PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile pracuje nauczyciel?

  • 1. Data: 2005-08-24 05:59:28
    Temat: ile pracuje nauczyciel?
    Od: "mortez" <m...@g...pl>

    Witam mam pytanie. Ile godzin przecietnie pracuje nauczyciel np. w szkole
    podstawowej lub średniej?

    Nie licząć oczywiście pracy w domu (przygotowaine do pracy, sprawdzanie
    klasówek)

    Pytanie drugie:
    Jak wygląda ścieżka kariery (w skrócie) nauczyciela. Także pod względem
    czasu trwania określonych etapów. Wiem , że peirwszy rok jest stażyst ą, a
    co potem?

  • 2. Data: 2005-08-24 06:07:20
    Temat: Re: ile pracuje nauczyciel?
    Od: "EMka" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mortez" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam mam pytanie. Ile godzin przecietnie pracuje nauczyciel np. w szkole
    > podstawowej lub średniej?
    >
    > Nie licząć oczywiście pracy w domu (przygotowaine do pracy, sprawdzanie
    > klasówek)

    Pełny etat to18 godzin tygodniowo ale każdy nauczyciel ma inną liczbę godzin
    w zależności od potrzeb. Z tego co wiem to chyba tylko językowcy mogą mieć
    więcej niż 23h/tydz bo ich jeszcze brakuje w szkołach (przynajmniej w
    mniejszych miastach i wsiach).

    > Pytanie drugie:
    > Jak wygląda ścieżka kariery (w skrócie) nauczyciela. Także pod względem
    > czasu trwania określonych etapów. Wiem , że peirwszy rok jest stażyst ą,
    > a co potem?
    Tak, przez pierwsze 9 miesięcy pracy robisz staż na końcu którego zdajesz
    egzamin stażowy na nauczyciela kontraktowego (egzamin przed komisją
    szkolną).

    Następnie (według najnowszych przepisów) czekasz 2 lata i rozpoczynasz
    kolejny etap (tym razem 2lata i 9 miesięcy). Po tym etapie (zbierania
    dowodów na to że oprócz świetnego nauczyciela jesteś też świetnym
    wychowawcą, znasz wyśmienicie karte nauczyciela i ustawe o szkolnictwie itd)
    zdajesz egzamin (tym razem zewnętrzny) i otrzymujesz tytuł nauczyciela
    mianowanego.

    Następnie czekasz kolejne 2 lata (lub 1 rok-nie pamiętam) i możesz zacząć
    się starać o tytuł nauczyciela dyplomowanego (i tu już ktoś inny musi ci
    powiedzieć ile to trwa i jak sie kończy bo ja jeszcze sie nie do końca
    orientuje.

    Aha po każdym etapie masz podwyżkę. Stażysta mgr na dzień dobry dostaje
    jakieś 1100brutto a kontraktowy ok 1300 brutto za pełny etat (18h) :)

    Pozdrawiam
    EMka

  • 3. Data: 2005-08-24 06:22:03
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "EMka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Aha po każdym etapie masz podwyżkę. Stażysta mgr na dzień dobry dostaje
    > jakie? 1100brutto a kontraktowy ok 1300 brutto za pełny etat (18h) :)

    to nie ciekawie to wyglada 1300 brutto to jakies 871 na ręke :| za 40h(18+ z
    12h w domku) to troszke mało ... i wez tu przezyj ....

  • 4. Data: 2005-08-24 06:25:16
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Mariusz napisał(a):
    > to nie ciekawie to wyglada 1300 brutto to jakies 871 na ręke :| za
    > 40h(18+ z 12h w domku) to troszke mało ... i wez tu przezyj ....
    mam nadzieje ze nie jestes nauczycielem matematyki - 18+12 = 30 :P

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-08-24 06:34:11
    Od: "EMka" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "EMka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > to nie ciekawie to wyglada 1300 brutto to jakies 871 na ręke :| za 40h(18+
    > z 12h w domku) to troszke mało ... i wez tu przezyj ....

    No jest to niewiele
    Ja tak miałam. Na szczęcie miałam też sporo nadgodzin za które lepiej płacą
    ale za 25 h/tydz dostawałam do ręki jakieś 1100-1200zł (netto)
    Dlatego jak czytam czasem komentarze że nauczyciele to tak fajnie mają bo
    wakacje bo ferie bo tylko 18 godzin to mnie lekko trzęsie. Ale co tam.
    Przynajmniej mam prace. i to bardzo fajną prace którą lubię.

