PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1000 na reke - student-programista, bez doswiadczenia - ??

  • 1. Data: 2003-07-02 13:21:58
    Temat: 1000 na reke - student-programista, bez doswiadczenia - ??
    Od: "Maciej Żywno" <m...@N...gazeta.pl>

    witam

    ehh wracam z rozmowy o prace..
    zastanawiam sie ile powinienem byl odpowiedziec na pytanie o oczekiwane
    wynagrodzenie - praca bylaby w pelnym wymiarze na razie tylko na okres
    wakacji jako ogolnie programista( tak mysle :) ), w ciekawej firmie
    informatycznej, w lodzi
    jestem studentem, nie mam zadnego doswiadczenia
    zaspiewalem 1000 zloty na reke - nie orientuje sie ile wynosz zarobki
    programistow ( nie mam na mysli projektantow piszacych systemy na appservery
    itd.. tylk ozwyklych programistow od aplikacji desktop , ewentualnie
    aplikacji www)
    teraz mam wyrzuty ze to o wiele za malo..

    jakie sa wasze opinie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-02 13:36:27
    Od: Kamil Burzynski <n...@n...com>

    On Wed, 2 Jul 2003 13:21:58 +0000 (UTC), Maciej Żywno wrote:
> [...]
    > aplikacji www)
    > teraz mam wyrzuty ze to o wiele za malo..

    Duzo zalezy od tego co umiesz. Jesli wiesz jak sie wlacza komputer, a
    programista sie nazywasz dlatego, ze starszy kolega Ci opowiadal o
    Pascalu, to 1000 PLN jest bardzo duza kwota. Jesli natomiast programujesz
    od 15 lat, assembler 'wciagasz nosem', C++ nie ma dla Ciebie tajemnic itd,
    to 1000 PLN jest kwota niemal obrazliwa, nawet jesli jestes studentem.

    Ani ja ani nikt inny nie moze Ci powiedziec czy to malo czy duzo - to
    musisz stwierdzic sam czy Ci odpowiada, my mozemy powiedziec tylko ile
    zarabiaja inni. A programisci w mojej firmie (nawet studenci) zarabiaja
    wiecej juz na okresie probnym.

    --
    Best regards from
    Kamil Burzynski

  • 3. Data: 2003-07-02 13:54:45
    Od: "Matchay" <m...@g...de>

> [...]
    > musisz stwierdzic sam czy Ci odpowiada, my mozemy powiedziec tylko ile
    > zarabiaja inni. A programisci w mojej firmie (nawet studenci) zarabiaja

    A pracujesz w Lodzi?
    Maciej

  • 4. Data: 2003-07-02 13:59:20
    Od: Kamil Burzynski <n...@n...com>

    On Wed, 2 Jul 2003 15:54:45 +0200, Matchay wrote:

    > A pracujesz w Lodzi?
    > Maciej

    Mieszkalem w okolicach Lodzi (dokladnie: w Koluszkach) przez >20 lat..
    ale kiedy nadarzyla mi sie dobra praca w Zielonej Gorze wynioslem sie
    pod niemiecka granice - w Lodzi nikt mnie nie chcial zatrudnic jako ze
    wtedy bylem (i wciaz jestem :) studentem - a studentow (prawie) nikt nie
    chce :P

  • 5. Data: 2003-07-02 14:08:52
    Od: "Matchay" <m...@g...de>

    > pod niemiecka granice - w Lodzi nikt mnie nie chcial zatrudnic jako ze

    Masz odpowiedz na niskie kwoty podawane przez studentow - ze strachu, ze nie dostana
    roboty...

    Sam stosowalem ta strategie - zaczepic sie za mala kwote, a jak sie spodobam i
    umocnie w firmie, to jest podstawa do staran o
    podwyzke ;-)
    Ale w Lodzi, to wlasciwie nie mozna miec zadnej strategii, roboty jest tak malo, ze
    trzeba sie cieszyc, jak sie ja dostanie...
    Ja bym sie tak bardzo nie przejmowal na miejscu Macka - jesli zostanie przyjety za
    ten 1000 i sie postara, to i potem dostanie
    wiecej.
    Na razie niech trzyma kciuki, zeby sie tam wkrecic.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia!
    Maciej

  • 6. Data: 2003-07-02 14:18:55
    Od: "Maciej Żywno" <m...@N...gazeta.pl>

    witam

    napisalem ze nie mam doswiadczenia zawodowego ale jako student dosc mocno
    czuje sie w javie (oczywiscie jak na studenta) np, aplikacjach www i takich
    historiach

    praca jest w lodzi

    wlasnie ciekawy bylem ile zarabiaja studenci wlasnie na takim stazu bo chyba
    tak bedzie okreslony ten moj ewentualny okres pracy

    byc moze moje zadanie polegaloby na napisaniu w jsp stronki + wnetrznosci
    ale chyba nie na serwerze aplikacji :) , moze interfejs www do juz
    istiejacej aplikacji

    kurcze , to moglem wiecej powiedziec jak piszesz ze studenci u ciebie wiecej
    dostaja, moglbys sprecyzowac czy jest to duzo wiecej niz to co ja
    sobie "zazyczylem" :) - zreszta wlasciwie pytam o ta "moja oferte" z
    czystej ciekawosci

    wszystko rozbija sie o brak doswiadczenia, i dlatego nie czulem sie mocno na
    job interview odpowiadajac o oczekiwania finansowe - w przyszlosci na pewno
    moja stawka bedzie rosla ;-)))

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-07-02 14:53:36
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostaja, moglbys sprecyzowac czy jest to duzo wiecej niz to co ja
    > sobie "zazyczylem" :) - zreszta wlasciwie pytam o ta "moja oferte" z

    Wtedy pewnie bys tej roboty nie dostal.

