PracaGrupypl.praca.dyskusje › inne nietypowe sposoby rekrutacji

  • 1. Data: 2003-07-02 13:17:28
    Temat: inne nietypowe sposoby rekrutacji
    Od: "Laczek" <z...@p...onet.pl>

    Hello
    Wiekszosc grupowiczow zapoznala sie z ciekawym tematem na temat rozmowy
    kwalifikacyjnej przez gadu-gadu, mnie spotkala dzis nieco inna sytuacja:
    dostalem na komore (sluzbowa) krotki sms: oferta pracy, 2500 brutto,
    [miasto].
    nie musze chyba dodawac, ze niezbyt mi takie cos przypadlo do gustu, chetnie
    bym zadzwonil tam i powiedzial co o tym sadze, ale ogranicze moje dzialanie
    do info na grupie.
    podejrzewam, ze to jakis nowy sposob na kantowanie, niewazne jak i po co.
    sms byl w kazdym razie ze zwyklej komorki, nie z netu.
    kiedys mialem przypadek ze ktos przez gadu jako ze bylem dostepny
    zaproponowal mi prace (pewnie w ubezpieczeniach albo jakies herbalajfy ;),
    tym razem zrobilem mala zjebke.
    szkoda ze takie sytuacje maja miejsce.
    pozdrawiam
    Laczek

  • 2. Data: 2003-07-02 14:43:45
    Temat: Re: inne nietypowe sposoby rekrutacji
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > kwalifikacyjnej przez gadu-gadu, mnie spotkala dzis nieco inna sytuacja:
    > dostalem na komore (sluzbowa) krotki sms: oferta pracy, 2500 brutto,
    > [miasto].

    Ponad rok temu dostalem sms'a o tresci mniej wiecej takiej:

    Jesli interesuje Pana praca na podobnym stanowisku za wieksze
    pieniadze prosze o kontakt pod numerem xxxxxx. (i tu numer
    stacjonarny).

    Z ciekawosci zadzownilem. Okazalo sie ze dzwonil ktos z konkurencji,
    ale ze nie mogli sie do mnie dodzwonic przez tydzien - wyslali sms'a.

    Spotkalem sie, okazalo sie ze rzeczywiscie dawali wieksze pieniadze
    ale nie na tyle wieksze zeby ryzykowac wiec podziekowalem.

    FX

  • 3. Data: 2003-07-02 18:12:28
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Zdarzyło mi się niedawno coś takiego - było to 1 dzień przed świętami
    wielkanocnymi i ok. 7h spędziłam w aucie jadąc nad morzem, dlatego
    pomyślałam, że być może firma nie mogła się do mnie dodzwonić. Dostałam
    SMS-a z prośbą o kontakt pod nr tel. takim to a takim, jeśli jestem
    zainteresowana pracą w charakterze menager ds. kontaktów z klientem. Była
    podana nazwa firmy, ale SMS był wysłany z Internetu. Okazało się, że taka
    jest ich praktyka... Zadzwoniłam tam i zostałam poproszona o przyjście.
    Okazało się, że jest to firemka szkoleniowo-doradcza, moje dane mieli
    jeszcze sprzed 2 lat, na miejscu dostałam jakiś formularz do wypełnienia.

    Do tej pory dziwię się, że firma sama do mnie nei zadzwoniła, ale wysłali mi
    SMS-em nr telefonu... Trochę to nieeleganckie...

    Iza

  • 4. Data: 2003-07-02 21:56:33
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany Iza, ukrywający się pod adresem:
    <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał:

    > Do tej pory dziwię się, że firma sama do mnie nei zadzwoniła, ale
    > wysłali mi SMS-em nr telefonu... Trochę to nieeleganckie...

    Jakis czas temu wysłałem aplikacje do pewnej wrocławskiej firmy
    rekrutacyjnej. Po kilku dniach dostałem SMS-a z prośbą o telefon w
    sprawie spotkania (SMS z internetu z nadawca "xxx")... Żenujące - to już
    nawet nie stać na wykonanie telefonu do kandydata? E-mail byłby równie
    "drogi", a o ile poważniejszy...

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 5. Data: 2003-07-02 22:24:03
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

> [...]
    > sprawie spotkania (SMS z internetu z nadawca "xxx")... Żenujące - to już
    > nawet nie stać na wykonanie telefonu do kandydata? E-mail byłby równie
    Ciekawe, czy była to ta sama firma?... Zdaje się, że oni zajmują się m.in.
    rekrutacją....

    Iza

  • 6. Data: 2003-07-03 09:28:13
    Od: "Laczek" <z...@p...onet.pl>

    hej

    dzieki Wam wszystkim za wypowiedzi, jak zwykle kazdy dowiedzial sie czegos
    nowego.
    Ja rowniez, bo popelnilem blad, az mi wstyd teraz. Ten sms nie byl od
    anonimowej firmy, tylko od znajomej ktora dostala propozycje pracy, a ze
    temat poszukiwan omawiam z nia od dlugiego czasu, to mnie poinformowala
    przez sms, pewnie sie spieszyla wiec napisala to dosc lakonicznie. u mnie w
    telefonie byla zapisana dwa razy i wlasnie chyba dlatego nastapil blad i nie
    bylo opisu numeru, a tego z kolei nie skojarzylem bo byl skomplikowany.
    Znowu emocje wziely u mnie gore nad logika ;) i chlodna analiza zdarzen,
    zdarza sie, powiedzmy ze bylem przepracowany.

    Prosze sie glosno nie smiac ;)
    Laczek

  • 7. Data: 2003-07-03 09:51:38
    Od: "*MS*" <s...@o...pl>

    Witam,
    Ja kiedyś dostałam sms zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Oczywiście nie
    poszłam. Nie uznaję żadnych rozmów kwalifikacyjnych przez komunikatory jak
    również inne tego typu formy przekazu.

  • 8. Data: 2003-07-04 05:51:43
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "*MS*" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > poszłam. Nie uznaję żadnych rozmów kwalifikacyjnych przez komunikatory

    Hmmm... mam propozycje pracy zdalnej dla szwajcarskiej firmy. Uwazasz, ze
    powinnam jechac do szwajcarii na rozmowe kwalifikacyjna? Czy ich
    przedstawiciel ma przyjechac tu?

    Ja czesto rozmawiam z pracodawcami via GG lub mail. Taka specyfika pracy.
    Pracuje w internecie i komunikuje sie przez internet.

    Kania

  • 9. Data: 2003-07-04 09:02:08
    Od: "*MS*" <s...@o...pl>

    To kwestia szcunku.
    Jeśli tobie jest obojętne możesz gadać nawet z kosmitami.

  • 10. Data: 2003-07-04 10:02:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > To kwestia szcunku.
    > Jeśli tobie jest obojętne możesz gadać nawet z kosmitami.

    To kwestia ekonomii. Jesli facet, ktory mieszka na drugim koncu swiata chce
    mnie zatrudnic do budowy serwisu, to daje ogloszenie i czyta odpowiedzi
    jakie przychodza. Z osobami, ktore mu podpasuja 'rozmawia' via mail lub
    komunikator, bo tak jest najtaniej dla kazdej ze stron.

    Widzisz, szacunek mozna okazac przy kazdej formie kontaktu. Nie zalezy to od
    technicznej strony kontaktu a od osob, ktore sie kontaktuja. Nie wyobrazam
    sobie odrzucenia dobrej propozycji wspolpracy tylko dlatego, ze facet nie
    moze przyjechac ze Stanow do Polski, zeby przeprowadzic rozmowe
    kwalifikacyjna.

    Kania

    P.S. odpisuj pod postami