    Pozdrawiam
    EMka

  • 6. Data: 2005-08-24 06:42:01
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    EMka napisał(a):
    > Użytkownik "Mariusz" <b...@b...pl> napisał w wiadomo?ci

    > No jest to niewiele
    > Ja tak miałam. Na szczęcie miałam też sporo nadgodzin za które lepiej płacš
    > ale za 25 h/tydz dostawałam do ręki jakie? 1100-1200zł (netto)
    > Dlatego jak czytam czasem komentarze że nauczyciele to tak fajnie majš bo
    > wakacje bo ferie bo tylko 18 godzin to mnie lekko trzęsie. Ale co tam.
    > Przynajmniej mam prace. i to bardzo fajnš prace którš lubię.
    Nie maja fajnie dlatego ze uczniowie moga wszystko a nauczyciele nic. I
    jeszcze przyjdzie mamusia/tatus i zrobi awanture nauczycielowi.
    A co do ferii, wakacji... to chyba jednak jest to pewien bonus? 18h
    pensum - wiem, wiem, nauczyciel pracuje duzo w domu. Ale jednak w domu
    samemu sobie ustala godizny pracy, moze w tym czasie zajac sie dziecmi
    itp... a "zwykly" pracownik, pracujacy 40h zazwyczaj nie ma takiej
    mozliwosci
    No i tez ma wieksze mozliwosci dorobienia niz np urzednik z urzedu
    miasta, sklepowa z osiedlowego sklepu ze o kasjerce z biedronki nie
    wspominajac

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-08-24 07:19:21
    Od: "EMka" <i...@p...onet.pl>

    > Nie maja fajnie dlatego ze uczniowie moga wszystko a nauczyciele nic. I
    > jeszcze przyjdzie mamusia/tatus i zrobi awanture nauczycielowi.

    A tak to jeszcze nie miałam. :)

    > A co do ferii, wakacji... to chyba jednak jest to pewien bonus?
    Jasne! ale ja patrze na całokształt. Czasem wolałabym zarabiać 2 razy tyle
    bez ferii i wakacji. Zwłaszcza jak sie ma rodzinke na utrzymaniu.

> [...]
    >samemu sobie ustala godizny pracy, moze w tym czasie zajac sie dziecmi
    >itp... a "zwykly" pracownik, pracujacy 40h zazwyczaj nie ma takiej

    Oczywiście że tak. Pewna elastyczność godzin pracy jest tu akurat super. No
    zresztą ja cały czas twierdze że to fajna robota i ma wiele pozytywnych
    stron. No ale sam przyznaj że stawka za tą prace niewielka (przynajmniej w
    państwowych instytucjach)

    > No i tez ma wieksze mozliwosci dorobienia niz np urzednik z urzedu miasta,
    > sklepowa z osiedlowego sklepu ze o kasjerce z biedronki nie wspominajac

    Oj o biedronce to w ogóle nie wspominajmy. Toż to masiakra.
    Jasne, choć nie bardzo wiem jak np nauczyciel religii czy WOSu może sobie
    dorobić.

    Jak już pisałam wszystko ma swoje dobre i złe strony. Ja swoją prace bardzo
    lubie i póki co nawet młodzież miałam całkiem fajną. Rodzice sie na mnie nie
    drą, praca ciekawa i dająca satysfakcje choć musze przyznać że nieraz dość
    fizycznie męcząca.
    I polecam każdemu kto lubi pace z ludźmi.

    Pozdrawiam
    EMka

  • 8. Data: 2005-08-24 07:36:02
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    badzio wrote:
    [...]> A co do ferii, wakacji... to chyba jednak jest to pewien bonus?

    O ile nie potrzebujesz urlopu (choćby pojedynczego dnia) w nietypowym
    terminie.
    W typowej firmie masz szanse sobie ustalić termin urlopu, w szkole nie.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 9. Data: 2005-08-24 08:03:46
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

> [...]
    > wakacje bo ferie bo tylko 18 godzin to mnie lekko trzęsie. Ale co tam.
    > Przynajmniej mam prace. i to bardzo fajną prace którą lubię.

    nie no nauczycielem to nie jestem ;-)
    chociaż w sumie to fajny zawód, jak sie spotyka z ciekawymi
    ludzmi(dzieciakami)
    bylebys zlosliwa nie była i pal za byle co nie stawiała to ok
    ale masz duzy atut pewna praca pewnośc jutra a to duzo ;-)

  • 10. Data: 2005-08-24 08:04:22
    Od: "EMka" <i...@p...onet.pl>

    > bylebys zlosliwa nie była i pal za byle co nie stawiała to ok

    Staram sie jak moge.:) Choć mi dzieciaki powiedziały żem sie straszna kosa
    zrobiła.:) Ale powiedziały to z uśmiechem na ustach więc nie jest jeszcze
    tak źle:)

    > ale masz duzy atut pewna praca pewnośc jutra a to duzo ;-)

    No nie do końca. Dzieci ubywa w szkołach więc i nauczycieli zwalniają. A
    konkurencja na rynku pracy też duża. Ale ogólnie nie jest źle.
    Pozdrawiam
    EMka