    Gdy robilem rekrutacje na programistow Delphi Klient-Server+SQL
    mialem na biurku ponad 150 aplikacji (a ogloszenie poszlo na
    pl.praca.oferowane + 4 uczelnie). Wybralem 25 najlepszych i przeprowadzilem
    rozmowy. Zawsze pytalem ile by pan chcial zarobic.
    Zadko padaly kwoty ponad 1200zl netto.

    Potem wyciagnalem srednia i odrzucilem wszystkie wyzsze oferty.

    Potem druga tura rozmow - udawalem ze nie pamietam tamtej podanej
    kwoty. Pytalem drugi raz o to samo. Tylko w jednym wypadku ktos podal
    kwote wyzsza a w wiekszosci podawali kwoty nizsze - nawet 1000zl brutto.

    Koles ktorego zatrudnilismy, niezly w Delphi, MS SQL 2K Server i MySQL - w
    pierwszej turze podal 1500zl netto a teraz pracuje za 1100zl brutto.
    Kwote te sam zaproponowal. Stwierdzil ze lepiej pracowac za kilkaset
    zlotych niz siedziec caly tydzien w domu.
    I ma racje. Konkurencja jest - wiec on zyskuje nie tylko to ze zarabia, ale
    to ze bedzie mial doswiadczenie i za pare lat zarobi kilka razy wiecej.

    FX

  • 8. Data: 2003-07-02 14:59:50
    Od: Kamil Burzynski <n...@n...com>

    On Wed, 2 Jul 2003 14:18:55 +0000 (UTC), Maciej Żywno wrote:
> [...]
    >
    > wlasnie ciekawy bylem ile zarabiaja studenci wlasnie na takim stazu bo chyba
    > tak bedzie okreslony ten moj ewentualny okres pracy

    W tym przypadku srednie zarobki maleja. Drastycznie.

> [...]
    > dostaja, moglbys sprecyzowac czy jest to duzo wiecej niz to co ja
    > sobie "zazyczylem" :) - zreszta wlasciwie pytam o ta "moja oferte" z

    Niestety nie moge powiedziec ile :P Z tego co piszesz wynika ze nie
    zawolales zbyt malo - jak sie mozna zorientowac z innych postow moglbys
    tej pracy nie dostac ;) W ADB sytuacja jest inna: wymagania sa duzo
    wieksze, a pieniadze sa po prostu do nich adekwatne. Ja sie dostalem
    dlatego ze nawet jako student na testach wykrylem kruczki ktorych cytuje
    'niejeden czlowiek po studiach nie zauwazyl'.

    Ciagle szukamy programistow - ale nie bierzemy kazdego jak leci, tylko
    tych dobrych. Co tu duzo mowic: cos za cos.

    > wszystko rozbija sie o brak doswiadczenia, i dlatego nie czulem sie mocno na
    > job interview odpowiadajac o oczekiwania finansowe - w przyszlosci na pewno
    > moja stawka bedzie rosla ;-)))

    Jesli do tego doswiadczenie tez bedzie roslo, to wszytko w porzadku ;)

  • 9. Data: 2003-07-02 15:00:51
    Od: "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > to ze bedzie mial doswiadczenie i za pare lat zarobi kilka razy wiecej.

    Tak sądzisz? A nie uważasz, że czas zamiast na rozwijanie się będzie
    przeznaczał na szukanie lepiej płatnego zajęcia? Nie sądzisz, że za praca
    ponad 2-3 miesiące za takie pieniądze (nie oszukujmy się - grosze) może być
    baaardzo demotywująca?
    Dlaczego wolałeś wybrać tańszego niż lepszego?

  • 10. Data: 2003-07-02 15:11:16
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > Tak sądzisz? A nie uważasz, że czas zamiast na rozwijanie się będzie
    > przeznaczał na szukanie lepiej płatnego zajęcia?

    I tak wszyscy to robia :-)

    > Nie sądzisz, że za praca
    > ponad 2-3 miesiące za takie pieniądze (nie oszukujmy się - grosze) może
    być
    > baaardzo demotywująca?

    Kwestia punktu widzenia - jesli znajdzie to nie problem. Koszty znalezienia
    nowego
    pracownika i jego "wdrozenia" sa nizsze niz suma roznicy w placach za okres
    powiedzmy 6-mcy.

    Nie sadze jednak zeby znalazl lepsza prace. Nie w B-B.

    > Dlaczego wolałeś wybrać tańszego niż lepszego?

    Wybralem takiego ktory za najmniejsze pieniadze zrobi dobrze to
    czego od niego oczekuje.
    Nie potrzebuje ekspertow za 10.000. Jesli bede potrzebowal - zatrudnie
    takiego.

    FX