PracaGrupypl.praca.dyskusjeinwigilacja pracownikow › Re: inwigilacja pracownikow
  • Data: 2003-10-02 05:52:39
    Temat: Re: inwigilacja pracownikow
    Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie czy w szczegolnych okolicznosciach prawa przyslugujace jednej
    > stronie nie sa wyloczone przez wzglad na prawa strony drugiej.

    znów odwołam siędo Konstytucji
    Art. 31.

    1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno
    zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą
    być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w
    demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź
    dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw
    innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.

    i jeszcze raz art. 49

    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich ograniczenie
    może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w niej
    określony.

    i o czym bedziemy dyskutować ?

    > Moim zdaniem nie. O tym ze masz takie prawo powinienes zostac wyraznie
    > poinformowany. W przeciwnym wypadku prawa tego sie zrzekasz.

    ?????????!!!

    > Argumenty:
    > 1. Jezeli mozna domniemywac ze masz prawo do ochrony otrzymywanej prywatnej
    > korespondencji pracodawca ma _obowiazek_ zapewnic ci jej poufnosc.

    z czego według Ciebie ten obowiązek wynika ?

    > 2. W zwiazku z powyzszym musi wydac troszke kaski na infrastrukture,
    > oprogramowanie i fachowca (zwykly hub powoduje zagrozenie twojej
    > prywatnosci).

    zagrożenie prywatności jest zawsze, między innymi dzięki takim ludziom jak Ty.
    Ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego

    > 3. To z kolei rodzi konsekwencje podatkowe - swiadczy ci bezplatnie usluge,
    > ktorej wartosc (glownym jej elementem bedzie koniecznosc jej oszacowania)
    > powinien wliczyc w przychody i odprowadzic od niej VAT.

    jaką znowu usługę ? nie czytając mojej korespondencji swiadczy mi usługę ?
    Przestrzega prawa i tyle, a skąd jakies usługi ?

    > 4. Tobie wartosc z VAT'em dopisac do PIT'a.

    PIT sam sobie piszę i nikt mi nic nie dopisuje.

    > 5. Wziac odpowiedzialnosc (materialna i karna), za to, ze w ramach tresci
    > (ktorych nie moze poznac, bo sa chronione) moga sie znalezc materialy
    > naruszajace obowiazujace prawo.

    i odpowiedzialność za to, że ja jako pracownik mogę spowodować wypadek lotniczy.

    > 6. Na szybko tylem w swojej paranoi wymyslil.

    no i tu się zgadzam

    > Moim zdaniem walka o uznanie domniemania zgody pracodawcy na korzystanie z
    > firmowych zasobow do obrabiania prywatnej poczty z zachowaniem prawa do
    > ochrony prywatnosci jest strzelaniem gola do wlasnej bramki.

    jakaś mała wojenka ?

    > A za zapewnienie tejze ochrony urzednikom i pracownikom firm panstwowych (bo
    > tylko ci maja realna szanse na wyegzekwowanie swoich praw) zaplaca podatkami
    > solidarnie wredni prywatni pracodawcy i gnebieni przez nich pracownicy. Co
    > wiecej, wredni prywatni dostana w prezencie od wyzyskiwanych przez siebie
    > kolejne narzedzie tortur.

    nie kumam, nie komentuję

    > Ze prawo jest prawo? Owszem, tyle ze prawo ulatwiajace zanik klasowej
    > czujnosci i stepienie instynktu samozachowawczego jest prawem glupim albo
    > glupio interpretowanym.

    O ! z czekistowskim pozdrowieniem

    > szomiz
    > --
    > Kto pyta nie bladzi?
    > Kto pyta ten bladzi z innymi!

    niekoniecznie, zawsze można przestać, tylko trzeba chcieć

    pozdrawiam,
    Paweł