ci za przegladanie stron www czy wlasnej

    No więc musze Cię solidnie rozczarować. Na szczęście wbrew Twoim
    przypuszczeniom zarówno mnie jak i Ciebie (choć sądząc zz tonu wypowiedzi
    pewnie jesteś pracodawcą) chroni prawo. Bynajmniej nie komunistyczna
    Konstytucja stanowi:
    Art. 47. Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci
    i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.
    Art. 49. Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w
    sposób w niej określony. (podkreślam - komunikowania się, nie korespondencji).

    Kodeks karny stanowi natomiast:
    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego
    do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym, wizualnym
    albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w § 1
    lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Wiem, że zaraz będą głosy, że uzyskując dostęp do poczty elektronicznej
    umieszczonej na serwerze pracodawca nie musi przełamywać żadnych zabezpieczeń,
    o których mowa w art. 267 § 1, ale wystarczy maila zaszyfrować i po robocie.

    pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2003-09-30 06:56:59
    Od: "AdamRo" <r...@g...pl>

    Siedzę i patrzę, a tu << martin >> pisze coś takiego:

    [...]
    > No wiesz, kibel też jest własnością pracodawcy, więc czymu nie miałby
    > tam umieścić kamer? Albo pod twoim biurkiem :).

    Zdziwiłbyś się. U Leksztonia w Elgazie nawet w kiblu były kamery.

    --
    tymczasem,