PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Re: inflacja
  • Data: 2003-02-01 18:40:39
    Temat: Re: inflacja
    Od: w...@g...pl (WOJSAL) szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny(a) Tomasz Jażdżewski napisal(a) Sat, 1 Feb 2003 12:45:12 +0100:
    >bo albo już nie mają pracy lub są niepewni jutra. Normalnym mechanizmem
    >rynkowym jest: większy popyt - ceny rosną, niższy - spadają. Dlatego ceny
    >praktycznie się nie zmieniają.
    >Co sądzicie o tym?

    Inflacja zalezy od relacji - ilosc pieniadza do ilosci dobr na rynku.
    Mam na mysli pieniadz oparty na koszyku towarow, uslug.

    Przykladowo: jesli panstwo wyprodukuje wiecej pieniedzy
    (wydrukuje) niz gospodarka (przedsiebiorstwa) wytworzyla dobr,
    to inflacja rosnie (spada wartosc pieniadza).
    W normalnym panstwie (jesli przyjac ze bank panstwowy jest
    bankiem emisyjnym) powinien byc zakaz druku pieniadza polaczony
    z obowiazkiem dyscypliny budzetowej (zakaz deficytu).
    Niestety, zyjemy w "demokratycznym panstwie prawa" a tu
    jest wszystko mozliwe, wszelkie radosne pomysly ministerstwa
    finansow.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)